Ik ben fan van pure jojoba olie! Ik heb een hele voorraad aan crèmes voor op haar droge wangetjes maar alleen jojobaolie lijkt iets te helpen. In bad doen we neutral en de billenceme van dr Leenarts vind ik ook een aanrader. Ik moet zeggen dat ik wel heel voorzichtig ben omdat ik zelf een eczeemhuid heb dus merken met geparfumeerde producten heb ik niet geprobeerd.
Ik gebruik ook neutral inderdaad
Weleda vinden we fijn (calendula billenzalf bijv, of de cream bath). Zeep gebruiken we niet vaak maar hadden Zwitsal naturals zeep gekregen en daar wassen we haar haar mee, sinds kort pas.
Voor echt droge huid gebruiken we Lipikar van la Roche-Posay, hele vette crème en heel fijn (ook bij eczeem).
Wij ook lipikar, de doucheolie en ook de body creme @Lipglossy
S heeft ook een eczeem gevoelige huid en dit werkt top. Als het erg droog is cetomacrogol
Ik had er 1! Aan de binnenkant zit een laagje stof & ik tilde hem wel eens met baby op maar dan hield ik de onderkant vast, niet aan de hengsels dus
Kan iemand me wat meer wegwijs maken in laagjes in de winter? Door de nieuwe lockdown in Be zullen we baby enkel buiten kunnen voorstellen aan onze ouders, maar hoe is dat ook comfortabel voor baby qua temperatuur? Is bv romper lange mouwen, truitje en broekje, dik wikkeldeken oid genoeg?
Balen zeg hoe lang blijven deze regels van kracht voor jullie?
Kraamzorg adviseerde ons qua kleding 1 laagje meer dan jezelf draagt + evt een mutsje (zou dat in de winter zeker doen via het hoofd koelen ze het snelste af namelijk). Dus als jij hemd, laag kleding en jas aan hebt de baby dan 1 laag extra. Dus bv romper, kleding zoals je omschrijft + vest/jasje + wikkeldeken. Als het erg koud is evt nog een jasje/berenpakje oid of extra dekentje. En probeer uit de wind te blijven.
Als je twijfelt, voel achterin het nekje of de baby het koud heeft of niet. Als het daar zweterig voelt kan er een laagje uit, als het echt koud voelt laagje erbij.
Tot 14 december en ik ben 23 november uitgerekend dus ga er maar vanuit dat onze kraamtijd iig in lockdown is… nu wilden wij sowieso de eerste maand enkel ouders, broer en beste vriendin op bezoek, maar nu mag je per 14d 1 persoon in huis ontvangen. Dat wordt mn beste vriendin, dan ‘kies’ ik niet tussen ouders… en voor ouders wordt het dus buiten, we gaan misschien wel een terrasverwarmer halen.
Bedankt voor de tips over de laagjes! Een goede reden voor een berenpakje dus eigelijk
Oeh goeie deze kende ik nog niet. Ga hem meteen bestellen want die wangen zijn zo droog steeds
Jeetje wat balen zeg ik neem aan dat iemand die voor het welzijn van jou of de baby komt (in Nederland hebben we dan bijvoorbeeld het consultatiebureau, de kraamzorg en de verloskundige die in de eerste 10 dagen meerdere keren langskomen) niet onder die 1 persoon regel valt? Anders is dat toch niet te doen joh. Lijkt me echt heel stom, ik leef met je mee
Pfff dat is wel heel streng idd snap dat je niet wilt kiezen tussen ouders, hebben wij ook; mijne zijn gescheiden en mag nu (maar zal nog strenger worden) in het ziekenhuis 1 bezoekje per dag (partner en eigen kind niet meegeteld voor de kraamafdeling). Nou ik ga niet kiezen wie er wel in het ziekenhuis mag komen en wie niet, dat doen we namelijk nooit goed, dus ze wachten maar tot we thuis zijn.
En idd een hele goede reden voor zo’n lief schattig berenpakje
Ik hen trouwens 31 december uitgerekend maar wordt max de 24ste (=39w) ingeleid. Vorige keer met 38 weken, dus wie weet bevallen we wel heel dicht na elkaar!
Vinted verkoopt zo veel makkelijker als marktplaats of Vinted. Heb al voor 48 euro verkocht
Ik probeer tweede hands een bed huisje op de kop te tikken voor de peuter. Maar, bij al dje bedjes ligt het matras gewoon op de grond?
Idk, is dat nou echt lekker ?
Ik dacht bijv meer aan zo iets, wel heel laag maar wel met lattenbodem…
Iemand ervaring met op de grond slapen hahaV
Jaa die is net zo duur als die van leen, maar meteen eenpersoons. En, dat zou wel passen, maar een maatje kleiner staat net wat lekkkerder in z’n nieuwe kamer
Wij hebben ook een peuter bedhuis voor S die niet op de grond ligt qua matras. Even kijken of ik kan vinden welke dat is.
Edit:
Wij hebben de grijze variant. En idd iets kleiner variant dan 1-persoon. Prettig formaat. Kan mee tot aan zn 7e jaar.
Nou ik ben zondag de discussie met mijn schoonmoeder aangegaan over de smeerkaas voor L. Het werd een “ja maar dit is net als la vache qui rit. Dit is niet slecht. Dit is magere kaas…blablabla”
Mijn schoonzus hoorde het gesprek en zag mijn hoofd en greep in: mam als zij geen smeerkaas willen geven, dan geef je toch gewoon geen smeerkaas?"
Needless to say, oma was niet blij.
Gister kwam ze even een uurtje oppassen en had ze L. een beker appelsap gegeven.
(Ze drinkt net 2 weken koemelk ipv kv en daarnaast water en thee.)
“Maar jij zei toch gister iets over appelsap?”
Ja… toen jij vroeg wat we in huis hadden voor JOU. Niet voor de dreumes.
“oh…oeps”
Oooh wat top van je schoonzus!! Wel weer beetje jammerlijk van deze appelsapactie zeg wat ik wel eens doe is zorgen dat er al een beker drinken klaar staat, dit mag ze drinken en als het op is kan er gewoon water in.
Werkt niet altijd, want K. kwam zaterdag ook thuis met mierzoete ranja in haar beker, terwijl ze dondersgoed weten dat ze water, melk of slappe thee mag. Maar goed ik was zaterdag te ziek om voor haar te zorgen, mn man had weekenddienst dus was allang blij dat zij haar zo last minute op konden vangen. Volgende keer zeg ik wel weer ff geen ranja alleen … maarja blijft jammer dat je dat steeds moet herhalen.
Mijn schoonmoeder heeft/had dus nooit zin in gezeik en zei dus altijd zelf: zet maar wat klaar . Hoefde zij ook niet na te denken over het hoe te snijden blabla
Ja, dat eeuwige herhalen, pfff.
@Fishing Super handig haha.
Die van mij wil gewoon heel erg graag zelf nieuwe dingen geven. Prima, maar overleg gewoon even voordat je iets geeft toch. Bij het KDV vragen ze het gewoon, en vertellen ze altijd even hoe ze er op reageert. Dat is zo veel fijner.