Tips, ervaringen & aanraders

Mijn baby ging pas samen met mij in bad met iets van lush :rofl:

2 likes

Dat je een slijmprop hebt en dat dat een soort rauw ei zonder dooier is, haha.
Ik vond de schouders meer zeer doen dan het hoofdje, maar de schouders gaan wel veel sneller.
En dat de kraamweek niet zo heel leuk is, althans zo heb ik het ervaren. Er zullen vast mensen met een andere ervaring zijn, maar veracht niet dat het allemaal een roze wolk is.

4 likes

Ik sluit me hierbij aan!

  • dat je echt dooodsbang bent om te gaan kakken na de bevalling en er ook geen controle over hebt
  • dat het slaaptekort op de een of andere manier echt wel meevalt, er ging bij mij een knop om en het hoorde erbij ofzo
  • dat je gewoon echt ALLE hulp moet accepteren als je die nodig hebt en gewenst is, voel je niet lullig of bezwaard
  • het is echt een teamsport, vooral in het begin moet je alles samen ontdekken en dat is leuk
  • je mag best balen van zwanger zijn als t ff zwaar is en alles is k^t. Het hoeft niet altijd leuk te zijn. Luister goed naar jezelf
  • dat het zorgen maken of je straks wel weet wat je baby wil en wanneer hij moet eten etc niet nodig is. Een ritme in het begin is nog ver te zoeken en ook dit ging bij mij ongeveer vanzelf. Moedergevoelens rocks✌🏻
12 likes

Sorry mevrouw :kissing_heart: zal mezelf geen mloeder meer noemen haha

1 like

Hadden jullie veel bezoek in de kraamweek?

Ja, helaas wel. Ik vond het persoonlijk dodelijk vermoeiend en ik denk dat ik ze bij een evt. volgende pas na een week laat komen :no_mouth:

2 likes

Ja dat idee heb ik ook. Maar ik heb zowel een bemoeierige moeder als schoonmoeder.
Mijn moeder kan ik wel aan maar schoonmoeder zo snel drama.
Ook nog vlak voor kerst uitgerekend dus iedereen is vrij.

Nouja, de opa’s en oma’s mochten wel komen, maar we hebben ook nogal wat vrienden. Ik vond het best wel wennen allemaal en wilde ook m’n baby goed leren kennen en dat gaat niet als iedereen de deur plat loopt.

Nee kraamweek alleen beide ouders 1x en broers en zussen. Verder niemand! Gewoon goed zelf aangeven wat je wilt en hoe veel je aan kan!

2 likes

En iedereen steeds je kind wilt vasthouden. NEE! Afblijven gek.

7 likes

Jaaaa, ik was zoooo blij dat hij steeds sliep als mensen langskwamen :no_mouth:

2 likes

Gelukkig ben ik niet de enige die zo denkt.
Gezin 1x even kijken en klaar.
Ga nog wel keer goed met ze zitten.

1 like

Wij wonen 3.5 tot 5uur rijden van de familie. Mijn schoonouders zijn gelijk in de auto gesprongen na ons belletje en stonden er de dag zelf nog. Mijn ouders kwamen de dag erna. Ik vond dat al heel vermoeiend omdat ik me heel slecht voelde, maar wel ontzettend fijn dat we hem aan ze konden laten zien. Verder duurde het wel even voor er mensen kwamen.
Als we onze familie en vrienden dichterbij hadden zou ik ook niet meer dan ouders en zusjes+gezin langs willen hebben de eerste week. En ook niet te veel tegelijk en te vaak.

1 like

Nou mijn schoonmoeder was me toch beledigd dat ze haar niet vast mocht houden en dat ik haar boven op bed wilde leggen (i.p.v. beneden in de kinderwagen, zoals zij wilde). En bij R maar klagen dat “ze ook nooit in d’r bedje lag” … u-huuu.

2 likes

Wij hadden ook in de eerste week alleen bezoek van ouders en broers/zussen, ook niet eens allemaal. Ik vond dat heel fijn!

Ik vond de week met de kraamhulp gewoon heel ongemakkelijk en wil dat deze keer echt niet. Ik vond dat ze er veel te lang was op een dag en had ook het gevoel dat ik steeds met haar moest kletsen, terwijl ik daar eigenlijk geen zin in had. Laatste dag heb ik haar ook weggestuurd en gezegd kan het nu zelf wel :see_no_evil:

3 likes

Bewaak ajb je grenzen! Ik heb een schoonzus die iedere dag appte: ik kom zo even een bakkie doen en dan met drie drukke kinderen naast (of nog erger op) m’n bed kwam zitten. Emotioneel was ik echt labiel en stortte zowat in bij het zoveelste berichtje dat ze even langs wilde komen. Gelukkig heeft mijn moeder toen netjes aan haar uitgelegd dat ik even rust wilde. Wat ik ermee wil zeggen is: denk aan jezelf!

5 likes

Hahaha zo herkenbaar :see_no_evil:

Ik mis mijn kraamhulpen nog iedere dag (mijn kinderen zijn 7,4 en 1)

5 likes

Maar wat deed de kraamhulp dan precies?
Die van mij was er van 8 tot 2 uur! Ik vond dat zo lang en er was ook niet veel te doen. Ze deed mij temperaturen, controleren, baby in bad en wegen. Beetje de badkamer bijhouden dat was het. Ze had ook allemaal vragenlijsten die ik moest beantwoorden, terwijl ik gewoon wilde rusten als de baby sliep.
Dit keer wil ik daarom gaan voor de minimale uren, maar ik heb nu wel al een kind dus misschien is meer uren wel fijn. Ik heb nog even om erover na te denken :blush: