Tips, ervaringen & aanraders #3 (Deel 1)

De reden waarom… geen idee? Ze zorgen verder heel goed voor haar hoor, want ze zijn echt verliefd op hun kleindochter. Maar altijd eigenwijs doen, altijd uitleggen waarom ze iets wel doet, terwijl wij het niet willen. Altijd in de slachtoffer rol als we ruzie krijgen. Ze kocht ook vaak spullen voor in huis of kleding voor L waarvan ze eigenlijk wist dat ik het niet mooi zou vinden. Eerst durfde ik het niet te zeggen, inmiddels koopt ze bijna nooit meer iets zonder overleg. Behalve die stomme autostoel dan.
Financieel hebben we haar gewoon nodig, zeker nu. Ik ben ZZP’er (docent en muzikant) en de crisis hakt er in. Ze komt af en toe een uurtje langs om hier thuis op te passen, en L gaat 1 dag daar heen. (Daarnaast nog 2 dagen KDV). Ze heeft al eens voorgesteld om te stoppen met het KDV en L alleen nog maar naar hun te brengen, nu ik minder werk heb. Zolang we het nog kunnen betalen, gaat dat echt niet gebeuren.

1 like

Een leuk setje met bordje/schaaltje/lepeltje/beker? Toen wij het kregen dacht ik: “oh hier kan ik voorlopig nog niks mee”. Maar dat eerste half jaar gaat sneller voorbij dan je denkt.

1 like

Inderdaad wat @Printemps zegt vond ik leuk om te krijgen en het is praktisch.
Verder een speeltje van Oli & Carol, Sophie de Giraf of een knisperboekje. Of iets voor in bad

1 like

We hebben net een mand samengesteld voor m’n schoonzusje, hierin zit:

Een muziekmobiel
Een octopusknuffel
Een houten regenboog (alle drie van Little Dutch geloof ik)
Het boek Raad eens hoeveel ik van je houd
Naïf Miniset
Speentjes
Een Ouders van Nu-abonnementje
Nog iets van kleding in een grotere maat
365 dagen Dikkie Dik

Verder heb ik nog gedacht aan de slofjes van Hvid (zo mooi maar zo duur) en heb ik eerder inderdaad al een bordje met lepel gegeven.

Ik ben zelf overigens heel erg blij met de Withings thermometer, heel duur, maar zo makkelijk even de temperatuur opmeten.

4 likes

Ah thanks! Dit is een laag huisje zonder glijbaan of trappetje maar we zouden hem wel heel leuk kunnen ‘verstoppen’ tussen de struiken. Maar mn man wil er nu zelf eentje maken dus we laten hem toch aan ons voorbij gaan. Wel fijn dat jullie huisje meteen alles in 1 is met schommel,glijbaan en zandbak dat is toch compacter dan alles los.

@Vivre ik wilde precies hetzelfde als @Printemps zeggen. Toen ik een bordje en lepeltjes kreeg dacht ik eerst uhh hier heb ik voorlopig niks aan maar ik ben er nu ze 6 maanden is superblij mee! Sowieso dingen voor als ze iets groter zijn, mooi houten speelgoed, misschien regenlaarsjes van bergstein of hunter oid?

3 likes

Pfff, K. (16m) drinkt al 3 dagen super slecht. Zodra ze een beker ziet meteen hoofd weg, lippen stijf op elkaar of een complete dramaqueenaanval. Thee, water, melk, aanmaaklimonde open beker, zelfs flesje (drinkt ze al maanden niet meer uit) al geprobeerd. Normaal als wij iets drinken wil ze dat ook, het liefste uit ons glas. Maar nu zelfs dan niet. Mn man heeft vandaag zelfs ice tea en spa rood geprobeerd, dat mag ze normaal echt niet hoogstens 1 slokje, maar ook dat wil ze niet. Ze wordt gewoon echt boos, slaat het weg etc. Er staat altijd een beker water beneden (en in haar bed) waar ze bij kan en normaal vul ik die gedurende de dag bij… nu heeft ze aan het einde van de dag misschien 200ml op,

Ik wil er ook geen gigastrijd van maken, maar ze moet echt meer drinken: plasluiers zijn nog wel oke maar nemen af en ze heeft vandaag echt moeite met poepen. Heel hard persen, huilen en dan met veel moeite een klein hard drolletje (al 2x). Ze heeft ook echt een megakort lontje sinds gisteren, der zit der duidelijk iets niet lekker.

Dus gooi al jullie tips maar op me aub. Heb al besloten dat we morgen maaltijdsoep eten iig.

Tldr; K. drinkt sinds 3 dagen megaslecht, plasluiers nog oke maar nemen we af en ze heeft nu echt moeite met poepen, poep is ook heel hard.

Hmm lastig zeg. Zelf nog geen ervaring mee bij een kind. Maar miss kan je wat roosvicee laxo aanbieden zodat de ontlasting in ieder geval wel wat makkelijker lukt?

Weet alleen niet vanaf welke leeftijd dat gegeven mag worden. Al zal dat nu vast gewoon mogen toch?

1 like

Hier dus wel ervaring, waterijsjes? Fruitsmoothie (met water) uit een extra speciale beker? Idd soep. Voor haar darmen vooral kiwi en peer laten eten, zoete aardappel doet t hier ook goed!

2 likes

Hahaha ah ja. Had beter jou kunnen taggen :speak_no_evil:

Gaat het bij N. inmiddels al wat beter?

2 likes

Hoe hebben jullie het aangepakt met kraamcadeautjes? Ik heb vrij specifieke wensen en overweeg om online ergens een lijstje te maken waar iedereen wat vanaf kan kiezen. Maar dat voelt ergens zo hebberig?

Wil er wel op letten dat er voor verschillende prijs categorieën wat op blijft staan natuurlijk

Ohja goede, zal morgen even kijken in de winkel maar denk dat dat met 16 maanden wel mag!

@June88 yoghurt gaat er gelukkig wel goed in, dus smoothies wellicht ook! Maakte ik vr zomer ook altijd met water, dus dat gaan we proberen :slight_smile: Kiwi en peer zet ik even op de boodschappenlijst ook, ga morgen weekboodschappen doen dus dan meteen ff kijken.

1 like

Vriendin van mij had op lijstje.nl een lijstje gemaakt wat mensen af konden strepen, dus dan voorkom je grotendeels ook dubbele cadeaus (tot mensen niet afstrepen) en die link op het geboortekaartje gezet. Zeker bij mensen die wat verder van me afstaan vind ik dat wel handig, veel is toch smaakgevoelig en van mijn vrienden was ik bv de eerste dus die wisten het soms ook gewoon echt niet en vroegen dan zelf ook om wat we wilden. Denk als je zorgt dat er niet alleen maar dure cadeaus opstaan het prima kan, weet alleen zelf niet of ik die link dan op het geboortekaartje zou zetten of op een los kaartje erbij zou doen.

1 like

Ah dat klinkt wel handig ja. Op het geboortekaartje wil ik sowieso niet, denk ook niet dat er veel kraambezoek gaat komen door corona. Wordt meer een lijstje wat ik door kan sturen als mensen vragen wat we willen.

Zeker doen! Weet alleen idd niet of ik het op het kaartje zou zetten, al is dat in België heel gebruikelijk.

1 like

Dan vind ik het al helemaal niet gek, mensen vragen immers al of je nog wensen hebt en dan is dat wel heel handig :slight_smile:

1 like

Ik wilde dit vooraf ook doen, maar er is uiteindelijk volgens mij maar 1 iemand geweest die heeft gevraagd wat we nog graag wilden hebben of konden gebruiken. Weet niet of dat normaal is, maar ik zou er dus nu nog niet te veel tijd in steken als ik jou was

1 like

Succes!!

@DahliaDavin vandaag 200 cc uit z’n beker gedronken en ineens zelf uit z’n rietjesbeker een paar slokjes water haha, maar de afgelopen week was t drama hoor!

3 likes

Ik dacht ff dat de trap van de glijbaan 16 meter hoog was :joy:

6 likes

Wij hebben een erg harde vloer: laminaat op beton. Ik wil daarom in de woonkamer graag een kleed op de grond waar O. lekker op kan spelen en hij zacht valt als hij omvalt. Hij is nu 6 maanden oud. Hebben jullie tips? Het moet denk ik een dik kleed zijn?

Oja trouwens, de vorige keer dat ik het zocht was het niet onder laxo te vinden maar met de naam pruimen op het etiket.

1 like