Tips, ervaringen & aanraders

Hahahaha zo herkenbaar!


Wij hebben de box vorig jaar weggedaan. Voor dat we in verwachting waren van ons verrassingskindje. Dus heb ik het campingbedje in de woonkamer gezet. Handige tip van @Unquestionable

Werkt prima.

2 likes

Wij gebruiken het slaaphuisje niet, is er iemand hier die er belang bij heeft? Ik hoef er geen hoofdprijs voor, want die heb ik er ook niet voor betaald.

2 likes

Oh dit vind ik zo leuk, hier sliep mijn broertje vroeger ook altijd in haha.
Wat had je in gedachten qua prijs en in welke regio woon je?
Twijfel wel een beetje, want geen idee of N. er in wil slapen, overdag ik ze nogal een moeilijke slaper namelijk.

Ik woon in de buurt van Lemmer.
Pfoe ik zie hele hoge prijzen op MP, maar met 100 euro en een klein cadeautje voor mijn dochter ben ik blij haha.

Er zit trouwens een matrasje bij, maar die is al wat ouder. Hij staat op wieltjes en het dakje kan open (zit dan gaas voor zodat je kleine wel beschermd is voor insecten).

Ik woon in Groningen, dus dat is te doen. Ik ga even met mn vriend overleggen.
Maar als je hem aan iemand anders kan verkopen moet je dat doen hoor, ik denk niet dat mijn vriend er heel enthousiast van word namelijk haha. :wink:

1 like

Heeft iemand hier DE tip qua (reis)buggy? We gaan met het vliegtuig naar Italië in oktober, K is dan 5 maanden dus ik ben bang dat we er nog net eentje nodig hebben waar ook babies jonger dan 6 maanden in kunnen.

Hij is niet overtuigd, was ik al bang voor. En ergens heeft ie ook wel gelijk helaas haha.

Haha dan vooral niet doen, is zonde geld!
Hier bij de opvang slaapt F. er heel goed in, maar thuis ziet ze het als een speelhuisje. Dus ik doe hem maar weg voordat ze op de opvang ook denkt dat ze er kan spelen in plaats van slapen.

1 like

Wij hebben de GB Qbit. Deze heeft een verstelbare rug (en voetensteun) en is te gebruiken vanaf de geboorte. Kan je met 1 hand inklappen en rijdt super licht. Is ook ingeklapt een klein pakketje. Je hebt nog een kleinere en lichtere van dit merk (de Pockit), maar die vonden wij niet prettig. Met deze zijn we echt super blij!

image

6 likes

Ik ben benieuwd naar ervaringen van kraamfeesten/kraamborrels.

Nodig je iedereen uit die je ook een geboortekaartje stuurt of niet? Zo nee, wat doe je als die mensen (die niet uitgenodigd zijn voor het kraamfeest/kraamborrel) vragen wanneer ze de kleine kunnen bewonderen? Lijkt me zó ongemakkelijk om te zeggen dat we een kraamfeestje houden en zij niet uitgenodigd zijn :see_no_evil:

Verder iemand over het algemeen nog tips / ervaringen (naast de standaard tips die op internet te vinden zijn) mbt kraamfeestje of een kraamborrel?

Dat begrijp ik maar da’s helaas geen optie met een grote familie met bijv ooms en tantes die je maar 1 x per jaar ziet.

Oh top, ga ik naar kijken!

Wij hebben voor de familie van vriend apart een babyborrel gegeven. Hoewel, babykoffieuurtje. Van half 11 tot 1. Dat was prima. Baby in draagdoek en familie kon mooi met elkaar bijkletsen. Dat trouwens ook pas na 2.5 maand een keer ingepland. Misschien dat je dat kunt doen met die vage familie, mochten er veel aangeven dat ze willen komen?

Verder zou ik je vooral aanraden om pas een datum te prikken voor de borrel na je bevalling. Eerst maar eens zien hoe jij er aan toe bent en hoe je kleintje reageert op alle prikkels. We hebben die voor de vriendengroep met een week of 8 gedaan volgens mij.
Niet vergeten om mensen het kraambezoekboek in te laten vullen, mocht je dat hebben. Verder werd er bij ons vooral een beetje gekletst en hoefde ik niet tien keer mn bevallingsverhaal te vertellen, maar dat is misschien ook een beetje per gezelschap verschillend

1 like

Oh en nog een aanvulling. Maak gebruik van een cadeaulijstje via lijstje.nl of iets dergelijks. Scheelt je een hoop cadeautjes waarvan je denkt ‘meh’. We hebben heel veel leuke dingen gekregen voor onze baby, maar ook wel echt spullen die van mij niet hadden gehoeven.

1 like

@NelVeerkamp van die borrel of koffie uurtje is een goed idee!

1 like

Dit!!! Ideaal! Ben al de hele zwangerschap bezig met het lijstje en er staat al een hoop op. Ik vind het ook fijn als ik naar een verjaardag of kraamfeest ga en er is zo’n lijstje. Weet je zeker dat je iets geeft waar ze blij mee zijn.

Maar, ik kwam hier om te vragen of jullie nog tips of aanraders hebben voor op dat lijstje qua kadootjes? Wat is echt heel leuk, handig, of leuk om te krijgen?

Wij hebben de Easywalker Buggy XS, wel nog met de newborn cot erin, maar met 5 maanden hoeft dat denk ik niet meer. Kan helemaal plat en is heel licht en makkelijk in te klappen tot handbagageformaat.

Bij ons was het niet heel extreem, maar toen we 1 drama nacht hadden heb ik Infacol gekocht. Dat bij voor iedere voeding gebruiken en dan zou het minder moeten worden.
Een vriendin zweert erbij en ik moet zeggen dat N. er daarna ook nooit meer erg last van heeft gehad.

Edit: En op de buik op je arm dragen, zodat de druk op haar buikje zit. Dat was ook altijd een favoriete houding.

Of sab simplex. Sterkte voor de kleine en voor jou/jullie. Lijkt me zo naar al die krampjes.

Heb je al de druppeltjes van mama naturelli (oranje etiket)geprobeerd? Mijn buurvrouw zweert erbij. En wat bij ons ook hielp was toegeven aan zijn zuigbehoefte. Ik gaf bv dus als het niet aan de borst was zoog hij op de arm van mijn vriend ( met zuigplekken tot resultaat). Maar bij flesjes kan mss een tutje helpen?
En ik las ook ergens dat je een draagdoek (zak) hebt normaal zou dit ook moeten helpen ( de warmte en buik tegen buik). Ik zou ook proberen als ze in het begin wat weent eventjes rondlopen en hupsen. Mijn zoontje weende ook altijd eerst nog ff maar kalmeerde toen wel na 5 a 10 min.