So, dat vind ik gewoon echt respectloos. Hoezo bepalen zij al 3 (!) keer dat jullie (!) kindje wel al in een ander autostoeltje kan?! Wat zegt je partner er van?
Vreselijk irritant ja. Waarom luisteren ze niet gewoon?! Ik kan ook zo slecht tegen dat betweterige gedoe.
En dat ze met 8 personen kerst willen vieren, pff lekker dan. Ik zou dan ook lekker thuisblijven met eigen gezin. Hoe denkt je vriend over dit alles?
Huckleberry
Er is echt niks dat je kunt doen als je kindje hoest hĂš? mijn zoontje (16 maanden) is zo ziek, hoest als een zeehondje en heeft me vannacht compleet ondergekotst. Maar hij hoest zoveel dat hij niet aan slapen toekomt en is daardoor ook nog eens totaal over vermoeid en hyper. Super zielig (ook een beetje voor ons)âŠ
Aah superkut. Je kan misschien tijmsiroop proberen? Onze baby vond dat alleen zo goor dat hij ervan ging kotsen. En tussendoor water geven zodat zijn keel niet te droog is + matrasje wat omhoog⊠verder weet ik ook niks
Ik heb ook een schoonoudersfrustratie
Schoonmoeder had mijn man geappt of we zo een kussentjes wilden waarmee je kind in zijlig of ruglig dwingt. Ik had dat wat opgezocht en kwam tot de conclusie dat dat iets is dat ik enkel wil gebruiken als een arts bv effectief zegt dat ze een afgeplat hoofdje krijgt. Krijgen we zo een antwoord 'ik denk toch niet dat dat zo is hoor â en gaat ze s avond bij video bellen nog een heel betoog houden tegen mân man dat we sowieso een kind met een plat hoofd gaan krijgen zo hoor!!!
EchtâŠ
Als ik hem een flesje water geef gaat ie krijsen we zijn op dat punt haha.
Ijsjes ook al geprobeerd?
Oh goeie! Nee, ga ik vanmiddag halen!
Wat een nonsens. Mijn kind heeft nooit zoân kussen gehad en we hebben ook niet met rolletjes en andere ongein gewerkt en die had gewoon een rond hoofd, altijd gehad ook.
Zolang het niet nodig is niet aan beginnenâŠ
Mijn oma/moeder/schoonmoeder hadden het daar ook al over, vroeger werd blijkbaar juist gezegd dat je kindje op de zij moet slapen (en dan elk dutje van kant wisselen) anders zou je kindje een afgeplat hoofdje krijgen. Daar zal het wel vandaan komen
Oohh kan dit ook bij een kind van 10 maanden? Gewoon 's nachts eentje geven?
Zou gewoon wat borstvoedingsmelk invriezen als je borsvoeding geeft, of wat gepureerd fruit in een vormpje ofzo. Mijn zoontje vond ijsjes vreselijk zo jong, maar genoeg die het wel lekker vinden haha
Pfff heel begrijpelijk dat je dit frustrerend vindt. Jullie kind, jullie regels. Dat hebben ze gewoon maar te accepteren. Enne, met 8 mensen kerst vieren lijkt me dit jaar inderdaad niet zoân goed idee, dus heel goed dat je daar iets van hebt gezegd. Hoop dat jij en je partner hierover op 1 lijn zitten, dat maakt discussie met schoonouders wel een stuk makkelijker
@Superkonijn klinkt als een mooi schema! Wij geven ook 5 voedingen maar hebben daarbij echt nog een late voeding (rond 23:00/23:30) nodig. Meestal moeten we E dan wel wakker maken en slaapt hij tijdens die fles half, maar het voordeel daarvan is dus wel dat hij ook snel weer in slaap valt. Ik zou de fles van 20:30 misschien nog niet weghalen, want dan komen je andere voedingen wel heel dicht op elkaar te zitten. Of heeft K al het gewicht om naar 4 grotere flessen te gaan? Lijkt mij wel wat vroeg maar je kunt natuurlijk altijd kijken
Die is het met mij eens, maar ik doe altijd de overdracht en communicatie over de app, want hij is dan altijd aan het werk. Dus ik ben altijd de sjaak om het gesprek aan te gaan. Maar het is niet zo dat hij het niet zou doen hoor, het loopt nu momenteel gewoon even zo.
@Superkonijn Ja die heeft sowieso nooit zin om naar zân ouders te gaan, dus we doen het ook niet. Ik vind het al achterlijk dat ze het voorstellen. Ik heb een bloedhekel aan kerst, dus ik heb voorgesteld dat ze samen bij ons komen eten. Mijn schoonvader is een zeurpiet wat eten betreft en kan nooit lang zitten, dus we maken het dan simpel en dan zitten we tenminste niet een hele dag met hun opgescheept.
@Alanna Oh wat irritant. Wij hebben toen een kinderfysio laten komen, dat heeft goed geholpen. L had een voorkeurshouding en een afplatting en dat is helemaal goed gekomen.
Ik heb geen idee of ze al op dat gewicht zit, denk niet dat we al naar 4 kunnen nee. Ze weegt nu 5,5 kilo ongeveer. Ik zou de laatste fles eventueel eerder kunnen geven. Meestal wil ze dan ook al eerder, maar nu rekken we dat meestal. Fijn dat E. weer meteen slaapt na avondfles, dat heeft K. denk ik niet haha. Kan het proberen!
@Velvetbetty blijven ze dan niet langer hangen bij jullie thuis? Daar heb ik ook altijd zoân hekel aan haha.
Wat een gezeik zeg! Onze baby heeft een afplatting, maar geen kussen hier. Ze zeggen dat het weer goed komt als ze op de buik gaat slapen. Lekker negeren!
Dit was bij ons ook het geval. Dochter had een behoorlijke afplatting door voorkeurshouding, en alle oefeningen ten spijt ging de voorkeurshouding niet over. Pas toen ze kon rollen en op haar buikje ging slapen ging het beter, en inmiddels is er echt niets meer van te zien.
@Velvetbetty ik vind het knap dat je nog het geduld kan opbrengen naar je schoonouders toe. Ik geloof dat ik al had gedreigd met stoppen met oppassen als ze onze grenzen zo herhaaldelijk overschrijden. Maar ik ken jullie positie tav opvang niet (qua beschikbaarheid maar ook zeker qua financiën)
En ik ben ook vooral benieuwd wat precies de reden is waarom ze zovaak dingen uithaalt waarvan jij hebt aangegeven het niet te willen?
Het is niet bepaald het seizoen maar welk buitenspeelgoed voor in de tuin zijn aanraders? Zandbak/schommel/glijbaantje? Ik zie nu een houten speelhuisje voor een leuk prijsje op marktplaats maar in de advertentie staat dat er niet mee gespeeld wordt⊠beetje zonde om zoân ding te kopen als kinderen het niet leuk vinden
Wij hebben een houten speelhuisje met trap en glijbaan, eronder een zandbak en dan zoân balk eraan met een schommel, staat er sinds begin vd zomer ofzo en is een grote hit. Inmiddels komt ze zelf de trap op (16m). Boven in het huisje zit zoân stuurtje, super random maar daar staat ze regelmatig aan te draaien en brabbelen, geweldig vindt ze dat. Touwladder die erbij zat hebben er er we afgehaald.
Verder hier heel de zomer buiten met duplo gespeeld, zwembadje, badbekers. Ohja en een bal.
Wij hebben hem ook via marktplaats trouwend