Tips, ervaringen & aanraders #3 (Deel 1)

Mensen beginnen te vragen wat de baby voor sinterklaas wil terwijl die verwende snotaap dan nog lang niet geboren is. Maar ik heb een hele lijst met praktische dingen en ik vind het niet leuk dat te vragen. Dus wat zijn leuke (kraam)cadeaus om te vragen? Die wel een beetje nut hebben. Ik vind het wel leuker om echt spullen te vragen en niet alleen bonnen.

Ik vind boekjes altijd leuk en van mooie (prenten)boeken kan je nooit genoeg hebben, vind ik.
Verder vond ik weinig kraamcadeaus leuk, haha. Misschien mooie hydrofiele doeken, of een badcape?

1 like

Dit kind komt om in de badcapes, haha. Ik kocht er een en toen kreeg ik er drie van mijn zus (tweedehands). Maar ja wij zijn gek op mooie prentenboeken, dus dat is een hele goede. Als mensen daar nog tips voor hebben zijn ze welkom :smiley:

1 like

Het zijn niet per se mooie prentenboeken maar contrastboekjes waren een grote hit bij mijn kind en zie het om me heen ook veel. Kunnen ze het snelst zien!

1 like

Een clichĂ© maar Nijntje is hier echt z’n lievelingsboek (nu 7 maanden). Het is echt zo’n baby boekje, van dik karton met contract kleuren. En als ik dan zeg: “dit is Boris, Boris houdt van vliegeren” dan gaat hij giechelen. Dus aanrader :blush:

Edit: zelf vind ik Raad eens hoeveel ik van je hou mooi.

1 like

De flapjesboeken van de Eikenbosverhalen zijn een grote hit, is van hetzelfde duo als de Gruffalo.
Er zijn een paar verschillende waarbij Varken speelt verstoppertje hier het meest gepakt wordt.

3 likes

Zijn die ook op rijm, net als de gruffalo?

Ik ben even benieuwd of iemand dit herkent. Onze baby van 15 weken heeft sinds gister rode vlekken op zn huidje die als het ware komen en gaan. Je voelt er niets geks aan, het is puur de rode verkleuring. Dan zit er een vlek en is het na ongeveer een kwartier weer weg en weer een paar uur later verschijnt er een op een andere plek. Herkent iemand dit? Kan dit een reactie zijn van een virus? Hij had namelijk afgelopen zaterdag voor het eerst koorts na een dag diarree. Was ook diezelfde avond gelukkig weer gedaald. Wat betreft die vlekken, we zijn er even mee naar de huisarts geweest vandaag maar ik had het idee dat zij ook niet echt wist wat het was

Mijn ruim 1.5 jarige zoon heeft nu ook timberlands. Ik krijg de schoenen alleen zo moeilijk aan! Heb jij daar ook last van in het begin? Worden ze na verloop van tijd soepeler?

1 like

Ja!

1 like

De Gele Ballon en Alfabet vind ik erg leuk!

1 like

Mijn zoon heeft wel eens rode plekken die komen en gaan bij warmte verschillen. Dus de woonkamer inkomen waar het ineens veel warmer is dan buiten. Ik heb dit zelf ook. Maar voor mij een aanwijsbare oorzaak. Rode plekken uit “het niets” ken ik niet zo.

Ik weet niet zo goed of het helemaal uit het niets is. Het was vooral als we hem uit z’n bedje haalden, daarna trok het weg. En bijvoorbeeld eenmaal bij de huisarts leek alles weggetrokken. Toen trokken we zijn kleertjes uit voor toch maar een check en toen had hij aanvankelijk niets, en een paar minuten later verschenen ze opeens. En daarna trekken ze dus ook weer weg.

Als het na kleding aan of uittrekken is zou het ook warmte koud verschillen kunnen zijn?
Mijn moeder schrok zich vroeger ook wel eens kapot als ik onder de douche vandaan kwam. Dat was ook met koud-warm-koud, kleding aan/uit etc. Was nooit iets bijzonders. Toen ik later tiener was slikte ik wel eens hooikoorts tabletten op recept vd huisarts als ik bvb naar het strand ging (koud water, warm strand), omdat ik geen zin had onder de vlekken te zitten. Dat hielp maar later groeide ik er ook overheen.

Als je googled op koud warmte allergie dan zie je meteen allerlei heftige galbulten en enge foto’s, maar zo heb ik het niet. Het waren/zijn gewoon rode vlekken en dat was het.

1 like

Ja, ze moeten wel een beetje soepel worden. Heb je wel met een rits aan de zijkant? Bij die van mijn zoontje heb ik de schoenen eerst helemaal aan gedaan met de ritsen dicht en dan de veters aangetrokken en gestrikt. En dan hoef ik alleen maar de ritsen te gebruiken in het dagelijks gebruik.

Dit is waarschijnlijk cutane mastocytose/urticaria pigmentosa geweest. Ik heb de volwassen versie.

@sarie misschien dat je hierop kunt Googlen om te zien of het vergelijkbaar is (alhoewel wel vooral de meest heftige gevallen op internet staan zo te zien :astonished:)

1 like

Ja de schoenen hebben een rits! Bedankt voor de tip :ok_hand:t4:

Wij zijn gewoon een medium geprijsde schoenenwinkel ingegaan waar ze wel merken verkopen om daar even goed te passen en met iemand erover te praten. Vind online bestellen voor kinderschoenen echt niet te doen, dus dat is mijn tip haha

1 like

Hmm nee dit is het ook niet helemaal, zo lastig want zit me rot te zoeken op allerlei vlekken bij baby’s maar geen een lijkt op wat hij heeft/had. Zo gek. De huid voelt ook helemaal niet ruw of beschadigd, alleen die vlek zit er dan. En die trekt dan iets later weer weg.

Weet iemand of de openingen/gaatjes van de spenen hetzelfde zijn bij de brede en smalle hals flessen van Dr Brown?