Tips, ervaringen & aanraders #4

Groninger Bad en douche lotion is top spul! Ontwikkelt door een arts van een kinderafdeling.
We gebruikten het voor onze dochter toen ze in het ziekenhuis lag. Een bijwerking van de medicatie die ze toen kreeg was extreme luieruitslag en dus maakten we haar billen schoon met dit middel. Het ging natuurlijk niet weg want kwam door de medicatie, maar de huid knapte er wel van op. Op de neonatologie afdeling zweerden ze bij dit spul bij huiduitslag.

3 likes

Vraagje voor iedereen met een pak van Ielm, zijn die pakken niet heel broeierig? Het lijkt me ideaal, nu we ook langzaam met K. naar de speeltuin kunnen, maar ik twijfel met bestellen omdat de zomer er (hopelijk) aan komt.

De zoekfunctie leerde mij dat @Fishing en @Moon86 er Ć©Ć©n hebben. Dus hebben jullie een review? :innocent:

Heeft iemand ervaring mee? Vind het zo vreemd dat deze veel goedkoper zijn dan andere handsfree variantenā€¦

Ik ben beide niet, maar ze broeien niet hoor. Materiaal is ademend en de pakken zijn niet heel dik dus in voor- en najaar kunnen ze ook prima zonder jas.
Maar ik zou eerlijk gezegd met de zomer in het vooruitzicht wel op de groei kopen want met echt warm weer heb je ze gewoon niet nodig

1 like

Ontzettend bedankt! Hele fijne review! :relaxed: Dan ga ik echt een flink grotere maat bestellen!

Hebben jullie nog tips voor een zuignap bord voor een Tripp Trapp stoel, die wel blijft zitten? Ik was aan het kijken naar het Mushie zuignap bord (ziet er ook nog eens mooi uit) en de Twistshake (door alle influencers wil ik het eigenlijk al niet meer hebben, maar als het goed blijft zittenā€¦).

Iemand ervaringen?

Zo goedkoop is die niet, want dat is zo te zien maar voor 1 borst, dus als je er twee koopt zit je al aan 150 euro.

Dit is een aanrader, niet duur en goede zuigkracht (even goed of beter als Medela) en dubbelzijdig: Spectra 9 Plus elektrisch borstkolf en toebehoren

1 like

Ja maar die is niet draadloos! Het is een beetje zoals die elvie kolf en die kost 250 voor 1 kolf

Jawel die is draadloos! Heb m zelf namelijk

Wat betreft elvie kolf of vergelijkbaar, die hebben minder zuigkracht dan andere pompen. Ik denk dus niet dat ze geschikt zijn om je productie op te krikken bijvoorbeeld, of in het begin van borstvoedingsperiode, of voor fulltime kolven. Voor af en toe een vervangende voeding kolven zijn ze wel prima.

Zou sowieso vantevoren geen elektrische kolf kopen, in het begin kan je er 1 huren (ziekenhuis kolf met veel zuigkracht) als je er een nodig hebt, of een kopen met veel zuigkracht. En daarna weet je niet hoe het loopt. Straks zit je met een elvie kolf van 500 euro die niet geschikt is voor de begin periode, dus je gebruikt m alleen later, en dan heb je m 3 keer gebruikt ofzo wellicht voor zoveel geld

Edit: heb dat ooit al eens opgezocht:

Elvie gaat tot max 220 mmHg
Medela freestyle flex tot 245 mmHg
Spectra S9+ tot 260 mmHg
Ardo Calypso 200 mmHg

Bron https://www.1naturalway.com/pages/breast-pump-comparison-chart

3 likes

Ja dat is hem! Ben benieuwd of je hem ook zo fijn gaat vinden.

1 like

Ja ik heb gewoon echt een beetje een afkeer tegen die flessen zo aan mn borsten zouden moeten hangen. Dat wil ik (nu) echt niet, misschien dat dat veranderd als het zo ver is. Maar moet inderdaad maar eerst even afwachten of het uberhaupt wel gaat lukken inderdaad

Kan me wel voorstellen hoor. Je kan altijd zoā€™n goedkoop handkolfje kopen en kijken hoe dat is. Kan je daarna altijd kijken. En mocht je in het begin vanwege productie of fulltime moeten (en willen) kolven zal je wss toch een ziekenhuiskolf of krachtigere kolf nodig hebben.

1 like

De borstvoeding loopt meer dan goed hier, daar ben ik heel erg blij mee. Alleen al die voedingskledingā€¦ ik wil na mijn zwangerschap gewoon weer wat leuks aanā€¦ wat droegen/dragen jullie wat fijn is bij BV?

Ik droeg vaak blouses. En op een gegeven moment gewoon truien, dan zorgde ik dat ik een top eronder had, ging prima.

1 like

Shirts met een V hals, bloesjes en ik had altijd een hemdje aan, mocht je je shirt dan omhoog doen voor een voeding is je buik gewoon bedekt met je hemdje en kan je m bij je bh opzij schuiven. Zo hoefde ik ook nauwelijks (eigenlijk helemaal niet) speciale voedingskleding aan te schaffen.

1 like

Blousjes, vesten, jurkjes die je open kan knopen.

1 like

Deze komt zo te zien van ome Ali!

Wij hebben er ook 1 voor K. en @Unquestionable heeft ze ook dat ik weet.

Voor nu zijn ze prima, K. heeft hem vandaag nog aangehad met haar winterjas erover zelfs (maar het was erg guur met de wind buiten) Als het iets warmer is heeft ze er zoā€™n dun jasje overheen of helemaal nikd. K. zit nu in maat 86 en soms maat 92 en ik heb er toen 1 in 92 besteld, de boorden zijn best breed en stretchy dus kun je in het begin de mouwen en pijpen lekker blousen en hebben we er langer plezier van! Toen ik hem kocht zat ze echt nog in 86. Ik denk dat ze hem vd herfst ook nog prima aankan. Ik die hem haar ook vaak aan als het niet zo warm is en ze met water wil spelen buiten, dan wordt ze niet zo zeiknat en blijft het langer leuk. Hoop hem binnenkort wel op te bergen trouwens, maar als ik dan de weersverwachting voor komende week zie :sweat_smile:

Ps. ze hebben daar altijd sale :wink: dus zeker even daartussen kijken.

@Karl_Lagerfeld ik had deze ook al gegoogled en komt van ali idd. Ken mensen die prima tevreden zijn met een Alikolf trouwens maar zou als je het wilt proberen dan lekker daar bestellen want scheelt veel geld. Je hebt ook een handsfree kolf die je in je bh stopt genaamd The Ins; Handsfree kolven | MoM&e BorstkolfWinkel - BorstkolfWinkel

1 like

Ik zou ze zelf voor de zomer niet bestellen en dan kijken na de zomer/eind van de zomer wat dan het beste past. Ik heb ze nu ook al opgeborgen (weet niet of dat iets te voorbarig was met het weer dat het nu en aankomende week wordt :sweat_smile:).

Maarrrr. Mijn oudste is vrij slank gebouwd en daarbij past haar normale maat prima. De jongste heeft wat dikkere benen en ik had bij haar een maat groter gekocht en dat zit goed. Dus denk ook even afhankelijk van de bouw van je kind

1 like

Voedingstopjes vd H&M en daarover gewoon wat in wil. Tshirt of trui doe ik dan omhoog of bv even over mn hoofd naar achteren als het een grote trui is. Qua jurkjes met knoopjes, lage V-hals/overslag of wikkeljurkjes. Ik hoor ook wel eens dat vrouwen onder een jurkje dan zoā€™n kort bikershortje aan doen en een voedingstop zodat ze de hele jurk omhoog kunnen doen zonder bloot te zitten, maar vind dat zelf niet zo relaxed. Zoveel stof boven dan (doe niet voor niets een trui al over mn hoofd heen).

1 like