Tips, ervaringen & aanraders #4

Ze wil en en, haha. Ze vind vaste voeding ook heel interessant en kijkt al het eten uit onze handen. Maar een fles lust ze ook nog graag, en de hoeveelheden die ze qua vaste voeding eet zijn nog niet voldoende om een fles te laten vallen.

1 like

Zo lang ze nog echt aan het oefenen is begrensden wij dat niet. Maar we zorgen wel dat ze afwisselend eet. Dus niet elke keer brood aanbieden omdat ze dat zo lekker vindt. Mijn baby kan zich wel ongans eten aan koolhydraten als we dat toestaan dus nu ze “normaal” eet voor haar leeftijd beperken we wel wat we aanbieden daarin. Zegmaar na 2 boterhammen voor lunch stoppen we. En ze kan ook eeuwig maisstengels met pindakaas eten maar dat geven we haar ook niet onbeperkt. Beetje logisch nadenken (niet teveel in regels) dan komt dat vast wel goed!

1 like

Mogen frikandellen wel?

:stuck_out_tongue_closed_eyes:

3 likes

zou ik wel doen, ze geven vanzelf aan wanneer ze geen zin meer hebben is mijn ervaring
ik zou gewoon eens een hele boterham maken en dan kijken hoeveel ze daar van op eet, als ze hem achter elkaar opeet met een blij hoofd kan dat niet verkeerd zijn - dat houden wij tenminste aan!

1 like

Ja die fles met het dutje koppelen zat ik ook aan te denken! Dat is denk ik wel een goed idee. :blush:
Ik ga dan toch maar gewoon 4 flessen blijven geven totdat ze er 1 van echt niet meer wil uit zichzelf.

2 likes

Wanneer geef jij die boterham? Naast 4 flessen, een fruithapje in de ochtend, groentehapje met avondeten en slaapjes heb ik geen idee waar ik brood zou kunnen introduceren? Ik wil het graag gaan geven, maar voor m’n gevoel zit hij dan ieder moment van de dag te eten/drinken

1 like

@SpeedOfSound ik vind 3 flessen bij 6 maanden ook weinig. Zo zie je maar dat elk CB ook weer wat anders zegt.

@turbs wij geven hem om 10 uur een fruithapje na zijn ochtendslaap en dan om 11.30 uur eerst de fles en daarna boterham (vaak Max een halve wil die) en dan gaat hij om 12.15/12.30 uur weer naar bed voor zijn middagslaapje

2 likes

Ik regel op mn werk het kraamcadeautje voor het tweede kindje van een collega, en er is gewoon 200 euro ingezameld! Wat koop je nou voor een 2e voor 200 euro? Ik zit er aan te denken om maar wat kleins te doen en dan de rest in bonnen om te zetten ofzo.

1 like

Bij zo’n groot bedrag zou ik vragen naar wensen of idd bonnen geven!

Hoewel je van een bon bijv niet per se een bepaald type loopfietsje oid kan kopen als je dat zou willen.

1 like

Ik zou vragen naar wensen idd!

Palai de l’eau handdoek misschien? Maar is maar een fractie.

1 like

Als het een tweede is, is het misschien leuk om iets te geven aan moeder (en evt andere ouder) in kwestie. Omdat ze misschien al veel hebben van de eerste? Bijvoorbeeld een waardebon voor een dagje spa, of een postnatale massage oid? Is maar een idee haha.

En anders inderdaad misschien peilen naar de wensen!

2 likes

We hebben het nu ongeveer zo:

7:00 fles
9:30 fruit
11:00 fles
12:00 brood
15:00 fles
17:30 avondeten
19:00 fles

Soms krijgt ze tussen 15:00 en 17:30 nog een snackje (komkommer, gekookte wortel of maisvinger)

Ik denk dat ik binnenkort begin met in de ochtend nog wat brood aan te bieden. Brood eet ze zelf, dus ik leg dan gewoon wat stukjes op haar tafeltje en dan (probeert) pakt ze het zelf op. Is wel heel gezellig om zo samen te eten!

1 like

Heeft iemand een tip voor een babyfoon die op lange afstand werkt? Of een app?

We gaan volgende week op vakantie met vrienden en ondanks dat we hebben gevraagd om huisjes naast elkaar, is het toch verder uit elkaar dan verwacht. Zo’n 25 meter ongeveer, maar onze huidige babyfoon red dat niet qua afstand.

Babyfoon 3g app

3 likes

even iets anders, maar hoe geef je een kind van 6 maanden komkommer?
gepureerd? ze kan nog niet echt knabbelen denk ik of wel?

Ik maak er een frietje van, en dan knabbelt ze het er vanaf. Ik blijf er wel bij, want soms dan heeft ze een wat te groot stuk afgehapt. Maar met haar 1,5 tand red ze het al heel goed verder!

1 like

De fles tijden zijn hier hetzelfde idd. Heb nu net een boterham gegeven (althans, wat stukjes). 12:00u dus. Is idd een mooie tijd denk ik!
Plakt het brood (en die maisbanaanvingers) bij jullie ook zo aan het gehemelte van de baby vast?

Ja, vond ik best eng. Iemand tipte hier toen om het brood iets eerder uit te halen of langer te laten liggen. Dan is het minder ‘klef’ of even roosteren. En het was hier vooral bij pindakaas en smeerkaas. Dan deed ik de kale kant richting gehemelte geven en plakkant richting tong. Op een gegeven moment kon ze dat zelf loskrijgen met tong, maar ik zat vaak met mijn pink even te checken :sweat_smile:

En wij zijn meteen begonnen toen om voor of na samen met de ochtend/middagfles de boterham aan te bieden. Dan heb je niet nog meer losse eetmomenten.

Wij geven de korst, dus dat plakt niet echt. Misschien is dat een idee?

1 like

Ik doe er een beetje boter op! Stond als tip op de site van het voedingscentrum, haha. Je kunt het ook een beetje in de melk (kv of borstvoeding) dippen.

@Nefertiti Hoe gaat het met een korst eten? Sabbelt hij dat of bijt hij er ook stukjes af? Ik merk dat J. het heel leuk vindt om zelf te eten, dus wil haar meer uit het vuistje laten eten maar soms zit er dan ineens een (te) groot stuk in haar mond.

1 like