Tips, ervaringen & aanraders

Als het echt erg is: miconazol creme. Is een antischimmel middel en werkt super goed en snel. (Luieruitslag is eigenlijk ook een schimmelinfectie van de huid). En verder goed droog houden inderdaad.

2 likes

Ik zat al te wachten op jouw reactie maizena hahaha

2 likes

Ik zou m’n naam veranderen naar Mhyzena.

26 likes

Ik dacht dat luieruitslag een schimmel kan zijn, dat is meestal niet zo. Maar kan als het met goed verzorgen niet weg gaat. Maar verbeter me als ik het mis hebt.

@SimpleThings L had het ook mega erg met open plekjes en ik zag nog nergens tandjes. En toen opeens was er wat door gekomen en 2 week later had hij 2 duidelijk zichtbare tanden.

1 like

Eigenlijk is er zo goed als altijd schimmel aanwezig. Er is alleen niet altijd sprake van een infectie :grimacing: Op onze hele huid zijn er altijd schimmelsporen aanwezig. Alleen dringen deze meestal niet de huid binnen. Bij luieruitslag is de huid kwetsbaar (door urine/ontlasting en het warme broeierige klimaat van een luier) en kan dit wel omdat de huidbarriere verstoord is. Maar in het begin is het meestal alleen irritatie inderdaad! Als het echt nattend wordt zou ik niet te lang wachten en smeren met miconazol.

2 likes

Ben op zoek naar zakjes of iets om afgekolfde melk in op te slaan voor in de vriezer. Iemand ervaring/tips?

Ik gebruikte medela zakjes. Dat werkte best maar vond ze wel aan de prijs

1 like

Ik vind het handig om de melk in een ijsblokjesvorm in te vriezen en daarna bewaar ik ze per maand in ziplockzakjes. Zo kun je per blokje ontdooien, is makkelijk om de hoeveelheid te bepalen.

2 likes

Oh dat is slim! Wil idd iets wat me niet teveel kost hahazal op Ali al zakjes maar weet niet of die fijn zijn

1 like

Ik heb gewoon van die “ziplock” zakjes van de Ikea. De kleine roze.

1 like

Had ook de ikea zakjes altijd, lekten wel 9/10 keer met ontdooien bij mij dus dan even een bakje er onder.

1 like

Bij de DM verkopen ze de zakjes van eigen merk, dus als je in de buurt van de grens woont misschien fijn om die eens te testen

1 like

Ah goed om te weten!! Thanks

Ik gebruikte deze als tip van de kraamzorg: https://www.ah.nl/producten/product/wi55068/ah-ijsblokzakjes

2 likes

Wow, per maand? Hoe is jouw kolfproces als ik vragen mag? :slight_smile: ik kolf wel eens als ik een voeding over sla om wat voor reden dan ook, maar die gebruik ik dan als we ergens heen gaan ofzo voor onderweg. Kolf jij tussen de voedingen door nog extra?

Moet je de zakjes dan iedere keer helemaal vullen of werkt het ook met een half gevuld zakje?

Werkt ook met een halve! Weet niet meer hoe we dat precies deden eigenlijk. Heb maar 3 maanden borstvoeding gegeven, dus weet het ook niet meer zo heeeeel goed allemaal :no_mouth:

1 like

Ik begrijp eerlijk gezegd niet of je per maand nou veel of weinig vind maar ik red het niet met 1 zakje per maand haha. Zijn er denk ik ongeveer 3. De borstvoeding kwam langzaam op gang en de eerste 6 weken heb ik na elke voeding gekolfd. Wat ze niet opdronk vroor ik in. De laatste 2 weken drinkt ze alleen nog uit de borst en ik kolf tussendoor 1x extra (5 min, 160 ml) om voorraad op te bouwen voor als ik weer ga werken.

Ik snapte het denk ik verkeerd, ik zag voor me dat je van de afgelopen maanden zakken met ijsklontjes melk had staan :smiley: dat vond ik veel! Maar nu ik je uitleg lees klopt dat misschien wel.

Het verraste me omdat hier alles altijd meteen op gaat, maar nu snap ik hoe je het gedaan hebt/doet. Super fijn dat het zo lukt en je zo een voorraadje kunt opbouwen :slight_smile: vind kolven na een voeding wel een goed idee, zal es kijken of ik dat ook kan invoeren!

O ik wil dat eigenlijk niet aanraden, ik deed dat omdat het moest, maar het is niet zo goed voor het natuurlijke verloop van je productie (en heel vervelend bovendien). Ik zou eerder 1 moment kiezen tussen voedingen in als je graag een voorraad wil opbouwen.

Edit: ja dat heb ik dus, maar mijn baby is pas 2 maanden haha