Tips, ervaringen & aanraders

Was even benieuwd hoe het met je gaat nu?

Ik heb nu een paar keer na de ochtendvoeding gekolfd om langzaam wat op te bouwen voor als ik er af en toe niet ben, ga pas over ruim 2 maandne weer werken maar wil over een week of 1-2 consequent na de ochtendvoeding kolven om voorraad op te bouwen. Ochtendvoeding werd mij aangeraden ivm dat er dan vaak de meeste tijd tussen zit en je borsten het volste zijn.

@Bathwater krijg je het daar beetje in zonder te knoeien? Zou het zonde vinden als ik er veel langsknoei maar 30ml porties is idd wel fijn!

1 like

Lief dat je het vraagt :slightly_smiling_face:
Ondertussen 41+1, 3x gestript en geen baby!

Begin het nu wel een beetje zat te worden, vooral omdat ik slecht kan lopen nog en het lijkt alsof iedereen voor mij bevalt. Maar toch neig ik nog niet naar inleiden. Ik vind het lastig allemaal om de ā€˜goedeā€™ keuze te maken nu. Ik hoop dat ik het weer de komende dagen ga overleven :crossed_fingers:t2:

Ik weet het gewoon echt niet meer :pleading_face:
Hele gaten in mn geheugen wat die periode betreft besef ik nu.

1 like

Oh zo klinkt logisch :slight_smile: dankje voor de tip!

Dat kan ik me voorstellen dat je het wel een beetje zat begint te worden inmiddels.
Goede keuze maken is ook lastig, vandaag 41 weken. Zolang het goed gaat met mij en de baby wil ik gewoon afwachten. Gisteren controle bij de vk, maar was allemaal goed. Morgen weer en vrijdag staat er een afspraak voor een ctg in het ziekenhuis en wordt inleiden besproken als de baby niet spontaan eerder komt. Laat voor het inleiden nog wel strippen als dat zin heeft tenminste in de hoop dat er toch iets op gang komt. Maar vind t lastig wanneer ik dat voor de eerste keer moet overwegen om te doen.

Hier werkte eerste keer strippen niet en tweede wel, toen uiteindelijk met 41+2 bevallen.

Fijn dat alle controles goed blijven! Ik heb vrijdag ook de laatste controles en dan eventueel het plannen van de inleiding, wie weet bevallen we nog op dezelfde dag zo :wink:
Als je het idee van inwendig onderzoek niet tegenstaat zou ik het strippen gewoon proberen. Hier heeft het dan niks opgeleverd, maar ik hoor van andere (ook hier) positieve ervaringen. Als je het niet prettig vind, kan je altijd vragen of ze willen stoppen natuurlijk.

1 like

Ik heb zakjes van de etos, in een paars doosje (niet eigen merk) en dat werkt echt prima :slight_smile:
Ik heb er al bijna 20 in de vriezer :joy::sunglasses:

1 like

Wie heeft er tipsā€¦
Ik ben 7 maanden zwanger en wij hebben een hond die 's avonds voor het slapengaan uitgelaten moet worden. Geen probleem natuurlijk :slight_smile: Maar wat nou als de baby slaapt, en 1 van ons 's avonds niet thuis is of eens een nachtje weg, hoe laat je dan de hond uit?

@Unquestionable ik tag jou even

1 like

Misschien niet het meest verantwoordelijke antwoord; maar in ons geval laat ik haar dan waarschijnlijk even 5 minuten in haar bedje liggen.
Maar ik kan ook 3 meter buiten de deur een grasveld op lopen. Dus dat is geen verschil met bijvoorbeeld in de achtertuin zitten.

2 likes

Als mijn vriend een avond niet thuis was, maar later wel nog thuiskwam, liep ik altijd een rondje tot ie had gepoept en dan weer snel terug naar huis. Dit alles met de babyfoon aan, zodat ik snel terug kon gaan mocht het nodig zijn. Dan liep mā€™n vriend s avonds/s nachts alstie thuis kwam nog een keer met m
En indd soms als kind niet wilde slapen, dan s avonds in de draagdoek. Bonus was dan vaak dat de hond goed was uitgelaten en het kind sliep :grimacing:

1 like

Hier ook snel even naar het grasveld. en als vriend dan laat terug komt, laat hij de hond even goed uit.
Maar het is altijd puzzelen, nu zeker met 2 :sweat_smile: dan slaapt de 1, dan de ander hahaā€¦ Arme hond, nee hoor grapje. Die komt niks tekort

2 likes

Dat is inderdaad fijn voor je huis. Bij ons het dichtsbijzijnde grasveld/parkje is het huizenblok om lopen. Zoā€™n 100m schat ikā€¦vandaar mijn angst om ons kindje straks alleen te laten, al is het 5min, ik heb geen zicht op het huis dan. Lastigā€¦:frowning:

Bij mij precies hetzelfde, ik laat E. ook niet alleen om de hond uit te laten omdat ik niet dicht genoeg bij huis kan blijven. En ivm de wisselende diensten van mijn man komt het regelmatig voor dat hij savonds of snachts aan het werk is.
Hoe wij het doen:
Als man avonddienst heeft, laat ik hem uit rond 6 uur en mā€™n man rond half 12 als hij thuiskomt.
Als hij nachtdienst heeft, dan laat hij hem uit rond half 10 voor zijn dienst en weer om 7 uur als hij thuiskomt.
We komen er eigenlijk altijd wel uit zo. Soms zit de hond iets langer binnen maar het is niet andersā€¦

1 like

Daar hebben wij nog niet echt over nagedacht. Scheelt wel dat de hond in de avond vaak geen zin heeft en met plasje in de bosjes aan de overkant ook tevreden is. In de ochtend zal wel een de hond moeten doen en ander de baby.
Ik wil ook een draagzak, lijkt me makkelijker met uitlaten en naar bos gaan.

1 like

Ja draagzak is dan echt een lifesaver. Zeker als je ook wel eens over t zand oid loopt. Met kinderwagen is dat gewoon kut

2 likes

Hebben jullie kids het ook zo warm? F. van 14 maanden schommelt nu al twee dagen rond de 39.5 graden. Tijdens de vorige hittegolf had ze dit ook al en dat eindigde toen in een koortsstuip, dus ik vind het maar eng allemaal.

Hier eentje van anderhalf met koorts. Vind het ook helemaal niks met deze temperaturen. Raak er zelf ook overhit van omdat hij alleen maar aan mij vastgeplakt wilt zitten/liggen/hangen :face_with_thermometer: