Tips, ervaringen & aanraders

Dat stelt me wel wat gerust!

1 like

@Lichtknopje ja ik vond het poepen net zoals hierboven ook mega meevallen! Gewoon de tijd nemen en dan gaat het prima. Kraamzorg verzekerde me er ook van dat er niks ‘stuk’ kan gaan met poepen. Je kunt niet door je hechtingen door persen ofzo. Dat gaf mij ook wel goeie moed haha

1 like

@Lichtknopje ja het valt indd echt mee! Indd ook dat het zachter is, ik had echt in het ziekenhuis een paar uur na de bevalling al gepoept haha, en wist nu van vorige keer dat het echt mee viel!

En ik moet vaak s ochtends poepen, dus dan voelde ik dat ik moest en zei ik “ik ga douchen!” En dan zette ik de douche aan en ging ik ff rustig poepen, dan hoorde iig niemand me en dat voelt dat fijner ofzo?! :joy:

Einde TMI bye.

2 likes

Leek mij ook doodeng, durfde echt niet. Maar zelfs met knip viel me het reuze mee! Alleen plassen net na de bevalling djeeeezus alsof ik glasscherven piste

2 likes

Dat wist ik niet, dacht dat dat idd stuk kon gaan.

De verpleger was zelfs verbaasd / blij verrast toen ik vertelde dat ik de volgende ochtend zelf al geplast en gepoept had na een (spoed)keizersnede :joy:

Poepen ging juist supermakkelijk idd. Had nul controle en het floepte er gewoon zelf uit. Easy peasy. Beter dan nu.

Ik doe niet aan TMI.

2 likes

Same same. Geen enkele moeite, zelfs niet met 15 hechtingen. Poepen zonder douwen, I love it

2 likes

Ik had het wel, maar iov met de kraamverzorgster heeft mijn man ze op dag 3 eronder vandaan gehaald. Door een schuine kap kon ik niet fijn zitten, wat vooral heel lastig was mbt borstvoeding. Ze kan zelf direct met het idee de klossen eronder vandaan te halen. Ze heeft de dagen daarna gewoon mijn bed verschoond enzo.

Wij hadden het wel maar mega onhandig omdat we onder een schuin deel slapen. Ik moest met een trapje in bed en mijn vriend stootte zijn hoofd duizend keer. Dus bij thuiskomst direct overlegt met de kraamzorg en ze gaf aan t geen probleem te vinden. Dus direct de klossen weggehaald

Hebben jullie wel eens een oppas-meisje? Wij zitten er aan te denken voor de avonden dat F. al op bed ligt en wij er even uit willen. Ze wordt eigenlijk nooit wakker, dus ze hoeft weinig te doen. Wat betaal je zo’n meisje? Uiteraard een fles cola en een zak chips voor op de avond zelf :wink:

Als ze vaker oppassen hebben ze volgens mij meestal wel een “tarief” per uur!

Vraagje! Onze baby wordt de laatste dagen steeds om 06:00 kermend half wakker van krampjes. Niet eens van de honger want hij slaapt dan dus nog half en ligt echt zo te wurmen. Honger krijgt hij meestal pas ergens tussen 7 en 8. Dus zielig voor hem maar ook onhandig qua slapen voor ons.

Is er hier toevallig een moeder met dé gouden tip? Ik vind het zo gek ook dat steeds steeds op precies hetzelfde tijdstip is. En overdag heeft hij ook veel minder last van krampjes.

Laatste flesje in de nacht is meestal ergens tussen 3-5 (wachten echt tot hij zelf komt).

90 cm tegenwoordig :rage:

Nog een vraagje over klossen. Wij hebben een cosleeper, die nu bijna even hoog is als ons bed, maar met klossen natuurlijk niet. Hoe doe je dat de eerste week? Zet je de cosleeper dan ook op klossen oid?

De tip geeft bv. Ik kon na 2 weken al mij kleren weer aan en ik heb nu zelfs een strakkere buik dan ooit !

Eerste week heeft de Co sleeper gewoon niet zo zijn nut. Toen de klossen weg waren stond het bedje tegen mijn bedje aan. Wat een klote dingen !! Echt pff

Slaapt hij op zijn rug? Is zo’n kipkep misschien een optie? Hier werd ze ook ‘s ochtends wakker van de krampjes, bij ons werkte sab semplex goed.

Wij hadden de co sleeper ook op klossen inderdaad zodat hij aansloot op ons bed.

Hmm nooit over nagedacht, wij hadden een co-sleeper die je ook gewoon kon verstellen in hoogte :thinking: