Tips, ervaringen & aanraders

Nee maar @FrauHelga of @SimpleThings volgens mij wel?

Die mama naturelli druppeltjes zijn homeopatisch dus niet echt medicatie ( je hoeft dus niet via de dokter). Ik heb ze wel in de apotheek gekocht.
En frustrerend dat niets helpt! Echt gek komen een kindje dat blijft huilen/ krijsen en zeker met zo weinig slaap en gierende hormonen.
Mss kan ze haar melk niet goed verdragen? Eventuele koemelkallergie? Heb hier geen ervaring mee maar hoor dat het vrij veel voorkomt.
Heeft je kraamverzorgster iets gezegd? Of kan zij even overnemen en dat jij eventjes weg gaat of op bed gaat liggen?

Uitzitten :sweat_smile:

Precies met drie maanden ging het over en was het ineens een ander kind. Veel vrolijker en niet meer zo huilerig. Fietsen met de beentjes, op de buik en dan op je arm leggen, kippkepp/kruikje/warme doek op de buik, infacol en al die andere tips werkten hier niet.

Uitzitten/wachten klinkt echt heeeeel kut en dat wil je vast niet horen haha. Toen iemand van hier dat tegen mij zei leek het zo eindeloos ver weg en was ik zelfs een beetje boos, maar achteraf bleek die 3 maandengrens echt te gelden voor ons.

Mijn vriend en ik sliepen op de hele erge nachten in shifts. Dan hield ik de baby 2 uur vast en ging hij slapen en daarna wisselden we om. Wij zijn echt de 2 grootste slaapkoppen en als wij het kunnen dan kan iedereen het. We hebben zelfs mijn moeder weleens ‘s nachts opgebeld en dan kwam ze de baby vasthouden en konden wij een beetje slapen.

Sorry @boppie ik wou dat ik dé tip had, maar die heb ik niet.

1 like

Een tip van mijn schoonmoeder is klein beetje komijnwater toevoegen aan het melk of klein slokje tussendoor geven. Komijn (jeera) koken in water en afkoelen en dat gebruiken. Het is een eeuwenoude traditie uit Azië. Ik geloofde het eerst ook niet, maar het hielp wel hehe. Mijn schoonmoeder heeft 14 kleinkinderen en iedereen gebruikt deze tip. Ik weet niet of je borstvoeding geeft of flesvoeding. Het laatste maakte ik met bronwater en dat scheelde aannemelijk met de krampen.

Klopt.
Infacol werkte ietwat, Sab Simplex werkte beter. Maar het is vooral een kwestie van er overheen groeien helaas.

Zo vervelend dat ze er zo veel last van heeft! Ook voor jou lijkt me dit erg zwaar.
Zoals anderen zeggen, het wordt echt beter, ook al is het nu heel ruk, probeer daar aan te denken!
Bij ons hielp ook heel weinig tegen krampjes en ben ik ook regelmatig heel gefrustreerd en boos geweest omdat ik niet meer wist wat ik moest doen.
Heb je al een speentje geprobeerd? Of een pink geven? Is er iemand in je omgeving die heel even van je over kan nemen?
Of eventueel het consultatiebureau bellen voor advies?
Een hele dikke knuffel❤️

Wij hebben een kraamfeest (nou ja, 2,5u was het, rond lunchtijd) gegeven toen de tweeling 7 weken was. We hebben op het kaartje gezet dat we dat in plaats van kraamvisite deden. Dus ook ooms/tantes die je amper ziet uitgenodigd. Deel kwam niet: prima dat was je kans, pech gehad :smiling_imp:

Omdat we veel vrienden en buren met kinderen hebben, hadden we een speeltuin afgehuurd waar we evt ook binnen konden staan bij slecht weer. Keukentje er bij, 2 pubers die koffie zetten en cateraar met broodjes. Raketjes voor de kids en iedereen was blij. Kostte wel meer, maar er waren ruim 70 volwassenen en ik ben zoooo blij dat ik die niet allemaal thuis heb ontvangen

6 likes

Wow wat veel mensen! :smiley: als je zoveel mensen kent snap ik dat je die niet allemaal thuis wil hebben…

1 like

Wow @Zitzak 70 mensen dan hadden jullie tot aan de eerste verjaardag kraamvisite gehad haha.

Precies. Best veel familie van mijn vriend die hij zelf al amper ziet, laat staan ik. Geen zin om daar weekenden aan op te offeren :grimacing:

1 like

Waar hebben jullie fijne zwangerschapskledij gekocht? Heb je veel nodig?
Ik heb momenteel 2 jurkjes besteld via Zalando en ben van plan om dan nog een bh (bestaat dat eentje die meegroeit?) te halen en een zwangerschapsbroek. Ik zie ook van die hoge zwangerschapsonderbroeken voorbijkomen, is dat een aanrader?

Oké bedankt ! h&m zal ik zeker ook eens passeren. Een vriendin van mij vond die broeken daar ook goed. Dus je gewone bh’s kan je nog doordragen momenteel? Ik nu ook nog, maar ben bang dat mijn borsten er opeens gaan uitvallen :stuck_out_tongue_closed_eyes:

Edit: Oké dus bh zal ik ook voor kijken!

Ik draag ook nog gewoon mijn “oude” bh’s maar heb wel op een gegeven moment zo’n tussenstukje gekocht zodat ik ze iets losser kan dragen op de rug.

Ik heb dit wel ook al ergens gelezen hoor, dat zwangerschapsbh’s minder op de melkklieren drukken. Dus kan misschien wel.

@KazimirKriminanski ik weet niet wat voor smaak je hebt maar ik vond Asos veel leuks hebben! En had 1 skinny zwarte zwangerschapsbroek van H&M. Verder vooral veel jurkjes gedragen (vooral niet-zwangerschap overigens).

1 like

Ik denk dat de hoeveelheid ligt aan wat voor een kleding je nu draagt. Ik kon niet veel normale kleding meer aan doordat ik hoge broeken droeg en bijna al mijn jurkjes te kort waren voor mijn zwangere buik.
Daarnaast heb ik 3x een nieuwe BH moeten kopen want ik kreeg opeens borsten haha
Als je niet wilt investeren kan je wellicht lenen van een vriendin of tweedehands kijken? Ik vond H&M het allerfijnst qua merk.

Als het kan zijn bh’s zonder beugel ook heel chill! Lijkt meer een sportbh en knelt dus nergens :slight_smile:

Ik heb een zwarte zwangerschapslegging van de H&M helemaal afgedragen (10 euro), binnenshuis, boodschappen doen etc. Voor m’n werk had ik twee Jamie spijkerbroeken gekocht van Topshop. Wel under the bump want zo’n band over m’n buik heen vond ik totaaaal niet lekker zitten.
Verder kon ik mijn bh’s tot het eind wel gewoon dragen, ze waren alleen wat beter gevuld :grin:

Ik heb het meeste van H&M (heb bijv. broeken allerlei andere merken besteld; Noppies, Esprit, Mamalicious, maar niks zit zo lekker als die van de H&M) en Asos. Ik kan gewoon mijn eigen bh’s nog aan, dus dat weet ik niet zo goed. Ik draag onder een jurkje wel zo’n hoge onderbroek, nu mn buik echt wel wat groter is (nu 30 weken zwanger). Ik heb daarvoor eigenlijk geen speciale zwangerschapsonderbroeken gekocht, maar gewoon een boxer van de Hema die lekker hoog valt en meerekt in een maatje groter dan normaal.

Bij Otrium hebben ze vaak sale van Supermom en Noppies. Ik heb eventueel nog wel een kortingscode van 10 euro voor je.
Bij de Hema kocht ik deze bh’s en die draag ik nu nog. Fijn omdat er geen beugels in zitten.

En natuurlijk de Masdy onderbroeken van de Zeeman voor na je bevalling.