Tips, ervaringen & aanraders

Meiden met een keizersnede, wanneer zijn jullie (en vooral hoe?!) weer begonnen met ontharen rond het litteken? Ik zou zo graag weer willen scheren maar ik durf nog echt niet zo goed in dat gebied te komen…

Na een week of drie met een scheermesje hèèl voorzichtig! De huid rondom het litteken was gevoelloos in het begin dus het deed geen pijn.

Op de plek waar ik gesneden ben groeit geen haar. Ik denk dat mijn litteken hoger zit dan bij jou? Het zit een cm of 4-5 boven de haargrens.

Hetzelfde als FrauHelga… mijn litteken zit (denk ik) ook hoger en ik had “gelukkig” geen problemen/last met scheren.

Oh ja, mijn litteken zit dan lager denk ik want hij zit midden in de haargroei. Of ik heb gewoon veel haar :smiley: @ABC123

Heb even een plaatje gezocht op internet, het is bij mij een beetje zo:

afbeelding

Als ik het goed zie, zit het litteken ongeveer op dezelfde hoogte alleen komt mijn haargroei gewoon niet zo hoog. Wat grappig dat dat dus kan verschillen.

Als je het graag weg wil halen, zou ik eerst een stukje proberen en kijken hoe het litteken reageert en anders bijknippen

Ja ik ga wel es even heeel voorzichtig bezig :smile:

Niet mijn buik en baby maar vergelijkbaar qua locatie:

Al vind ik dit wel een scheve krabbel.
Mijn litteken is wel recht maar zit niet helemaal op het midden. :see_no_evil:
Ik vind het best want mijn buik vond ik toch al niet mooi, dus bloot heb ik die en public toch niet.

Nu ik die buik beter bestudeer zie ik 2 strepen, ik bedoel de bovenste donkere streep.

Ik heb alleen beugelloze maar een van de hema die ik fijn vind, een van noppies en drie van de lidl van 5 euro per stuk. Wel online. Oh en ook de action een soort zachte topjes zijn wel prima. Voor 2.19 superprima (in een tips artikel van Serena gevonden)
Door zoogcompressen (wasbaar van ali! Ideaal en 7 euro per 5 paar ofzo) zie je toch geen tepels dus vind niet voorgevormde bhs heel handig en lekker zitten

2 likes

Zo heb ik het ook ongeveer haha. Nu bijna 4 maanden geleden.
Maar geen idee wanneer ik weer begonnen ben met scheren, gewoon toen ik dacht dat het wel kon denk ik. Gewoon voorzichtig proberen, komt het vast goed :slight_smile:

Hebben jullie een box in de kamer staan?
Wij wonen vrij klein en vroegen ons af of een wipstoeltje of kinderstoel of een baby nestje niet al genoeg zijn.

Bij mij zit ie weer op de plek van de witte streep haha.

@anon18050057 Bij mij ligt het litteken wat diep in m’n buik, in een sleuf zeg maar. Ik duw altijd het plooitje erboven plat en dan kan ik het makkelijk scheren. De eerste weken (maanden?) epileerde ik het, je voelde het toch niet :grimacing:

Bij mij ook in dat witte lijntje! Zelfs met hele lage bikinislip niet te zien.

@anon18050057 volgens mij na 2 weken ben ik HEEL voorzichtig gaan scheren. Ging prima. Had wel voor de zekerheid een nieuwe mesje gebruikt.

Wij wonen ook niet groot maar hebben een box die iets kleiner is dan de gemiddelde box (kid.sriver felix). De eerste twee maanden is ie nauwelijks gebruikt, maar nu meneer beweeglijker wordt toch wel handig!

1 like

Woon op iets meer dan 50m² maar had, zeker later, de box echt wel nodig om even m’n handen vrij te hebben.

1 like

Wij zouden niet zonder box kunnen. Toen J nog klein was vond ze de box niet fijn maar nu ze 11 maanden is, is hij onmisbaar. Inderdaad om mijn handen vrij te hebben, en zo kan ze veilig spelen.

1 like

Tegengeluid: ik heb de box echt amper gebruikt en die is met 8 maanden naar zolder verbannen. Ze werd echt woest omdat ze telkens klem zat tussen de tralies, dus ze lag liever op de grond. Dat ging prima als ik in de buurt was, en anders zette ik haar even vast in wipstoel of kinderstoel.

2 likes

En @WhereTheLightIs Ja bij mij ook in dat plooitje! Kon daarvan geen goede foto vinden. Heb het nu voorzichtig geschoren en de rest die echt heel direct naast het litteken zitten kortgeknipt. Epileren is ook nog wel een optie maar het zijn er echt veel :grimacing:

1 like

Wij vinden het geweldig, hij ligt een hier overdag uren heerlijk in te slapen :slight_smile: en je kan hem dus veilig even wegleggen als je je handen even vrij moet hebben.

1 like

Box hier is heel handig! Voor de schone was die nog gevouwen/gestreken moet worden :sob::sweat_smile:

8 likes