Mensen die het Ikea keukentje hebben gepimpt, hebben jullie speciale meubelverf gebruikt?
@Zitzak K krijgt die fantastische kerst set van Duplo hier boven voor Sinterklaas. En ik denk nog een Nijntje boek, ‘Nana’ is namelijk zijn laatste obsessie.
Heb in m’n tel een lijstje met cadeautjes voor als opa’s en oma’s etc nog iets willen geven;
- Duplo (hij heeft al politie motor en graafmachine)
- boekje ‘Kerstman waar ben je’ van Ingela P Arrhenius
- Holztiger houten dieren
- Magnetisch zand
- Sorteerbak
- Houten gereedschapskistje/ gereedschap
En @Gemini wij hebben bij de decatlon een opblaasbare pilatus bal gekocht! En niet heel hard opgeblazen. Werkt echt perfect. En je kan m nog gebruiken voor pilatus ook (hahahahaha gaat bij ons iig nooit gebeuren)
Heeft iemand ervaring met een baby die de smaak van een bepaald merk flesvoeding niet lekker vindt? Ik had vorige week voor het eerst een flesje kunstvoeding gegeven met een testertje van een duur merk. Dat ging er heel makkelijk in, dus ik dacht dat hij alles wel lekker zou vinden. Had daarna 2 grote dozen van een ander merk gekocht (want kortingsbon), en dit wil hij niet Zelfs pap gemaakt met deze melk wil hij niet. Zou hij er nog aan kunnen wennen? Zijn hier tips voor?
Heeft iemand tips voor het maken van een foto album? Wil graag een baby album gaan maken dat kwalitatief goed is en een leven lang mooi blijft. Ik maak nooit albums en druk ook haast nooit foto’s af en heb daarom geen idee waar ik de beste kwaliteit kan vinden.
Heeft iemand aanraders of afraders? Ben er nog niet uit of ik ouderwets ga inplakken of ergens uploaden en een boek laten drukken. Dus elk advies is welkom (wel bedrijf of welke lijm etc)
De laatste keer dat ik foto’s heb afgedrukt is 15 jaar geleden bij Hema en die foto’s zijn al helemaal verkleurd en krom getrokken. Nu weet ik niet waar te beginnen want dit fotoalbum moet dan wel echt heel mooi blijven ‘voor later’.
Hier ook zo’n luxepoes die alleen het dure merk lust dat de opvang ook heeft. Ben blij dat ze dat nu iig drinkt, maar wil het wel gaan mengen met een huismerk en dan de verhouding steeds wat meer van het huismerk. Of mengen met borstvoeding. Hopelijk wil ze dan het goedkope merk ook drinken. Heb je zoiets al geprobeerd?
Ik ben fotograaf en druk privé veel af bij profotonet (op Lustre papier, omdat ik dat het mooiste vind). Geen idee of het een leven lang mooi blijft, maar prints die ik inmiddels 6 jaar heb zien er goed uit. Albums geen idee of dat lang mooi blijft, ik verwacht zelf eerlijk gezegd niet dat die 100 jaar mee gaan.
Ik denk dat inplakken en dan in een fotoalbum met zuurvrij papier en geschikte fotolijm/plakkers je beste optie is. Heeft mijn moeder ook gedaan voor mijn fotoalbums vanaf babytijd, en die zien er na 30 jaar nog goed uit. Ook de albums uit haar eigen jeugd (inmiddels 40-50 jaar oud?) zijn nog mooi. Wel oud, maar niet vergaan.
Je zou een vaklab kunnen contacten wat zij zouden adviseren.
Ja goed idee, ik ga het ook met het andere merk mengen. Ik hoop alleen dat hij dan geen aversie tegen dat andere merk krijgt. Ik heb het vanavond met wat moedermelk aangelengd en dat ging beter, maar hij dronk maar een klein beetje. Ik heb alleen geen voorraad meer en kolven ben ik eigenlijk klaar mee, dus ik hoop dat die andere aanpak werkt!
Cadeaubon van thuisbezorgd!!
Wij hebben alles van albelli. Maak ze elke maand (vul aan) en dan wacht ik op die “alle extra pagina’s gratis” actie
Maar m’n eerste album is 4jr oud… en nog net zo mooi. Maar over 40jr? Geen idee.
Wij hebben ook alles van Profotonet met een doos erbij het album in te bewaren.
@itakepictures, @Fishing @Broodrooster Bedankt voor jullie tips en ervaringen, hier kan ik wat mee!
@itakepictures old school inplakken op zuurvrij papier lijkt me dan idd de meest veilige optie, is er ook een merk lijm of plakkers die je aan kunt raden? En qua afdrukken? Fujifilm wellicht?
Yess rubbercement van Collall! Dat is niet zuur, en als je een beetje knoeit kun je het makkelijk wegwrijven.
Ik laat alles afdrukken op fuji dpi lustre bij profotnet, vind dat heel mooi papier. Het zit tussen mat en glans in, zowel kleur als zwart-wit komt mooi tot zn recht en je ziet er geen vette vingers op (grootste win wat mij betreft). Profotonet omdat ze snel leveren, prima betaalbaar zijn en de kleuren er altijd goed uit zien.
Ahh top, dankjewel voor het meedenken!
(@Whisky) Ja hier ook groot fan van dat lustre papier van hun, heel mooi en idd geen vette vingers
Zou voor je een heel jaar aan foto’s ergens af laat drukken wel even eerst een paar bestellen om te kijken of je het zelf ook wat vindt is anders ook zo zonde als het je toch tegenvalt.
Oh thanks, dit is nl vlak bij mijn werk! Misschien morgen toch maar even naar kantoor ipv thuis, wil nog een backup slaapzak voor nachtelijke spuugpartijen zoals laatst
Heb je al zo’n bumba verstoppertje? Die krijgen ze hier. En een magnetisch tekenbord, een knuffelaap, pyjama’s, en een houten koffie zet apparaat voor S en een muziek maak gitaar xylofoon ding voor L (ga ik zo spijt van krijgen).
Ja Nijntje verstoppertje hebben we idd. Magnetisch tekenblok geeft mijn moeder ze ja, denk dat dat ook wel een succes gaat zijn (ze krijgen er 1 btw, dus dat zal wel weer vechten worden. Krijgen ze bij jou dingen dubbel of ook samen?)
En ik had ook nog van die grote houten kralen bedacht met rijgkoorden. En dan vind ik het wel ff mooi.
Ze krijgen 4 cadeau’s per kind, en niks dubbel. Maar ik heb hoop dat ze samen spelen met alle cadeau’s maar dat is een droom natuurlijk.
Hahaha ja een utopie