Tips, ervaringen & aanraders #3 (Deel 1)

Wat hier op een gegeven moment hielp was naar haar toe gaan, naast het ledikant te gaan zitten, hand op haar hoofdje en eentje op haar borst en voor de rest niks zeggen. Ooit eens online gelezen en werkte hier vaak wel.

1 like

Bij mij hielp inbakeren hierbij. Maar weet natuurlijk niet of je dat al doet of eventueel wilt. Maar onze baby sliep anders amper dus was er zo blij mee. (En hij ook haha)

Edit, lees nu pas dat jullie baby 12 weken is. Weet niet of ik er dan nog mee zou beginnen want straks begint het rollen.

1 like

Jaa inbakeren doen we al! 's nachts gaat het ook prima, maar overdag doet ze echt alleen hazenslaapjes.

@anon46493654 thanks, heb dit bij haar laatste dutje vandaag geprobeerd en ze viel weer in slaap! Daarna wel weer telkens wakker, maar ga dit even doorzetten komende dagen… helpt ook niet mee dat mijn vriend een kamer naast haar zit te werken en de hele dag door aan het bellen is. Heb t gevoel dat ze hier mogelijk ook wakker van schrikt. Helaas hebben we geen andere plek in huis waar hij kan werken:(

1 like

Wij hebben die tip van kapstok ook toegepast, en heeft hier ook enorm goed gewerkt! Van een baby die overdag gewoon bijna niet sliep in haar bedje en steeds na 20 min wakker was, naar een baby die we overdag gewoon wakker in bed kunnen leggen en heerlijk lang slaapt.

Misschien werkt white noise? Wij werken ook in de kamer naast de baby, en zetten overdag white noise aan. Dat maskeert het geluid een beetje en heb het idee dat ze daardoor niet steeds wakker schrikt van het harde stemgeluid van mijn vriend.

1 like

Tips voor billendoekjes? Wij gebruiken Kruidvat lotiondoekjes, maar F. heeft de laatste weken óf plakpoep óf kruimelpoep en dat krijg ik dus niet goed weg met deze doekjes. Iemand een tip?

Ja! Ik had laatst ook deze vraag gesteld en (bijna) alle tips die ik hier kreeg uitgeprobeerd. Na uitgebreid onderzoek vind ik de doekjes van pampers het fijnst. Dus @Mhysa bedankt voor de tip!

2 likes

Pamper Sensitive zijn hier al 4 jaar favoriet! Lekker vochtig, stevige doekjes.
Heb ook wel eens van een ander merk gehad, maar die zijn zo dun. Voor mijn gevoel heb ik dan altijd vieze handen :zipper_mouth_face:

1 like

Iemand tips?

K. is nu bijna 3 maanden. Ze krijgt nu ongeveer op deze tijden voeding: 7-10-13.30-17-20.30 Er zit dus telkens 3 tot 3,5 uur tussen. Ze slaapt na de laatste fles meestal van 22.00 tot 7.00. We merken sinds een week dat ze bij de laatste fles rond 20.30 al te moe is om te drinken. Ik lees hier vaker dat jullie je baby om 19.00 bijvoorbeeld fles geven en dan naar bed en rond 23.00 wakker maken en nog een flesje geven.

Ik ben heel blij dat ze van 22.00 tot 7.00 slaapt en kan me voorstellen dat als we de laatste voeding eerder geven ze ook eerder komt. Zouden jullie dat eerder proberen of toch wakker maken om ongeveer 22.00/23.00 voor een flesje? Hoe lang mag ze überhaupt zonder voeding? Op internet lees ik vanalles. Ze is qua gewicht en lengte overal gemiddeld, groeit gewoon goed precies in de curve.

Ik ben bang dat als ik haar wakker ga maken het dan ook een hele tijd duurt voordat ik haar weer in slaap krijg. Ik denk dat ze dan weer klaarwakker is en weer helemaal aan staat, haar kennende. Ik moet haar na elke voeding ook best lang omhoog houden, ivm spugen en boertjes die pas laat komen. Dan lig ik zelf of vriend laat in bed en wij zijn wel van op tijd slapen als dat kan.

Fijn! Schijnbaar toch de warmte en de nabijheid van jou die hierbij helpt. De aanhouder wint! Ik bleef altijd wel zitten tot ze echt ver weg was.

1 like

Je hebt geen enkele reden om haar wakker te maken voor een flesje toch? Ik geef geen late avondvoedingen alleen een enkele keer als baby daar zelf om vraagt. Ik denk altijd: als je honger hebt, horen we t wel. 22-7 is toch super! Ik had ook zoiets qua tijden en langzamerhand verschoof de bedtijd steeds iets naar voren.

Ja, deze tijden zijn echt heel fijn! Mag echt niet klagen. Alleen die laatste fles is ze al heel moe en drinkt ze nauwelijks meer. Kan ik die nu al eerder zetten? Ze is pas 3 maanden.

Niet echt specifieke tips, maar volgens mij mogen ze met 3 maanden wel een hele nacht zonder voeding. Hebben wij wel gedaan in ieder geval, vanaf een week of 8 al, en dat ging gewoon goed. Heb even terug gezocht, met 3 maanden deed ze rustig van 7 tot 7 zonder voeding. Als ze honger heeft wordt ze wel wakker toch? Misschien gewoon een keertje proberen, kijken wat er gebeurt?

1 like

Dan ga ik het gewoon een keer proberen ja! En inderdaad ze meldt zich wel als ze honger heeft haha. Niet te missen :joy:
Dank je @parapluie @Eifoon

1 like

Slaap lekker vannacht :grin::sleeping:

1 like

Jij ook haha!

1 like

Ik heb mijn zoon tot 5 maanden altijd wakkergemaakt voor een flesje om 22:30, vooral omdat ik dacht dat dat hoorde. Hij was altijd zo boos als ik hem wakker maakte, dus toen toch ineens een keer gestopt en toen tukte hij gewoon van 7 tot 7. Met de kennis van nu zou ik dat dus niet meer doen en gewoon kijken wat de baby aangeeft :relaxed:

1 like

Ahh je goede bedoelingen werden niet in dank afgenomen! Ik zie nu een heel grumpy gezicht voor me met een flesje in de mond haha.

1 like

Wij doen altijd om 19u voeding en dan naar bed, maar meer zodat wij zelf dan ook dr avond voor onszelf hebben. Maak haar idd wel altijd wakker om 23u voor voeding, maar bij ons komt ze ook rond 3u nog voor voeding. Ik ben bang dat ze anders 2x per nacht gaat komen als ik de voeding van 23u weglaat. Maar als jouw baby de nacht sws doorslaapt zou ik haar niet wakker maken, lekker toch!

1 like

Ugh. Schoonvader kwam L vandaag terug brengen na een middagje daar. Hadden ze haar gewoon in een andere autostoel gezet. wij hebben al aangegeven dat we dat nog niet willen en dat ze echt prima in de maxi cosi past. We willen haar nog even achterwaarts willen laten zitten.
Ze vonden haar te krap zitten. Het was niet breed genoeg.
Dit is al de 3e keer. Eerst toen ze pas 6 maanden, toen was ze er ook gewoon in gezet, toen weer rond 11 maanden (toen wel gevraagd, maar discussie) en nu weer.
Echt… Ik trek die mensen niet. Oh ja ze wilden ook gewoon kerst vieren met 8 man en vonden het stom dat ik dat niet wil. :sob:

Ik heb de app baby tracker gebruikt. Vond ik heel fijn en overzichtelijk. Je kan ook zelf instellen welke dingen er in grafiekjes etc worden getoond (voeding, kolven, slaapjes, luierwassen, groei)

1 like