Tips, ervaringen & aanraders #3 (Deel 1)

Heel blij met jullie allemaal :slight_smile:

3 likes

Ik sluit me even aan bij wat @Eifoon zegt.
Vind het zo fijn om hier ideetjes en ervaringen uit te wisselen, zonder dat er over en weer geoordeeld wordt. Een heel fijne plek!
:heart: Voor jullie allemaal!

2 likes

J haar puckababy wordt te klein maar ze slaapt nog in een ledikant. Als we vragen of ze een dekbed wil, zegt ze nee. Maar ze slaapt eigenlijk altijd wel onder een lakentje. Hoe hebben jullie dit aangepakt :thinking:. Ze is ruim 2

L heb ik meegenomen naar de winkel om dekbed en overtrek te kopen, zij vond dat altijd helemaal prima dus ging daar zonder problemen onder slapen.
Bij I liep het iets anders. De puckababys waren allebei vies, foutje in de wasplanning. Toen heb ik haar onder een peuterdekbed wat we nog van L hadden gelegd omdat ze toch ergens onder moest slapen en dat ging wonderwel goed. Het was niet hoe ik bedacht had om het aan te pakken.

Wat je zou kunnen doen is lakentje vervangen voor een leeg dekbedovertrek zodat ze die alvast herkent en dan tzt de puckababy afbouwen en een dekbed in de hoes doen.

1 like

En haar meenemen om een mooie dekbedovertrek en pyjama te kopen misschien? (Of helpen online kiezen)

1 like

En @Anna88 dat meenemen naar de winkel/online kiezen is wel een goed idee denk ik! Volgens mij is ze daar wel vatbaar voor.

3 likes

@Catalina ik heb een draagdoek van dat merk. Zelf niet gebruikt omdat ik het knopen een drama vond dus ben snel overgestapt op een draagzak. Maar als je het wil proberen kan ik die van mij zo naar je opsturen als je wil.

1 like

Super lief van je! Maar ik was juist aan het zoeken naar ervaringen over de draagzak van dat merk omdat mij dat knopen ook een drama lijkt :sweat_smile:. Maar bedankt voor je aanbod!

Haha ja geen goede reclame van mij dan :rofl: ik vond de stof iets te stug. We hadden ook een andere draagdoek en die was van een andere stof. Veel soepeler. Ook daarbij vond ik het knopen lastig hoor. Ben daar gewoon niet handig in. Dus draagzak werkte voor mij beter.
Ik zou zeker aanraden om naar een draagconsulent te gaan als je van plan bent te gaan dragen. Ik heb dat niet gedaan en heb daar echt spijt van. Je kan dan verschillende dingen uitproberen en goed oefenen met knopen.

2 likes

Heeft iemand een tip voor een goede voeding-sport bh?

Ik heb er een van het merk boob en die zit heel fijn maar springen kan ik niet er niet mee, dat doet echt pijn aan mijn grote melktetten. Wil er vooral een omdat het zo fijn zit aan schouders/rug (geen bandjes die snijden).

Die van boob is fijn om gewoon de hele dag aan te hebben, maar eentje die ik zowel vaak aan kan hebben gewoon + in kan sporten + waar ik mee kan voeden zou wel fijn zijn. Grote borsten is echt een nieuwe wereld voor mij. Kan altijd een gewone kopen die heel strak zit puur voor het sporten, maar wie weet.

Hahaha, maar wel goed bedoeld. Ikzelf zou het misschien op een gegeven moment wel kunnen leren, maar voor mijn vriend lijkt mij zo’n zak ook veel handiger. Inderdaad, een consulent lijkt mij ook handig, maar deze insta ad zag er zo makkelijk uit :grin:.

1 like

Wat raden jullie aan als opvolging van een fles qua beker? Er is zoveel keus.
We oefenen wel met een gewone beker, maar daarnaast wil ik ook iets anders waar hij echt goed uit kan drinken.

Wij hebben de munchkin 360gr beker gebruikt. Als een gewone beker al een beetje lukt, lukt die vaak ook omdat het een zelfde soort techniek is.

1 like

Ja, zo’n 360 graden beker. Wij hadden de Nuk Magic cup en die lekt niet.
En mocht dat nog niet lukken, dan de rietjesbeker van de Hema.

1 like

Weet iemand of er vorig jaar bij Hema korting was op rompers/babykleding met black friday? Nu is er 2+1 gratis op rompers, twijfel of ik moet wachten.

Als je ze niet nu nodig hebt wachten op de stapelkorting. Die is een paar keer per jaar en een goede deal (nml 2+1, 3+2 of 4+3, de laatste keer ging hij trouwens maar tot 3+2 ik denk ivm corona ofzo, maar is nog steeds een betere deal dan 2+1). Ik sla dan altijd vast wat basis in in de volgende maat :slight_smile:

1 like

Bedankt voor de tip!

Heeft iemand hier een Moses mandje ipv een wieg? Ik heb dat bij een mommyblogger gezien en ik vind het zooo mooi, maar nu lees ik op de site dat je dat mandje niet met baby en al op mag tillen en dat het van ruw materiaal gemaakt is en er dus een soort bedbumper in moet. Dat klinkt eigenlijk heel onpraktisch en dat wordt dacht ik ook afgeraden in Nederland?

Wat zijn jullie tips op het gebied van baby verzorgingsproducten (zeep/wasgeel)?

Ik vind Weleda heel erg lekker!

@Suikerklontje en @anon46493654 thanks voor de tip!

2 likes