Tips, ervaringen & aanraders

Ik heb een doek voor deze periode tot een maand of 6. Daarna ga ik over op tula free to grow. Dat vind ik ideaal.

Wij hebben ook alleen de draagzak meegenomen op vakantie. Dat is bij ons koeler dan een doek, die gaat namelijk in meerdere lagen over kind heen.

Ik zou geen buggy meenemen, omdat het indd nog niet echt goed is voor d’r. En bij ons werkte het ook niet omdat ze er alleen maar in ging huilen (ze was toen 9 maanden). Toen ze bijna 1 was gingen we dan ook op vakantie met alleen de draagzak en daar heb ik echt geen moment spijt van gehad en dat gaan we straks met 2 kinderen in oktober ook doen. Alleen nog een peuter draagzak aanschaffen.

1 like

Ohja, goede daar had ik idd nog niet over nagedacht dat een doek vaak meerdere lagen zijn!

Ik zou zo’n buggy nu wss ook alleen maar gebruiken op momenten dat we der even “veilig” ergens willen hebben liggen zonder dat we op hoeven te letten of ze niet naar het randje gaat (ze is nogal beweeglijk en krijgt zichzelf heel de box of het bed door… wel met een hoop gekreun erbij dus je hebt het wel vlot door haha). Eigenlijk ook zonde om daarvoor mee te gaan slepen. T zijn ook echt maar een paar dagen dus lijkt me dat we het met een draagdoek/draagzak ook wel redden.

Ik heb geen ervaring met inbakeren bij een kindje die het niet fijn vond. Onze baby werd er gelijk heel rustig van, dus geen tips helaas

@Boppie shit wat balen. Hier werkte het volgens mij meteen. Ik zou in ieder geval even blijven proberen.
Heb je de puckababy of iets anders? Ik had eerst swaddle me maar dat vond mijn zoontje te strak. Puckababy is iets losser.

Dit is liefde in een flesje! Ik gebruik het vooral om oranje eet/kotsvlekken en gele poepvlekken voor te behandelen voor ik het was.

Vanmiddag op een natte vlek (oranje vlek op wit kleed) gedept en met een nat doekje geboend en toen was de vlek weg!

9 likes

Zou dit ook werken voor kwijlkringen op de bank?

1 like

Ohh ja, ook mijn holy grail! Alleen bij zonnebrandvlekken werkt het niet zo magisch helaas, maar buiten dat, fantastisch spul!

Heb je iets anders voor zonnebrand icm door-het-zand-gerold-vlekken?

Was het maar waar :tired_face: Hoewel het ossengal zeepblok wel betere resultaten boekt dan, dan deze fles. Maar helaas niet weg.

1 like

Ga ergens passen. Echt! Draagzakken zijn net als schoenen. Ze zitten bij iedereen zo anders. Tula is populair vanwege alle printjes maar er zijn zoveel meer merken met (betere, imho) even goede, zo niet (veel) betere zakken (die ook nog eens doorgaans minder kosten).
Bij een consulent of winkel kan je veel uitproberen, echt de moeite waard!

Kruip weer terug in m’n grot haha. Werd gewezen op een andere discussie die ik boeiand vind maar over dragen kan ik ook m’n smoel niet houden natuurlijk.:see_no_evil:

11 likes

Ga zeker wat verschillende passen idd, wilde dat tijdens de zwangerschap niet doen want uh tjah buik :wink: man heeft een voorkeur voor draagzak tov draagdoek ivm het “gemak” van niet hoeven knopen, maar wellicht moet hij het even ervaren en als we echt allebei een andere voorkeur hebben worden het gewoon 2 verschillende.

Je bent er weer :heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart:

Pff momenteel is mijn zoontje van 2.5 echt een vervelende dictator😰. Ik word gek! Hoe lang gaat dit duren?!!
Vanochtend de ergste driftbui ooit gehad, mijn hemel.

Ik probeer echt rustig te blijven maar combi weinig slapen (want peuter super vroeg wakker) en een chagrijnige peuter in huis doet me geen goed :sweat_smile:

Mijn peutertje wordt over 3 mnd 3 jaar maar dat dictator fase is denk ik nog niet voorbij. Voorheen was echt een lief mamma’s kindje, maar nu pfffff :sweat_smile:

1 like

Hmmmmm

Dank je wel! Ik probeer inderdaad rustig te blijven.
Dit gebeurde bij mijn opa en oma waar we tussen de middag gingen eten. Ik had speciaal de kinderstoel (die van de Ikea) meegenomen voor het eten. Wilde hij er niet in, toen dacht ik doorzetten.

Maar omdat het dan ergens anders is, voelde ik me wel wat opgelaten. Ook al zijn het m’n opa en oma. Maar goed, ben in ieder geval consequent gebleven en dat vind ik wel belangrijk. Thuis heb ik snel zoiets van laat maar, maar hij neemt zo echt een loopje met me.

Neeeee come back we miss you :pensive:

Ging jullie baby ook slechter slapen toen hij/zij naar het kinderdagverblijf ging? Of toen je weer ging werken? Ik heb twee echt slechte nachten gehad, maandag was de thuisblijfdag van mijn man en gisteren de eerste dag KDV.

Alleen in het begin even. Zo’n ukkie heeft dan zoveel nieuwe indrukken te verwerken, daar werd ‘ie in de nacht wel even onrustig van.

Tegenwoordig slaapt hij alleen maar beter na een dag opvang :wink:

Haha super lief en verleidelijk maar vind het te zonde van m’n tijd al dat geforum en was ook erg “forummoe”.:see_no_evil: Kan ook niet eens meer in het members only deel dus toch saai. Misschien over een tijdje weer! Heb wel met veel mensen van hier nog contact via insta btw, weet ff niet of wij elkaar daar al volgen? Sorry!:woozy_face:

2 likes