Tips, ervaringen & aanraders

@Kameleon deze hebben wij ook. Met nog zo’n toplaagje die je ook bij Ikea kan kopen

1 like

Wij hadden precies hetzelfde. Ik stopte J altijd heel strak in, maar ik kwam er achter dat het voor de krampjes beter werkt om alleen strak in te stoppen bij de schoudertjes. Ik trek het dekentje bij de beentjes dan wat losser. Zo kan ie zn beentjes optrekken en komen de scheetjes er zo uit.

1 like

Ik ook!

Hoe oud is hij? Mijn zoon had ook een poosje elke ochtend tussen 5 en 6 erge krampen. We hoorden hem altijd kreunen, heel erg zielig! Ik heb destijds het hele internet kapotgegoogled opzoek naar een oplossing. Maar uiteindelijk ging dit gelukkig vrij snel weer over, hij is nu ruim 3 maanden en heeft nergens last meer van.

Ja wij hebben ook de Krummelur, bevalt prima

1 like

De eerste keer vond ik het alleen onprettig, de twee keer was inderdaad ook wel pijnlijk. Alleen hierna gebeurde dus niks :sweat_smile: Wellicht dat ik de verloskundige vraag het na het weekend nog eens te proberen, dan ben ik ook 41 weken

Klopt! Mijn verloskundige zei dat uiteindelijk de baby bepaald of ze klaar is, maar dat alles tijdens het strippen heel gunstig aanvoelde (week/verstreken).
Ik moet denk ik nog even geduld hebben helaas

Ik heb ook gelezen dat strippen pas effectief is na 41 weken.

Ik ben gestript met 41 weken precies (‘s avonds, ‘s nachts begonnen de weeën en meteen de dag erop ben ik toen bevallen.

1 like

Ik ben gestript met 38w6d en 39w5d einde vd middag. Ben met 39w6d 's ochtends bevallen :blush:

1 like

mijn neefje wordt binnenkort 4 en is gek op dino’s. heeft iemand een leuk idee voor een cadeau ?

Ik lees terug, dus late reactie: maar wij hadden de klossen niet onder het bed gezet en meteen aan de verloskundige gevraagd of ze het erg vond en dat we ze er anders nog onder zouden zetten. Ze vond het niet erg, dus geen klossen gebruikt.

Hij is nu 9 weken! Hoop dat het hier inderdaad ook gauw over gaat. Heb in ieder geval die druppeltjes al in huis dus ik ben benieuwd of die wat gaan doen ook.

Wel fijn om te horen dat het bij jullie vanzelf vrij snel over ging. Zo gek ook dat het steeds op hetzelfde tijdstip is hè.

Ik voel me helaas een niet aantrekkelijke walvis dus de sperma optie is mislukt :joy:
Maar ze is er waarschijnlijk nog niet klaar voor, niks aan te doen.

1 like

Ja, wij hebben volgens mij ook krummelur. Kwam heel goed uit de test van de Consumentenbond en is niet duur.

@360 wij hebben in het begin ook infacol gebruikt en hadden wel t idee dat t hielp. Kan ook placebo effect zijn hoor. Volgens mij zijn we er rond 10/11 weken mee gestopt. Dacht de darmen met 3 maanden ook beter gerijpt zijn dus hopelijk is het snel voorbij!

2 likes

Dit inderdaad. Mij werd gezegd dat strippen alleen zin heeft als er al een beetje ontsluiting is. Afgelopen week met 40 weken wilde de vk ook liever nog niet strippen, vond ik prima want gaat goed met mij en de baby en wil het wel afwachten. Heb komende maandag (40+6) weer een controle afspraak.

Is het een optie om dit topic op members only te zetten? Het feit dat dit topic openbaar is weerhoudt me er van om mee te posten over bevallingszaken…

Edit:
@Mhysa Omdat jij moderator bent tag ik je bij deze even.
Ik zie dit topic vooral als topic waar informatie over producten wordt uitgewisseld, en dan lijkt het me prima als het openbaar is. Op die manier kunnen (nog) niet-FF-ers ook tips opdoen.
Maar nu staan er best veel persoonlijke berichten over bevallen en de dagen er na… Het feit dat het openbaar is vind ik dan (voor mezelf) onprettig.
Wellicht is member only een optie, of een duidelijke scheiding tussen member only-topics en een topic waar ervaringen over matrasjes en speelgoed etc wordt uitgewisseld.

7 likes

Weet niet waar je woont maar kaartjes voor dino land in Zwolle?

1 like

Oh, goed dat je het zegt! Heb hier zelf helemaal niet bij stil gestaan.

1 like

Nee deed ik alleen bij de avond en eventuele nachtvoeding

1 like

Dat is wel een goed idee vind ik.
Ik snap de keuze om dit topic openbaar te hebben (en te houden) heel goed hoor.

2 likes