Tips, ervaringen & aanraders #3 (Deel 1)

Ik vind het fijn dat hij recht voor ons ligt, maar waarschijnlijk alleen omdat we dat al vanaf het begin zo doen haha.

Naar het schijnt is Avent Natural heel goed daarvoor. Hier geen borstvoeding, maar wij gebruiken die flesjes ook en ben er heel tevreden over! In het begin zijn we gestart met dr. Brown, omdat mijn zoontje veel krampjes had, maar na 2 maanden begon hij daar heel slecht uit te drinken en had hij constant de hik. Waarschijnlijk doordat de speen te smal was. Nu overgestapt naar Avent Natural en dat gaat echt top!

En ze hebben die ook in leuke kleurtjes trouwens

1 like

Flesjes zijn de meningen over verdeeld. Wij gebruiken de s flessen van Difrax. Vinden we heel fijn.

We moesten de eerste 2 dagen bijvoeden ivm laag geboortegewicht dat hebben wij met finger feeding gedaan. Vanaf dat hij 2 weken oud was hebben we af en toe afgekolfde melk in de flessen gedaan. Nooit problemen met tepel-speen verwarring gehad.

1 like

In het ziekenhuis moesten we beginnen met Dr Brown. Daar heeft ze een poos goed uit gedronken en daarna zijn we overgegaan op de Difrax S-flessen (ook omdat we die al in huis hadden) en die vind ik zelf erg fijn. Laatst hadden er weer twee keer de Dr Brown fles erbij gepakt maar merkte ik dat ze bijna de hele voeding eruit gooide achteraf. Dus voor ons is Difrax nu het prettigst. Maar ik heb wel het idee dat wij echt geluk hebben met een baby die overal uit drinkt (ik had nooit gedacht dat ik dat ooit zou zeggen toen we gingen oefenen met drinken hahaha)

2 likes

Wij hebben sinds kort een droger maar hij staat hier zelden aan. En al helemaal niet voor de baby. Hooguit voor het beddengoed maar de rest hang ik gewoon aan het droogrek.

1 like

Het verschilt per kind. Wij zijn begonnen met de s-fles van difrax en dat ging goed, maar heb ook vriendinnen die van alles hebben geprobeerd voor ze iets vonden wat goed werkte. In sommige van die gratis dozen zit ook een flesje, je zou evt ook daarmee kunnen beginnen. Als het helemaal in het begin nodig is wordt er idd vaak gebruik gemaakt van cupfeeding.

Zoek ook even informatie op over therapeutisch flesvoeden, vaak (niet altijd) ontstaat tepel-speenverwarring omdat melk uit de fles makkelijker/sneller stroomt dan uit de tepel. Door het drinken uit de fles “zo moeilijk” mogelijk te maken, verklein je de kans hierop. Op Eurolac staat een duidelijk voorbeeld filmpje hiervan.

1 like

Ik gebruik de droger alleen voor handdoeken, beddengoed etc. Het is fijn om te hebben, maar als je het niet gewend bent ga je hem ook niet missen denk ik.

1 like

Ik had Difrax in huis gehaald maar voeden nu op advies van het ziekenhuis onze tweeling met Dr Brown’s. Ben inmiddels gestopt met borstvoeding maar het combineerde eerder prima!

1 like

Wij hebben een Ikea Hemnes 8 lade kast als commode. Hebben ‘m in een leuk kleurtje geverfd, er andere deurknopjes op gezet en een vergroot bovenblad gemaakt, zodat we recht van voren kunnen verschonen. We gebruiken het Leander Matty aankleedkussen, wat een stevig kussen van foam is, waardoor je ook als je bovenblad wat kleiner is recht van voren kunt verschonen.

Hier ook Difrax en 2 maanden bv gecombineerd met kv, beide kinderen geen enkele moeite mee gehad. Volgens het ziekenhuis is er sowieso weinig kans op verwarring als je het van begin af aan afwisselt.

1 like

Volgens mij maakt het voor verschonen niet uit, is maar net wat je gewend bent. Bij een voorkeurshouding is van voren volgens mij wel beter, maar daar zou ik mijn keuze niet op maken. Zou gewoon kijken wat het best past in het kamertje en wat je fijn vindt voor de indeling van lades (kan me voorstellen dat een commode waarbij je van voren verschoont diepere lades heeft).

Ik heb een droger omdat ik gewoonweg de ruimte niet heb voor een droogrek, dus vrijwel alles gaat de droger in. Als we binnenkort gaan verhuizen heb ik wel de ruimte, en dan wil ik hem echt minder gaan gebruiken. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het wel heel makkelijk vind, alles gewoon in de droger knallen en daarna meteen opvouwen en weg is de was.

1 like

Snap echt niet hoe je dat doet. Ik zou echt niet zonder kunnen. Ook simpelere kleding gaat in de droger, zoals ondergoed van katoen etc. :face_with_hand_over_mouth:

Alleen de duurdere kleding en geen katoenen kleding gaat op een droogrek.

1 like

Hoe doe je dit?

10 likes

Ik vouw het meteen vanuit de droger op en dan gaat het zo de mand in voor schone kleren. En vanuit daar komt het nooit de kast in maar het wordt er tussenuit geplukt en uiteindelijk ligt het weer in de wasmand.

4 likes

Dankjewel voor jullie reacties allen!

1 like

Hoe bereiden jullie groente- en fruithapjes? Mijn vriendinnen gebruiken allemaal zo’n babycook, maar ik vind die best duur en ik haat het om de blender schoon te maken, dus ik weet niet of dat iets voor mij is.
Ik las dat sommige mensen de groenten stomen in de magnetron, maar hoe doe je dat dan? Misschien een domme vraag maar ik heb daar dus totaal geen ervaring mee

Ik heb sinds kort een stoomkoker met 3 mandjes die je kan stapelen. Had al een mixer, en ben sinds een paar maanden overgestapt van gepureerd naar rapley methode. Handig ding, waar we zowel voor haar als voor onszelf eten in bereiden. Wel een groot apparaat.

image

3 likes

Wij hebben een babycook gekregen. Ik vind het handig, maar een stoommandje en staafmixer was ook prima geweest.
Als ik de keuze had zou ik hem achteraf niet willen zeg maar.

1 like

Die van bambino bij de kruidvat vind ik heel fijn en die hebben ook wat anti slip

2 likes