Ik ben op zoek naar een fijn baby-badje en nu zie ik ook dat er inklapbare badjes bestaan. Is dat wat? We hebben niet zoveel ruimte in de badkamer, dus ruimte-technisch zou het wel super fijn zijn. Heb nu mijn oog op die van Stokke, daar kan ook een onderstel bij gekocht worden. Maar geen idee hoe stevig die badjes zijn en of het wel praktisch is…
Ik heb een stokke-badje en ben er heel heel blij mee, maar mijn zoontje is 3,5 en heb 'm nu pas ongeveer een jaar in gebruik. Ik heb de eerste maanden eigenlijk alleen de tummy tub gebruikt en geen ander badje, die zijn ook niet zo heel groot. Heb je daar misschien al eens naar gekeken?
Wij hebben die van Stokke. Ook voor ruimtebesparing en dat bevalt erg goed! De standaard hebben we niet, die vond ik wat duur, dus wilde eerst kijken hoe het zonder ging. We hadden het badje eerst op de eettafel staan tijdens het badderen. Daarna boven de gootsteen, totdat ze te groot werd en bijna haar hoofd tegen het keukenkastje stootte bij het erin en eruit tillen. Maar als je geen bovenkastjes hebt, zou dat goed kunnen!
We hebben hem nu in de douchebak staan. Dat is prima, maar een beetje behelpen met erin en eruit tillen (zwaar). Ze is inmiddels wel zo groot dat ze zelf in die inzet kan zitten. Ik ben er natuurlijk bij, maar hoef dus niet de hele tijd om mijn knieën in de badkamer te zitten.
We gebruiken hem ongeveer één keer per week, andere keer gaat ze onder de douche. Bij vaker gebruik, is de standaard denk ik wel een aanrader.
Badje zelf is iig prima en goed stevig!
Ik heb ook het Stokke badje zonder de standaard. In het begin had ik hem op het aanrecht staan en liet ik O op zijn rug drijven terwijl ik hem vasthield. Inmiddels kan hij beter zitten en gebruik ik de inzet en zet ik het badje in het grote bad.
Ik vind het dus wel een fijne aankoop
Voor degenen die graag wollen kleertjes van Dilling kopen, er is een kortingscode t/m volgende week donderdag van 20% JANNE20 (@Timeless jij tipte dit merk een keer geloof ik)
@SpeedOfSound wij hebben m ook! Heel handig. Gewoon op de grond in de douche en ik zit er dan bij. Inmiddels zonder inzetje trouwens, ik hou dr gewoon vast of ik laat haar zitten (nu 5 maanden oud). Ik doe haar ook soms gewoon in de gootsteen in bad haha
Help… Ik maak me een beetje zorgen en kan wat advies gebruiken… L. heeft al 2 dagen geen poepluier gehad. Ik vraag me af of het aan de omslag naar koemelk kan liggen, of dat ze te weinig eet of drinkt ofzo?
Ik heb niet het idee dat ze buikpijn heeft, of probeert te poepen en het niet lukt. Maar was vandaag op het KDV een beetje uit haar doen en wilde in de middag niet slapen. Vorige week ook af en toe wat pittige nachten en ook 1 dag geen poepluier.
Dankzij mijn lieftallige schoonmoeder die het zorgelijk vindt dat ze naast een fles melk geen pap krijgt, begin ik aan mijzelf te twijfelen of ze wel genoeg binnenkrijgt op een dag. Mijn schoonmoeder is van mening dat ze echt pap nodig heeft,of op z’n minst supplementen nu ze geen kv meer krijgt. L drinkt s’ochtends 100/120cc koemelk en met moeite een halve boterham.
Ik was van plan om een duur badje te kopen maar kreeg later een tummy tub en gewoon babybadje van een neef die het niet meer in gebruik had. Heel blij mee want baby gaat hier meestal gewoon onder de douche. Soms in bad met inzet. Tummy ging hij al snel in staan Nou ja geen stokke dus
Volgens mij is pap gewoon optioneel? Het zijn toch granen met melk, dat kun je toch ook apart van elkaar nuttigen als in brood en een glas melk?
Ik denk dat je dochter ouder is dan die van mij dus heb geen ervaring, maar ze eet vast wel meer vaste voeding dan die halve boterham toch? Gewoon later op de dag nog fruit, brood en/of een warme maaltijd.
(Lekker veel vraagtekens )
Ja, dacht ik dus ook. Maar ze wil gewoon niet ontbijten naast haar fles melk, die halve boterham wilde ze vanochtend niet eens. Ze is 13 maanden trouwens. Ze eet 1 a 2 stukken fruit, 2 boterhammen tussen de middag en een cracker of rijstenwafel tussendoor. Wat slokken thee en water verdeeld over de dag. Avondeten gaat de ene dag goed en de andere dag friemelt ze en gooit ze ermee en is ze na 3 happen klaar. Na het eten wat appelmoes of yoghurt en voor het slapen een fles warme melk, meestal 100 a 120 cc nu.
We zaten eerst op kv flessen van 180 + 6, en dan 2 of 3 op een dag. Dus ze drinkt wel minder nu we koemelk geven. Heb al een 360 beker, tuitbeker en beker met een rietje om te zorgen dat ze wel water of thee binnenkrijgt.
Onze dochter (16 maanden) poept soms ook 2-3 dagen niet. Zolang ze er zelf geen last van hebben, geen probleem. Klinkt mij niet gek in de oren voor een 13 maander qua eetpatroon. Denk niet dat pap dat op gaat lossen eerlijk gezegd, ze zal er wellicht wat langer vol van zitten maar als ze verder geen honger heeft is dat ook niet per se nodig. Als het aan blijft houden zou ik eerder kijken om wat extra vet in het voedinspatroon toe te voegen: roomboter, olie, pindakaas, avocado, dat soort dingen. Werkt vaak goed voor de darmen.
Pap is zeker geen vereiste hoor! Niet onzeker worden door je schoonmoeder!
Onze jongste poept soms ook 2 á 3 dagen niet. Hij lijkt daar geen last van te hebben, dus als je aan jouw kindje verder niets meer zou ik me geen zorgen maken.
Je zou eventueel Roosvicee laxo kunnen geven, als ze dat wil drinken.
Als jongste hier een dag wat minder eet, dan bied ik soms nog een fles KV aan, zodat hij toch een wat vollere buik heeft en hij niet 's nachts opeens ons wakker houd van de honger. Is voornamelijk eigenlijk belang dus.
Het is niet heel veel eten maar het lijkt mij zeker niet bijzonder weinig. (Edit: omslachtige manier om te zeggen dat ik denk dat er niets mis mee is?) Misschien even vergelijken met andere moeders inderdaad, of desnoods navragen bij het CB.
Groeit ze goed? Dan zou ik me persoonlijk geen zorgen maken als ze niet meer wil eten, blijkbaar heeft ze hier dan genoeg aan.
Misschien denk ik veel te makkelijk hoor, ik denk gewoon maar even met je mee.
Laat je niet gek maken door je schoonmoeder hoor. Wel goed dat je haar “feedback” in overweging neemt, maar het is jouw kind, jij kent haar beter lijkt me.
Haha dit wilde ik ook zeggen. Ik heb regelmatig voor t dutje al 3 poepluiers gehad en daarna gaat ze vrolijk verder hoor. Echt een ramp nu ik zwanger ben, moet er regelmatig van kokhalzen
Oh echt ellende he. Nu gaat het redelijk momenteel, maar heb afgelopen maanden echt regelmatig zo half staan kokken. Helemaal als het dan ook nog eens van die zuretandjespoep was
Het maakt me niet uit wat mn man aan het doen is, maar als ze poept en hij is thuis is het aan hem hoor.
Zo handig, een bijna 4 jarige die zelf haar billen al kan schoonmaken haha. Ik begin steeds meer de voordelen in te zien van het grote leeftijdsverschil, ondanks dat we het eerst onwijs verdrietig vonden
In onze directe omgeving heeft iemand 4 kindjes, met bij allemaal net geen 4 jaar ertussen en dat is ook echt heel leuk! Ze zijn zich er zo bewust van, vinden het geweldig om mee te helpen etc. En alhoewel ze allemaal hun eigen dingetjes hebben spelen ze ook heel lief samen, zeker als ze weer wat ouder worden.
Jaa dat merken we nu al. Ze maakt het zo bewust mee en dat is wel heel erg leuk. Ze vindt het soms spannend, maar kijkt er ook erg naar uit. Van de week zei ik dat ik nog even moest stofzuigen. Waarop ze zegt:‘Mama, jij mag helemaal niet stofzuigen, dat doe ik wel even voor je.’ Zo behulpzaam! En de ‘zorg’ straks met haar te delen, kijk ik wel echt naar uit. Klein moedertje.
Laatste cb bezoek is al een tijdje geleden, maar toen zat ze netjes op een gemiddelde.
@SeatLeona ja die van mij minimaal 1 en dan ook wel een flinke. En hier ligt er van alles om haar maar bezig te houden tijdens verschonen en aankleden. Afdrogen na een badje of douchen is echt volume leventje gehoorbeschadiging x 3.
@Gemini oh dat is dan ook nog eens een stukje heftiger!
@Suikerklontje ja die zure poep explosies hadden we ook een paar keer de afgelopen weken. Daarom lijkt het nu zo gek dat er maar niks komt…
Hopelijk niet midden in de nacht straks
E was 52 cm bij geboorte en ze heeft nog lang maat 50 gedragen, ook van de H&M.
Omg ik weet dat ook allemaal niet meer. ‘wat was zijn slaapschema toen hij 3 maanden was?’
“Euhh, weet ik veel dat is 3 maanden geleden, dat weet ik al niet meer hoor!”
En nu hij 1 jaar is weet het allemaal al helemaal niet meer.