Ik zou hem pas kopen als het goed op gang is. Als het niet goed op gang komt heb je een andere kolf nodig (de zogenaamde ziekenhuiskolf zoals de medela symphony) en die huur je dan (kun je niet kopen als particulier).
Ik heb zelf een medela maxi swing, kun je dubbelzijdig mee kolven (vond ik wel belangrijk want tijdbesparing en ik kolf als zzp’er in mijn eigen tijd, terwijl een vriendin zoiets had van een enkelzijdige is goedkoper en het is de tijd van mn baas dus dikke prima) maar die is bv eigenlijk niet geschikt voor langdurig fulltime kolven geloof ik, de freestyle wel. Ik heb van 3 maanden tot 11 maanden 3 dagen in de week gekolfd (voorjaar ff paar weken niet) en dat ging daar prima mee.
Met de kennis die ik nu heb zou ik trouwens een kolfconsult doen bij een lactatiekundige. Kun je verschillende kolven testen, kijken welke voor jou het beste/fijnste is en als je via haar een kolf koopt wordt het bedrag van het consult eraf getrokken.
Kijk ook even of je verzekering iets vergoed; sommige (aanvullende) verzekeringen vergoeden namelijk een x-bedrag voor een kolf.