Tips, ervaringen & aanraders #3 (Deel 1)

Geen idee maar hier hebben we ook dat probleem. Als ze bijv uitgerust in de ochtend wakker is geworden en nog in bed ligt dan pakt ze hem gewoon en stopt ze hem erin. Maar in de nacht wordt ze onrustig met ogen nog dicht woelend mekkerend wakker en dan kan ze het ook niet :sweat_smile:

Kan ik wel proberen inderdaad. Nog niet gedaan.

@Ovenschaal irritant he :sweat_smile:. Overdag doet hij spelletjes met dat ding en weet ik wat. Maar ‘s nachts steekt hij geen vinger uit :yum:

2 likes

Wij hebben aan het speentje ook een knuffeldoekje gedaan. Die krijgt hij nu ook overdag. Zo weet hij dat aan het knuffeldoekje een speentje zit en kan hij die ‘s nachts ook beter vinden.

1 like

Vraagje waar jullie misschien wel tips over hebben. Ik ben op zoek naar een leuk nieuw voorleesboek voor mijn jongens van bijna 4 en 1,5. Het liefst zoek ik iets met allemaal korte verhaaltjes en wat plaatjes erbij. Ik heb het grote Dikke Dik boek nu wel uitgespeeld X-D

Mijn dochter begon toen de stapeltoren interessant te vinden, wij hebben deze van IKEA: https://www.ikea.com/nl/nl/p/mula-set-vormpjes-60294877/ Omgooien als iemand een toren bouwt, bakjes pakken en in haar mond, twee bakjes tegen elkaar timmeren, etc.

Ik weet niet hoe het heet, maar wat hier bovenop die kubus staat, vindt ze ook sinds ze 6-7 maanden is leuk. Dus dat stuk met die kraaltjes om die spijlen:

Verder boekjes met flapjes en voelboekjes. Spiegel vindt ze ook heel interessant!

3 likes

Mijn baby vond blokjes, ballen en voelboekjes toen heel leuk

1 like

Hier waren de stapelbakjes ook veruit favoriet. Het hoogtepunt is nog steeds als ik de toren opstapel en dan haar favoriete paardje er bovenop zet. Dan komt er een hele brede lach op haar gezicht en gaat ze er als een speer op af haha.
Verder wat willekeurige speeltjes die ze vooral lekker vond om in haar mond te stoppen, en dingen met franjes om aan te frunniken. En een afstandsbediening, ook een succes!

2 likes

Weer even een voedingsvraagje. Baby is bijna 6 maanden (gecorrigeerd bijna 4 maanden) en krijgt nu ongeveer (de tijden wisselen heel erg, maar dit is even een willekeurige dag afgelopen week):
06:00 - borst
10:30 - fles 150+5
14:30 - fles 150+5
17:45 - borst
19:30 - fles 150 +5
23:30 - borst

Dus gemiddeld zes voedingen per dag (soms 5) en soms komt ze 's nachts nog en dan krijgt ze een halve voeding uit de borst. Nu had ik net het CB aan de telefoon en ik gaf aan dat ik merk dat ze weer sneller honger heeft (ze heeft een tijdje op 5 voedingen gezeten). Toen stelde ze voor om aan twee voedingen pap toe te voegen (bijvoorbeeld de ochtendfles en avondfles). Toen ik vroeg of we de flessen niet gewoon wat moeten vergroten (180+6 bijvoorbeeld) gaf ze aan dat we dat óók kunnen/moeten doen. Dus en meer voeding gaan geven en twee papflessen per dag gaan toevoegen. Maar ook weer een beetje ~op gevoel~. Zouden jullie dit allebei tegelijk doen? Of eerst de huidige hoeveelheid aanhouden en twee papflessen geven bijvoorbeeld? Zo lastig, waarom krijg je geen gebruiksaanwijzing bij een baby? :grimacing:

Vraagje: mijn zoon van 1,5 is uit zijn schoentjes gegroeid. Ik heb eigenlijk altijd shoesme omdat ik weet dat deze qua ondersteuning heel goed zijn. Maar ze zijn zooo takke duur zeg. Zeker omdat ik weet dat hij er misschien hooguit 2 maanden op loopt (en dat is al ruim genomen). Dan vind ik het zo zonde om er €60 voor neer te leggen. Als het moet dan moet het natuurlijk, maar ik vroeg me af of iemand een tip heeft voor een iets budgetvriendelijker merk dat ook goede steun aan de voetjes biedt?

Persoonlijk zou ik de hoeveelheden vergroten en dan beginnen met het toevoegen van één papfles. En dan volgen wat ze zelf aangeeft. Gezien de leeftijd zou je ook al mogen beginnen met een paar hapjes groenten, heb je het idee dat ze daar behoefte aan heeft? Het vervangt de melkvoeding natuurlijk nog niet, maar als ze aangeeft vaker honger te hebben kan het wel zijn dat ze langzaamaan behoefte krijgt aan vaste voeding.

1 like

Dank je voor je snelle reactie! We zijn toevallig afgelopen maandag begonnen met oefenhapjes. Ze heeft nu twee keer een paar hapjes wortel gehad. Ze vindt het wel interessant, maar het is nog heel erg wennen en heeft nog niet echts iets doorgeslikt geloof ik.

Misschien nieuwe via vinted? Ik zou geen veel gedragen tweedehands schoenen kopen maar vaak zijn er ook nieuwe of zo goed als nieuwe schoenen tweedehands te koop.

1 like

Ik zou ook eerst de hoeveelheden vergroten. V is morgen 6 maanden en haar schema is nu:

06.30 borst
10.00 fles 180+6
11.00 klein fruithapje
13.00 fles 180+6
16.30 fles 180+6
18.30 prakkie ca 80-100 gram
19.30 borst

1 like

Mijn dochter is obsessed met de plastic vormenstoof van fisher price. Inmiddels al bijna 2 maanden haar favoriete speelgoed. Blokje in elke hand en ze is tevreden.

1 like

@Bathwater @Phoenix thankssss! Ik heb net wel direct rijstebloem gekocht maar ga eerst even experimenteren met het vergroten van de hoeveelheden. :blush:

Een zacht knuffelballetje, zo’n zachte velours auto, heel simpele Duplo. Vaak is ook gewoon iets anders uit dezelfde categorie al leuk. Het zijn dan toch andere vormen, voelt anders, andere kleuren. Dat zijn dan toch vaak de dingen waar kleintjes van genieten.

Mijn zoontje is ook 1,5 en die heeft nu timberlands. Deze heeft z’n broer ook al aangehad. Ik vind dat hele fijne stevige schoenen. Ligt er wel ook een beetje aan hoe ver je kind is qua lopen. Die van mijn rent al ruim 6 maanden rondjes door de kamer, dus die heeft al wat stevigere schoentjes nodig voor buiten.

1 like

Mijn kinderen hebben allebei geen pap gehad omdat ze het niet lekker vonden. Daarom ben ik met 6 maanden bij allebei ook gaan bijvoeden met vast voedsel.

1 like

Of het echt vriendelijker geprijsd is weet ik niet, maar Bunnies heeft ook een goede pasvorm.

Ik heb op kleertjes punt com al een aantal keer schoenen besteld met veel korting, ook buiten de saleperiode.

1 like

Voor degenen met een newborn insert bij de stokke tripp trapp

Waar laat jij het lusje van de schouderriempjes?

1 - in het ‘gleufje’
2- erdoorheen, om het andere riempje

• Optie 1
  • Optie 2

0 stemmers

Edit: ik zie zo vaak op Instagram of bij vrienden dat ze het zoals optie 2 doen dus ik dacht dat ik de enige was maar niet dus!