Tips, ervaringen & aanraders #3 (Deel 1)

Sinds W in zijn bedje ligt hoor ik hem best wel hard trappen tegen de stalen spijlen van zijn ledikant. Ik heb nu best wel ‘spijt’ van het bedje, want ik denk dat ik beter een bedje van hout had kunnen kopen. Nu zat ik te kijken voor die babybumpers voor om het ledikant, omdat ik bang ben dat hij ook z’n hoofd er tegenaan gaat bonken. Maar zijn die babybumpers nou wel veilig? En zo ja hebben jullie aanraders?

Ik las babycock :sob::persevere:

6 likes

Heb het net even opgezocht, en er staat dat ze zich niet aan die spijlen kunnen bezeren, maar het klinkt echt hard en pijnlijk wat hij doet :joy: Maar grappig dat ze bij jullie dat overal wel hebben.

1 like

Ik kook groentes gewoon in een pannetje met water, daarna afgieten en met de staafmixer erover. Mixer afspoelen en klaar. Daarna doe ik het trouwens in een ijsblokjesvorm (bij de zeeman hebben ze eentje met deksel) en in de vriezer. Aanrader is dat ook

3 likes

Heb ik net een kwartier verliefd naar mn slapende kind staan staren? Jazeker. Zo schattig; kontje omhoog, armpjes langs haar hoofd (zo lag ze al op veel echo’s en nu nog steeds vaak), mond een stukje open. Heb ik me heel hard in moeten houden haar niet te knuffelen? Jazeker.

Echt hoe doen mensen dit dit co-sleepen, zou alleen maar verliefd naar der staren :joy:

Edit: ooh huh, gaat goed vandaag want dit had in het wat je even kwijt wil topic gemoeten :joy: ach, valt ook onder ervaring toch​:stuck_out_tongue: tijd voor bed :shushing_face:

8 likes

Top, ga ik het ook zo proberen voorlopig. Als het echt onhandig blijkt kan ik nog altijd zo’n babycook aanschaffen. Die ijsblokjeshouder ga ik ook even halen, veel goedkoper dan die speciale vormpjes van de babywinkel. Goede tip ook van @Velvetbetty, ik wilde misschien ook Rapley proberen, dus dan heb je sowieso niks aan de blenderfunctie van zo’n babycook.

En @Brooklyn ik heb er zelf geen, maar in Belgie is het vrij gebruikelijk dus ik ken veel vrienden en familie die wel bedomranding hebben. Er bestaat er ook een van aerosleep geloof ik. Geen idee of dat echt veiliger is of dat het gewoon slimme marketing is

2 likes

Ik gebruik gewoon een stoommandje in een pan en daarna de staafmixer. Ze hoeven maar zo kort echt fijngepureed eten dat ik het zonde vind om daar speciaal iets voor aan t schaffen.

Welk stoommandje gebruik jij?

Ik heb die van Joseph Joseph, dat zijn 3 mandjes in verschillende maten. Dus je kan dan ook dingen los stomen voor verschillende hapjes, ideaal!

1 like

De hemnes van ikea word veel gebruitkt. Kan je ook van die bakken in zetten. Heb hem zelf niet maar lijkt mij wel erg handig.

@turbs Ik gooi alles behalve “normale” kleding de droger in. Dus beddengoed, pyjama’s, werkkleding, hydrofiel doeken, handdoeken etc.

@Taartje Dat lukt mij nou nooit. Ik tief het in een krat zodat de volgende lading in er in kan. Dan heb ik altijd in mijn hoofd “vanavond vouw ik dit op”. Als alle kratten vol zitten en vouw ik alles met tranen in mijn ogen weer op :joy:

2 likes

Vanaf welke leeftijd gingen jullie kindjes met een kussen slapen? Ik heb het idee dat E. er aan toe is. Hij wil niet meer in de slaapzak slapen, dus hij slaapt onder een dekentje. Maar hij kruipt er vaak onderuit, om dan omgedraaid bovenop z’n dekentje te gaan liggen. Maar ja, vind het toch een beetje spannend. En weet ook niet welke hoofdkussens goed zijn om mee te beginnen.

@Oneinamelon ik heb onlangs (hij is 2,5) deze aangeschaft. Bijna plat dat ding, maar hij vindt het prachtig:

1 like

Mijn dochter slaapt al sinds ze 1,5 is niet meer in een slaapzak en idd soms ligt ze dan op haar dekentjes of nu op haar dekbed. Voor ik ga slapen dek ik haar nogmaals toe.

En die ikea kussens van de tip hierboven zijn prima!!

1 like

Sluit me aan bij alle Ikea kussentjes (en meteen 2 kopen voor noodgevallen :wink: )

2 likes

Ik wil graag een draagzak (denk ik) kopen, maar heb hier regelmatig gelezen dat het slim is om verschillende systemen uit te proberen omdat iedereen iets anders fijn vindt. Hebben jullie goede ervaringen met bepaalde winkels voor het uitkiezen van een draagzak? Of kan ik dan toch het best een draagconsult boeken (vind ik best prijzig)? En is er dan iemand die goede ervaringen heeft met een draagconsulent in regio Noord-Oost-Brabant (Oss/DB/Ehv)?

Ik heb een Tula Free to grow besteld op bol.com. Mijn motto was: als het na proberen niet lekker zit stuur ik ‘m terug. Doet bol niet moeilijk over.

1 like

Ik ben fan van de broeken van WE
Ik heb een meisje maar ze zijn stoer en van mooie kwaliteit.

Iemand tips voor een fijn, kindvriendelijk vakantiehuis in Duitsland of Noord-Frankrijk, landelijk maar niet al te afgelegen?

Dit was net een sprookjeshuis, je hebt ook een eigen binnenplaats met zandbak.

En kost geen drol

1 like

Hier ook een fan van de Tula Free to Grow.

1 like