De soothie speen misschien. Super lelijk maar hier was het de eerste maanden de oplossing.
aiden en anais blijven hier het allermooiste. Duur maar echt kwaliteit.
Ze is nu 13 maanden. pfffâŠwat vermoeiend zeg!
@Mhysa Ja, zo is het ook. Ze vinden mij streng en afstandelijk, en zeggen dan dat ze het zo goed mogelijk proberen te doen en het nooit goed lijkt te zijn. Altijd in een slachtofferrol.
@Suikerklontje jezus wat een verhaal. Ze weet wat wij geven, maar gaat toch altijd weer iets nieuws introduceren zonder overleg. We aten een paar weken geleden daar mee, gaf ze L friet uit de airfryer. Ik gaf aan dat ik dat geen goed idee vond nog. " er zit geen zout op hoor". Ik probeerde nog uit te leggen dat het wel voorgebakken is en waarom, maar toen kreeg ik âja ze moet toch een keer friet leren eten hoor hahaâ. En ik betrapte haar ook dat ze gewoon een slok karvan cevitam gaf. Wij drinken dat zelf wel. Ik schrok en zei er wat van. âOh mag dat niet??â Nee daar zit suiker in. We geven geen zoete dranken, alleen water of thee. âmaar er staat zonder suiker opâ Ze snapt er gewoon geen reet van.
@Heisenberg
Mijn vriend heeft het al opgegeven, zegt dat het toch geen nut heeft. Zij hebben ook echt een slechte band, ze spreken elkaar zelden. Extra irritant, ik moet het dus maar weer oplossen. Ik ga het gesprek toch maar weer even aan, met jouw argument: Ons kind is een goede eter, en dat houd ik graag zo.
Ze begint namelijk nu net een beetje kieskeurig te worden en dingen te weigeren die ze eerst wel wilde eten.
Oh jemig wat irritant. Jullie bepalen wel wat ze wanneer krijgt en wanneer leert eten. Vind het argument het is nu een goede eter en dat willen we graag zo houden
K. vond friet in het begin trouwens mega interessant, nu eet ze er misschien 2 op en thatâs it. Ging ze laatst bij mn schoonouders eten toen wij op date gingen, vraagt mn schoonmoeder wat lust ze te eten? Dus ik zo qua avondeten eigenlijk alles alleen friet eet ze niks van, maar verder altijd goed. Drie keer raden wat schoonmoeders ging bakken, want haar friet zou ze wel eten hoor niet dus, hahhahahaha.
Hier krijgt K. (Bijna 16m) trouwens nog steeds alleen water, cafeĂŻnevrije thee en op de opvang melk (weigert ze thuis haha). Af en toe krijgt ze van mn man een slokje ice tea green haha, ben ik het eigenlijk niet mee eens maarja. Hij is wel gestopt nu met het met het avondeten drinken (vond ik altijd al raar), want dan gaat ze echt drama maken dat ze dat ook wil. En dan zei hij ja ik bepaal wat ik drink en niet zij. Ja zo werkt het niet helemaal he, er is ook nog zoiets als een voorbeeld geven en met het avondeten drinkt ze water of niks.
Punt.
Ik ben zo blij dat mijn schoonmoeder niet oppast. Kan ze gewoon niet aan en ik lig nu al zonder dat in de knoop met haar.
We waren even op bezoek, kwam ze al met een of andere koek vol suiker en chocolade aanzetten. Kon ze wel opeten.
Eh nee duidelijk aangegeven dat ze alleen koek speciaal voor babies mag. Als ze perse koek wilt geven. Maar liever gewoon een banaantje ofzo.
Gelukkig ga ik er niet vaak heen en mijn man dealt er maar zelf mee.
Mijn eigen moeder is soms ook vervelend maar die koopt tenminste eten speciaal voor babies. En let op suiker en zout.
Vreselijk irritant, opaâs en omaâs die met het argument; âwij deden het vroeger gewoon zo! Toen ging het toch ook goed?â vinden dat ze overal mee wegkomen.
Ja, jullie deden je kinderen los in de kinderwagen bak op de achterbank. Doe even normaal!
Mijn moeder zei nog toen onze dochter als baby haar flessen met 2 a 3 maand matig dronk: âwij gaven met 2 maanden geprakte Liga met sinaasappelsap aan jullie! Probeer het gewoon, je zult zien dat ze het heerlijk vindt!â
Ik ben er blijkbaar groot mee geworden. Maar zelfs na herhaaldelijk aangegeven te hebben dat ik dat pertinent niet wilde, gewoon blijven pushen. Inmiddels houdt mijn moeder zich wel koest op dat vlak
Mijn standaard antwoord is dan:
âJa klopt! Jullie/je hebben 6 kinderen de kans gehad Van alles te proberen en nu mag ik !â
O deze ga ik echt (proberen te) gebruiken. Gister helemaal in tranen omdat mân vader tegen mân moeder heeft gezegd dat ie co-sleepen onnodig vindt. En ik nou net dacht; dat lijkt ons wat!
Realiseerde me even dat je dit soort gesprekken best wel eens âmoetâ gaan voeren en dat confrontaties niet mijn sterkste punt zijn⊠zin in!
Ja en tijden veranderen.
Een andere goeie is ook: âvroeger rookten de meesters en juffen pijp in de klas, tijdens de tekenles. Maar dat doen we gelukkig ook niet meer !â
Lekker dat hij het onnodig vindt.
Maar even een tegengeluid: co-sleepen kan heerlijk zijn! En ik vind het veel praktischer bovendien!
Vooral onnodig als je âs nachts graag aan je conditie werkt (heen en weer lopen van bed naar wieg bij onrustige baby), ipv in alle rust vanuit je warme bed je baby gerust stelt
En welke ik ook altijd goed vind werken: vroeger was (helaas) het cijfer kindersterfte vele malen hoger.
Dus eat this met je âvroeger was alles beterâ.
En bovendien geen wonder dat overgewicht tegenwoordig zoân topic is als kinderen vroeger al zo jong fucking Liga met sinaasappelsap kregen met 2 maanden
Jouw vader hoeft de nachten straks niet te doen, lekker makkelijk praten dan. Vooral kiezen waar jij je goed bij voelt, jij bent de enige die voelt wat goed is en wat niet.
Mag hij prima vinden. Hij hoeft ook niet te co-sleepen.
Bij veel dingen helpt âene oor in, andere oor uitâ ook heel goed. Knikken, bedanken voor het advies en lekker je eigen plan trekken.
Hier kreeg ik ook vaak de reactie of mijn zoontje niet naar bed moest om 19.00. Hij was 3 maand en sliep lekker naast mij op de bank. Hij wou niet in zijn bedje liggen op mijn kamer zonder mij (in de co sleeper).
Ik moest alles alleen doen en dit werkte voor mij prima.
Nu is hij anderhalf en slaapt gewoon in zijn bedje op normale tijden.
Wat een verhalen allemaal!
Misschien moeten we een apart topic maken
Deze heb ik mijn schoonmoeder al een paar keer voor de voeten geworpen als ze bleef doorzagen over âzoon kreeg dit en dat ook bij 2 maanden en die is gezond groot gewordenâ. Of tijdens mn zwangerschap als ik bepaalde dingen niet at ânou poehhh he, wat moeten wij allemaal misvormde kinderen hebben gekregenâ. Ze moest toen idd wel toegeven dat het percentage kindjes wat in hun tijd zonder duidelijke reden overleed een stuk hoger was dan vandaag de dagâŠ
Goed idee, het opa/oma frustratie topic
Ik ben pas 13 weken nu, maar ik ben al lijstjes met tips van het FF orakel aan het maken (Freddy, hout speelgoed bij kruidvat, Bambino sokjes en ga maar door).
Maar nu wil ik graag weten of iemand hier ervaring heeft met de draagzakken (dus niet doeken) van we.are.wovens? Ik zie daar steeds insta ads over en het ziet er handig en niet zo lomp uit. Ik zou denk ik graag snel willen dragen, maar met inzet e.d. lijkt mij onhandigerâŠ
Hoi allemaal! Heb een kleine van 6 maand en ben soms echt nog zoekende naar wat het beste zou zijn etc. Hebben jullie tips:
- babyvoeding boek? Dus om te beginnen met hapjes koken, papfles etc. Ik geef nu alleen bv, gekolfde melk en Nutrilon en soms oefenhapjes. Maar weet niet waar te beginnen, schema etc.
- kookboek voor onszelf? Om af te vallen en makkelijke en snelle gerechten te leren koken. We werken beide âveelâ dus weinig tijd uitgebreid te koken. We eten nu vaak veel van hetzelfde maar willen natuurlijk de kleine fatsoenlijk qua eten laten mee eten straks, dus willen daar alvast mee beginnen.
- boek over opvoeding. Iemand tips hiervoor? We zijn voor de natuurlijke/liefdevolle opvoeding (bestaat dat haha?, dus niet laten huilen enzo.
Dank alvast!
Ja babyvoedingboek en schema ben ik ook naar opzoek. O. is ook zes maanden en heeft tot nu toe alleen bv en oefenhapjes gekregen. Ik weet alleen niet waar te beginnen nuâŠ