Tips, ervaringen & aanraders #3 (Deel 1)

Wij hebben van die (zwarte) foamtegels en daarop een (niet heel dik) mooi boxkleed. foamtegeloppervlakte is even groot als boxkleed. Hebben trouwens geen box, nooit gehad ook.

1 like

Bedankt om jullie ervaringen te delen ook @Velvetbetty @Moon86 @Zeepaardje @Adje, dat sterkte me wel even, want zo op 't punt staan te bevallen en dan de insinuatie krijgen dat je het allemaal wel niet goed snapt hoor, is toch nooit leuk.

1 like

Op boxenland.nl kan je zelf je speelkleed (met van die tegels) samenstellen :ok_hand:t3: ik vind de dikte en kwaliteit goed.

1 like

Die zien er inderdaad goed uit!

Wat voor toetjes gaven jullie aan je baby’s?

Yoghurt, vaak volle griekse. Soms met een beetje bio (knijp)fruit erdoor

1 like

Yoghurt inderdaad, maar vaker eigenlijk niks.

1 like

Ze moet alleen nog de achterste 4 kiezen krijgen, alle andere tanden en kiezen zijn volledig door. Zou zomaar kunnen natuurlijk maar is denk ik rond 16 maanden wel vroeg. Zal vanavond eens kijken of ik mag voelen :sweat_smile: (met gevaar voor eigen vingers haha).

Drinken gaat nog steeds met moeite helaas, net als poepen: veel pijn en ongemak en erg hard. Ze heeft gisteravond wel 2 goede kommen soep op en vanochtend yoghurt net kiwi en mandarijn, eten gaat gelukkig wel goed dus probeer er zo maar wat extra vocht in te krijgen. Luier was vanochtend iig lekker bol vd plas, toch bijzonder dat je als moeder daar blij mee kan zijn :joy:

4 likes

Als je baby die ook weleens klokje rond slaapt in de nacht wakker wordt geven jullie dan altijd melk? Ik doe dat wel want hij slaapt dan binnen een paar minuten weer en zolang het bij 1 keer blijft
 maar zou dat niet kunnen zorgen voor gewenning oid?

Onze baby slaapt heel soms wel klokje rond en dan geef ik niet altijd melk 's nachts als ze even wakker wordt. Op een goede nacht is dat met een speentje wel op te lossen en valt ze snel weer in slaap. Maar zodra ze echt begint te mekkeren, gaat er wel een borst in haha. Dan valt ze meestal ook wel snel weer in slaap.

1 like

Ik ben even benieuwd (uitgaande van een baby van een aantal maanden oud die normaal gesproken redelijk op tijd naar bed gaat). N wordt echt mopperig rond 18:30 dus dan moet ze eigenlijk naar bed maar mijn vriend is pas rond 18:00 uur klaar met (thuis)werken en ik heb haar ook altijd pas rond die tijd opgehaald dus dan moet er nog gekookt worden. Ik vind het gezellig om met haar aan tafel te eten maar regelmatig is ze zo moe dat ze alleen maar aan het krijsen is. Haar op bed leggen kost ook echter nog veel tijd, daar zijn we echt wel minstens een uur mee bezig incl. het hele ritueel en vaak moeten we in het begin van de avond nog wel een aantal keer terug om haar weer in slaap te krijgen. Als ze eenmaal slaapt, na een uur of twee, slaapt ze vaak wel langer door. Hoe doen jullie dat?

• Wij eten vroeg als de baby nog beneden is
  • Wij eten later als de baby al op bed ligt
  • Wij eten om en om (b.v. de Ă©Ă©n legt de baby op bed zodat de ander kan eten)
  • Wij eten later maar de baby gaat ook niet vroeg (of eerder dan wij) naar bed)
  • Anders?

0 stemmers

Wij eten samen, maar dat zijn we pas vanaf een maand of 10 gaan doen. Daarvoor altijd eerst M eten geven en dan bracht de een hem naar bed en ging de ander koken en aten we daarna. M ging toen ook rond 18.30u naar bed en wij aten dan rond 19;00/19/30u

2 likes

Ik denk dat we het ook maar zo gaan doen inderdaad. Gaat M nu wat later naar bed? Of eten jullie nu gewoon vroeger?

Ik doe het heel af en toe nog als ze 's nachts heel vaak wakker wordt of niet meer in slaap komt. Na een flesje slaapt ze dan wel door dus dan zal het ook wel echt honger zijn geweest denk ik, maar ze went er niet gelijk aan hoor. Geef je hem dan gelijk melk als hij wakker wordt?

Haha, ‘vroeger’ :joy: Ik vind samen eten nu ook nog niet echt nodig maar het lijkt me wel super leuk om dat ‘straks’ wel samen te doen natuurlijk. Nu vind ik het vooral irritant dat we of met een krijsend kind aan tafel zitten waardoor ik mijn eten niet op mijn gemak kan opeten haha. Ik hou van het avondeten en wil het graag in alle rust doen. :sweat_smile: We gaan maar eens proberen Ă©Ă©n van ons haar op bed te laten leggen zodat de ander kan koken.

1 like

M gaat nu rond 19:30u naar bed en omdat we thuiswerken kunnen we meestal rond 18:30u gaan eten, dus een beetje van beide!

1 like

Wij eten vrij vroeg omdat L en S rond 19.00 uur naar bed gaan en T ook rond 19.30. Mijn man werkt vanuit huis dus hij begint vaak met koken, gaat dan kinderen ophalen en als ik thuis ben dan maak ik het koken af. Dan eten we rond 17,30 uur.

1 like

Wisselt. Meestal help ik of mijn man de kinderen met eten, dan gaan zij ff spelen en eten wij. Soms eten we als zij in bed liggen, als ze te vervelend zijn of als wij iets eten wat nog gemaakt of gebracht (:stuck_out_tongue_winking_eye:) moet worden.

Ze eten nog niet goed genoeg zelf om relaxed met zijn vieren aan tafel te zitten en ik kan onmogelijk van mijn eten genieten als ik de hele tijd moet opletten of ze het bord niet omkiepen/eten in hun haar smeren/lepel op de grond gooien/andere ellende. Hoop dat het binnen een paar maanden voldoende verbetert om er een gezellig gezinsmoment van te maken (who am I kidding)

1 like

Ik haal de kinderen op van de BSO en het KDV. Oudste gaan dan tv kijken of spelen en ik geef de jongste dan eten. Rond 18.15u komt m’n man thuis en dan gaat hij koken. Ik ben rond 18.30u klaar met het eten geven en breng hem dan naar bed. Maar dat duurt bij ons maar 10 tot 15 minuutjes ofzo. En als ik dan beneden kom is vaak het eten klaar en eten we samen met de oudste.

1 like

Meestal wel. Eerder was een speen nog weleens een oplossing maar die pakt hij nu zelf en heeft hij dan al in haha