Ik doe bij een verjaardag iets lekker voor bij de koffie/thee voor allemaal. Een doosje bonbons ofzo.
Ik had Tony Chocolonely paaseitjes voor hen gekocht. Gewoon een kleinigheidje als waardering.
De amandelen van mijn zoontje ( 3 jaar) zijn gisteren verwijderd. En hij is zooo ellendig. Wil niets drinken ook geen ijsjes. Dwing hem met veel moeite voor de pijnstilling ( siroop of poepsnoepjes).
Maar ervaringsdeskundige die mij kunnen zeggen hoe lang dit duurt?
Alleen mijn eigen ervaring als volwassene, maar volgens mij gaat het bij kindjes wel veel sneller!
Mocht je eettips kunnen gebruiken: ik heb geleefd op roerei. Glijdt lekker makkelijk naar binnen en is zacht.
Dingen met fruit (knijpfruit of smoothie oid) vond ik heel pijnlijk, prikte enorm! Ook yoghurt en andere ‘zure’ zuivel was geen succes, vla ging een stuk beter.
IJsjes vond ik trouwens ook verschrikkelijk, werd er erg misselijk van. Gewone ijsklontjes ging beter. Misschien helpt dat nog?
Voor pijnstilling had ik idd ook zetpillen, oraal was geen doen.
Hopelijk knapt hij snel op, zo sneu…
@Taartje @Printemps thanks! Iets lekkers wordt het dus, ik ga zo gelijk even langs de winkel.
De jongste is met d’r arm langs de schuur geschaafd en d’r elleboog zit vol met splinters. Iemand een gouden tip?? Met pincet heb ik er een paar uit kunnen plukken maar van deze die er nu nog in zitten zit het begin/eind ook erin
Au! Misschien toch even de huisarts bellen om het eruit te laten halen?
Ja ik ben nu aan het hannesen met een biotex badje, dat schijnt het wat te weken en dan makkelijker om eruit te halen, maar uiteraard wilt ze niet haar elleboog erin doen. Vanavond na het douchen ook maar even aankijken nog, dan is het huisje ook wat zachter
Trekzalf en dan een gaasje er op plakken? Wordt de huid heel zacht van en als ze oppervlakkig zijn kun je ze er dan zo uitpakken
Hoe zijn jullie van 2 naar 1 slaapje gegaan? L heeft al een paar keer afgelopen week haar 2e slaapje overgeslagen, lees nu weer in de kdv app dat ze niet wil slapen nu. Ik lees wel eens over de ochtendslaap inkorten maar zou je ook gewoon over kunnen gaan van 2 naar 1 slaapje?
Kan me nog herinneren van m’n zusje dat een nat washandje wel wat hielp, gewoon drinken en ijsjes deden de eerste dagen echt zeer
Wij zitten nu in die fase. We zijn gewoon overgegaan naar 1 slaapje. Soms is ze toch nog te moe in de ochtend en dan leg ik haar in bed en maak ik haar na 45/60 minuten wakker… gaat hier eigenlijk prima, ik had verwacht dat het veel gedoe zou opleveren maar ik kijk gewoon per dag waar ze behoefte aan heeft.
Op de opvang ging ze een paar weken eerder al over naar 1 slaapje, daar is zoveel te doen dat ze makkelijker door de ochtend kwam zonder zich te realiseren dat ze moe was.
Oh dat is wel handig; heb het alleen niet in huis morgen maar ff halen, m’n man kan niet lopen door een blessure dus kan niet ff alleen weg …
Ja wij zijn gewoon overgegaan. Op de opvang doen ze het enige dutje op de dag vaak om 11.30 al ongeveer. Dus gewoon niet voor ochtenddutje neergelegd en dat gaat prima, omdat het middagdutje vrij vroeg is. Sommige dagen heeft ze het wel nodig en slaapt ze ‘s ochtend 30-45 minuten.
Ja dat heb ik wel indd! Proberen waard voor vannacht. Kijken of ik het er dan morgen uit kan halen, zo niet kan ik altijd nog trekzalf halen
@Mhysa nou ze ligt in bed met pleister met daaronder een lekker baking soda goedje. Lange mouwen erover zodat ze er niet aan kan prutsen. Ben benieuwd morgen …
Heeft iemand een driedeurs auto en DE tip voor een fijne/veilige autostoel? De maxicosi is straks te klein en voor in de grote auto wil ik de Maxicosi Axissfix aanschaffen. Ik dacht eerst de Maxicosi Axiss voor in de kleine, maar dat hij draait is niet per se handig/nodig lijkt me, aangezien het een driedeurs auto is. Er zit isofix in.
Wij hebben de MaxiCosi Pearl. Is denk ik wat goedkoper dan de draaiende modellen. Hij kan zowel vooruit als achteruit en je kunt hem ook rechterop zetten. Ik ben er heel blij mee, K. ligt er vaak in te snurken.
Edit: heb zelf alleen geen driedeurs, wel isofix.
Edit 2: wat denk je anders nodig te hebben voor een driedeurs? I love googelen!
Thanks, ik ga die opzoeken!
Nou ik dacht juist ‘minder’ nodig te hebben qua functies aan een stoel dan. Of ik denk helemaal verkeerd haha. Een draaibare is handig als je de deur opent en het kind naar je toe draait en eruithaalt. Bij driedeurs moet ik haar toch erin proppen via de deur van bijrijder en sta ik er recht voor. Functie van draaien doet dan niks ofzo?
Wel handig bij achteruit vervoeren toch? Want als ie 360 draait kan je je kind er van voren in zetten en omdraaien. Maar als je dat niet gaat doen dan heeft het inderdaad geen zin.