Eerste dag al. Ik wou chillen in m’n bed met de baby, maar m’n kraamzorg was zo streng en ik moest eruit, dus dat deed ik braaf 🥲
Denk dat het ook zo verschilt per persoon. Ik ging na krap 2 dagen naar huis en traplopen ging redelijk soepel. Hiermee wil ik niet zeggen dat ik veel ‘stoerder’ ben maar juist aangeven dat het per individu zo kan verschillen.
(Ik zat ook in zo’n keizersnede FB groep en daar waren vrouwen die zeiden na drie dagen auto te rijden en door de winkels te struinen. Daar kan ik me dan niets bij voorstellen, ik was de eerste keer blij toen ik na een week 50 meter kon lopen).
@Ovenschaal bedankt voor jullie verhalen. Ik denk inderdaad dat het per persoon scheelt. Eigenlijk kon ik alweer vrij snel soepel lopen, maar traplopen was ook gewoon niet nodig, dus geen idee hoe dat was gegaan. Bij een tweede kan ik me weer heel anders voelen.
Gelukkig klinkt het in ieder geval niet als een onmogelijke taak.
En ja na een week 50 meter was ook echt een overwinning. Helemaal slap en toe aan een dutje daarna. Ik kan me niet voorstellen om weer boodschappen te doen na een paar dagen, ik was zo bang dat alle hechtingen eruit scheurden en er een gapend gat zat :’)
Hier een huis met een trap en kwam na 5 dagen ziekenhuis thuis en kon eigenlijk meteen traplopen, ook meerdere keren per dag ondanks de keizersnede. Liever niet terwijl ik tegelijkertijd iets moest tillen, maar ook dat kwam zeker weleens voor de eerste tijd. Denk inderdaad dat het zo verschilt per persoon. Ik werd heel ongelukkig in bed boven, of in bed in het ziekenhuis.
Weet ook niet of je last van je bekken kan hebben als je een keizersnede hebt gehad? Of dat het puur gaat om het herstel in je buik/je baarmoeder.
Oh ja ik kon absoluut niet baby tillen EN traplopen tegelijk trouwens. Had echt beide armen nodig om mezelf te ondersteunen. Traplopen icm baby tillen lukte me zeker een paar weken niet eerlijk gezegd, vond het ook doodeng.
Ik heb de baby sowieso amper getild en verzorgd die eerste tien dagen, ik durfde het gewoon niet en kon niet lang staan. Dus de trap op of af durf ik al helemaal niet haha. Lijkt me inderdaad eng.
@LegallyBlonde volgens mij kan het wel vanuit je zwangerschap nog? Geen idee, gelukkig is dat me bespaard gebleven.
Ik heb de baby zeker 2 maanden niet getild (opgepakt/neergelegd bedoel ik dan) en verschoond dus ik snap je! Die draaiende+bukkende beweging tegelijk vond ik echt heel naar en m’n vriend was 3 maanden thuis dus hoefde ook niet. Heeft niet uitgemaakt want ik had alsnog een klein gapend gatje in de wond na 3 weken en een overenthousiaste wandeling.
Wtf…
Ik heb 1.5 week geleden een keizersnede gehad. Ben 2 nachten in het ziekenhuis gebleven. Traplopen lukte wel toen ik thuis kwam. In en uit bed komen vond ik de grootste uitdaging. De eerste nacht was het echt met huilen van de pijn.
Wat zouden jullie een baby van 0 tot 3 maanden aandoen voor in de kinderwagen bij dit weer en kouder?
Dat is het dilemma van de dag hier ik ben er achter gekomen dat mijn baby het heel snel warm heeft, die ligt meestal in haar normale kleren in een dichtgeritste voetenzak of wikkeldeken van jolein in de bak. Maar mijn kinderwagen gaat best wel hoog dicht en dan leg ik haar wat lager, zodat ze lekker beschut ligt
Eerst deed ik haar nog zo’n onesie aan voor buiten maar dat is veel te heet voor haar heb ik gemerkt.
Mijn baby is nu 4 weken en die heeft aan: rompertje, boxpakje, jasje. Daarover een wollen dekentje en dan de kinderwagen dichtgeritst. Daarmee heeft ze het vaak eerder te warm dan te koud buiten, afhankelijk van de temperatuur dus ik ben ook nog een beetje zoekende in wat handig is. Oja en mutsje heeft ze natuurlijk ook altijd op buiten.
Ik lees dat veel mensen hier een tula free to grow hebben. Wat is het voordeel daarvan ten opzichte van de tula explorer? Bij de explorer kun je ook vooruit dragen zie ik. Ik heb al een draagdoek en ben daar erg blij mee, dus de draagzak zou extra zijn en voor als de baby te zwaar wordt voor de draagdoek.
- tula explorer
- tula free to grow
0 stemmers
Anders namelijk… ik heb geen tula maar wel een draagzak waarmee je ook voorwaarts en rug kan dragen en de keren dat ik beiden kinderen voorwaarts heb gedragen zijn echt op 1 hand te tellen, ik vind het met name voor mezelf een stuk minder comfortabel, hoe ik hem ook afstel kind drukt vervelend op mn buik/blaas met achterkant. Wel bij beiden pas geprobeerd toen ze ouder waren (K. rond het jaar en R. rond de 9 maanden een keer en toevallig vorige week).
Tldr: als je eigenlijk een voorkeur voor 1 vd 2 hebt en je enige twijfel voorwaarts dragen is en het is ook nog voor naast de draagdoek zou ik het daar niet van af laten hangen.
Over het voorwaarts dragen is ook wat ‘controverse’, wordt door draagconsulenten etc ook niet aangeraden wat ik begreep.
Als ik nog een out-of-the-box suggestie mag geven: Tula Halfbuckle. Soort tussenweg tussen draagdoek en draagzak. Als je 'm samen met he partner gebruikt hoef je steeds alleen de heupband te verstellen en niet allerlei schouderriempjes. Te gebruiken voor buik/rug/heup en laatst op de site van Tula ook nog met 50% korting.
Ik wil persoonlijk niet vooruit dragen dus het zou voor mij geen voordelen hebben.
Ik denk zelf trouwens dat het voor wat oudere kinderen (1+) prima is, maar het lijkt mij dan zwaar worden.
@Suikerklontje @Keroppi @Nefertiti Dank jullie! Heel fijn advies! Ik heb de ftg op het verlanglijstje gezet. (Familie die in het buitenland woont kan onze baby vanwege corona nog niet ontmoeten en wil graag nuttige concrete dingen cadeau geven, vandaar mijn vragen de laatste dagen)
Dan meteen nog een vraag over fietsen. Wij hebben geen auto en gaan daarom een elektrische bakfiets huren of kopen. Mij lijkt het wel handig om daarnaast ook een gewone stadsfiets met zitje te hebben omdat je anders steeds die grote bakfiets van stal moet halen voor een klein fietstochtje. Of zie ik dat verkeerd? En zijn er nog dingen waar we op moeten letten bij zo’n mamafiets? Verlaagde instap, ruimte tussen zadel en stuur sowieso.
Stuurslot. Dan kun je je stuur vastzetten als je je baby in het voorzitje zet, ipv dat je stuur dan kantelt.
Maar eerlijk gezegd gebruik in mijn eigen fiets amper sinds we de bakfiets hebben. Vind m zo ideaal. Je kunt ook even aankijken of je een fiets mist als je de bakfiets hebt.
En ook zo’n dubbele standaard zodat hij stevig staat.
Wij krijgen binnenkort onze elektrische bakfiets
Trekken jullie je kindjes in de winter warme schoenen aan? Ons kindje loopt nu op vans maar ik kan verder niet goed iets vinden wat ik snel kan aantrekken en/of leuk staat. Als ik Google zijn het of sneakers of snowboots. Mis ik een bepaalde zoekterm?