Tips, ervaringen & aanraders #3 (Deel 1)

Ja dat is inderdaad een goed idee van dat ‘gedwongen’ sparen! Uit zichzelf doet ze dat niet, ook al weet ze dat ze dan nooit iets groots kan kopen. Ze zoekt dan bij de kassa van die flutdingetjes van een euro uit, waar ze maar een halve dag mee speelt. Hopelijk leert ze het uiteindelijk zelf.

Hoe hebben jullie een moederfiets uitgekozen? Ik wil er eentje op marktplaats kopen maar dan kun je dus niet echt verschillende uitproberen zoals je in een winkel zou doen. Iemand tips?

@Suikerklontje kom er maar in :stuck_out_tongue_winking_eye: Jij hebt hier iets over te vertellen, weet ik zeker

Hahahaha. Ik kreeg er 1 getipt van mn schoonmoeder, hier in de buurt met zitje voor en achter voor een hele goede prijs (€200,-). Daar wezen kijken, proefritje gemaakt en week erop opgehaald (haar nieuwe fiets moest nog binnenkomen). Me dus totaal niet in verdiept verder🤪 ik heb een sparta amazone geloof ik, lage zit was even wennen maar het is heel fijn als je voor een kruising oid staat dat je goed met je voeten bij de grond kan. En de fiets is lekker stabiel; kan K. erin zetten en de fiets loslaten zonder dat hij omvalt. Zitjes heb ik van Bobike, achterzitje nog niet geprobeerd maar zitje voor is fijn.

Je zou natuurlijk prima bij een winkel wat testritjes kunnen maken en zeggen dat je er nog over na wilt denken :wink:

Wij zijn begonnen toen ze 4 werd, met 20 cent per week. Tot nu toe gaat alles in haar spaarpot en als we vakantie hebben dan neemt ze haar geld mee en koopt er zelf wat van.
Als ze volgend jaar zes wordt wil ik inderdaad aan de slag met 50/50 zodat het wat concreter voor haar gaat worden.

1 like

Ik ben zo’n iemand die in de winkel iets gaat proberen of passen km het dan tweedehands te kopen :joy::joy::see_no_evil:

3 likes

Ja moet ik eigenlijk gewoon doen in de winkel, maar dat vind ik dan weer lullig en ongemakkelijk. Moet ik natuurlijk gewoon schijt aan hebben maar zo werk ik niet :see_no_evil:
Maar goed om te horen dat niet iedereen een mega research doet, heb ik zo weinig zin in haha. Maar wil ook geen miskoop, vandaar de twijfel.

Hier in de winkel hadden ze er maar 1 waar ik een rondje op kon fietsen en die heb ik gekocht. Hij is nog niet binnen dus weet niet of hij bevalt! Maar er zijn niet zo heel veel soorten volgens mij dus ik denk dat ik het er tweedehands gewoon op zou gokken.

1 like

Ohja dat herken ik wel hoor, ik voel me ook altijd soort van semi verplicht om dan ook een aankoop te doen… Dus @Fishing teach us :stuck_out_tongue_winking_eye:

Ik denk dat het met een (mama)fiets het belangrijkste is dat je er lekker op zit, hij voor jou prettig fietst en stabiel is op de standaard.

1 like

Hahaha ja just do it :joy:?!

Ik zeg dan ook van. Ja ik ben opzoek naar iets maar weet nog niet precies wat. En dan eh, ja :sweat_smile:

1 like

Ik heb gewoon gezocht op marktplaats, bij de eerste nette, betaalbare fiets in de buurt gaan kijken en die meegenomen. :sweat_smile:
Ik heb een gazelle bloom. Fijne lage instap, breed stuur, stuur slot, dubbele standaard. Prima fiets. :ok_hand:

1 like

Ik heb deze ook. Best fijne fiets vind hem alleen wel zwaar, maar dat zijn al die moeder fietsen.

1 like

Mijn man zegt inderdaad ook dat hij hem zwaar vindt fietsen, maar ik heb geen ervaring met andere fietsen dus ik vind het wel prima.
We hebben een fietskar voor middelste en jongste en dan is het wel zwaar om een stuk te gaan fietsen. Zeker als oudste dan ook nog achterop zit.
Liefst zou ik een elektrische fiets willen, maar die durf ik niet goed tweedehands te kopen.
Dus als iemand daar tips voor heeft… :sweat_smile:

1 like

Ik ben op zoek naar een leuk en kwalitatief goed rugzakje voor K. als ze straks naar de opvang gaat. Die van Trixie vind ik mega schattig, maar ook reteduur. Heeft iemand ervaring met de rugzakjes van Shoesme? Ik heb deze schattige op het oog met zebraatjes.

1 like

@Boppie heeft er volgens mij ook een waar ze heel tevreden mee is

1 like

Oh deze kende ik nog niet - heel schattig! Ben ook nog op zoek naar een rugzakje voor de basisschool binnenkort…
was zelf aan het kijken naar eentje van skip hop zoo, met bijbehorende drinkfles en broodtrommel natuurlijk :smiley: vooral die met de bij en vos zijn echt leuk vind ik. Weet niet of die kwalitatief goed zijn?

Edit: deze dus

1 like

Daar geen ervaring mee, maar mijn zoontje heeft van deze merk:

Hij gebruikt het al een half jaar elke dag is en is nog steeds erg goed. Ook dat borstbandje is super handig, aangezien kids zelf een stuk over de schoolplein moeten. Dan doet de juf de tas weer open.

1 like

Geen ervaring met die jij hebt, maar wij hebben deze

tas van kidzroom

En die is na 1 x wassen al vaak geworden en blijft maar muf ruiken door bekers die er in gelekt hebben. Terwijl je juist van een stoffen tas zou verwachten dat hij weer fris ruikt na het wassen.
Heel leuk printje (vind ik) maar geen aanrader dus.
We hebben ook al 5 jaar een tasje van done by deer en die blijft netjes en mooi. :ok_hand:

1 like

Ahw jammer zeg! Deze leek mij ook leuk!

@Maelis @Broodrooster ook heel leuk! Dankjewel voor de tips :blush:

1 like

Zijn kwalitatief goede tassen vind ik! Ook na het wassen blijven ze mooi, past voldoende in.
Mn oudste gebruikt hem nu al 3 jaar.

1 like

Fijn om te horen! Ja helemaal niet gedacht aan wassen ook, maar dat zal straks natuurlijk wel nodig zijn met alle lekkende bekers en kruimels enzo! Denk dat dit em wel wordt dan. Dankje!

1 like