Dat is echt een stomme opmerking. Ik zou het meteen uitspreken in een gesprek met haar. Misschien is ze zelf niet zo bewust van haar opmerkingen en is het voor haar ook fijn om dat eens te horen. Misschien is het een mogelijkheid dat je baby niet bij haar op de groep komt? En baby’s van die leeftijd zijn toch vaak afhankelijk, willen opgetild eh vermaakt worden. Past prima bij de leeftijd hoor.
@anon18050057 ik snap jou ook hoor! Deze vrouw drukt zich gewoon nogal onhandig uit maar ze is ongetwijfeld lief en goed voor V. en de andere kinderen, daar twijfel ik niet aan. Andere opvang zou ik ook zeker niet zoeken vanwege haar, meer omdat ik me afvraag of de drukte daar wel past bij V., maar ik denk dat ze daar maar aan moet wennen.
Ik ga denk ik gewoon aangeven dat ik onzeker word van haar opmerkingen, dat zal niet de bedoeling zijn.
Ja, dat lijkt me een goede! Hey je zei dit, daar ben ik een beetje onzeker van geworden, blabla. Vooral ook omdat je zelf al zegt dat ze een vrij dramatisch type is, dan weet je in ieder geval waardoor het komt.
Ik was toen zo pissig toen ze tegen me zeiden dat mijn kind op een absoluut UNIEKE manier at en dat ze dat nog nooit gezien hadden. Toen dacht ik ook maar dat ebt na een tijdje toch weer weg als je merkt dat ze verder lief zijn.
Wel balen dat je merkt dat ze het inderdaad druk vindt. Maar als ze zo jong zijn snap ik best dat je daar even aan moet wennen… komt vast goed
Je hoeft je niet schuldig te voelen joh, is toch goed dat je het even hebt uitgeprobeerd?
Ik heb aan de hand van jouw tip die late voeding eerder deze week weggehaald en bij ons werkt het super (maar mijn baby is wat ouder), dus als je het over een tijdje weer probeert dan merk je vanzelf of de tijd rijp is!
Ik ben zo blij met mijn poging om ons voor te bereiden op de wintertijd die zondag ingaat! Heb baby elke dag 10/15 minuten later laten slapen en vanochtend werd hij om 07:30 uur wakker (normaal 06:00 uur), het is ongelooflijk Jammer dat het zondag voorbij is, maar misschien ga ik gewoon verder met het rimte verschuiven.
@Ovenschaal Heb jij nog geprobeerd de slaapjes te verschuiven?
@carrotcake wat fijn dat het zo goed gaat! Ik dacht vanochtend ook al, zo jammer dat wat nu half 7 is straks weer half 6 is haha.
Ik krijg net trouwens een heel lief appje van de opvang met foto’s, dat het heel goed gaat en dat ze trots op haar zijn. Dus misschien voelde ze wel aan dat ik niet helemaal happy weg ging, ben er in ieder geval blij mee.
Ja wij zijn er ook mee bezig! Bedtijd is nu al na 19u dus dat is fijn. Maar in de ochtend slaapt ze geen minuut langer nu is het meestal tussen 07.30 en 08.30 dus dat is niet zo’n ramp.
Ze is ook afgelopen 2 nachten tussen 19u en 08u maar 1x voor een voeding gekomen (laatste tijd toch zeker 2x honger) dus ben sowieso wel uitgerust
Wij willen graag een elektrische bakfiets aanschaffen, maar helaas kunnen we bij de meeste merken nu geen proefrit maken. We kijken o.a. naar Babboe, Dolly en Urban Arrow. Die eerste is by far het goedkoopst (scheelt ongeveer 2000 euro), maar ik ben dus ook bang dat goedkoop duurkoop blijkt. Weet iemand hier meer van of heeft iemand nog een ander geweldig idee?
@Zitzak ik geloof dat jij een Urban Arrow had? Heb je tips of aanraders of ideeën?
Hoeveel kindjes moeten er in? En wil je afstanden kunnen afleggen of meer korte ritjes?
Ik heb zelf een gazelle cabby en ben heel tevreden omdat de fiets zelf erg comfortabel is, goed hoog kan etc. Maar ik weet niet of deze ook elektrisch gemaakt wordt.
Mijn schoonzus heeft dezelfde bakfiets en zij is er ook superblij mee, maar ik heb er wel eens op gefietst en ik vond het echt zwaar haha (dit was wel in de duinen, maar ik houd al niet zo van fietsen…) Daarom kijken we nu dus naar een elektrische. Ik zal eens kijken of er een elektrische variant bestaat.
Er moeten wel drie kindjes in passen! Liefst 2+maxi cosi. Ik verwacht geen echte afstanden te gaan fietsen, maar wil hem liefst ook niet elke dag opladen bijvoorbeeld.
Ja wij hebben naar volle tevredenheid een Urban Arrow. Heb alleen op een Babboe gefietst ter vergelijk, en dan zo eentje met 2 wielen in het midden. Wel ook elektrisch maar veel minder wendbaar. Zag wel dat ze tegenwoordig ook een Babboe met 1 wiel voor hebben.
Wat ook meespeelde in de overweging was de houten bak van Babboe, lijkt me minder duurzaam en minder veilig. Weet niet of je mensen in je omgeving hebt met een elektrische bakfiets, maar misschien ff in de buurt kijken en vragen of je een rondje mag rijden? En als je bij mij in de buurt woont (hoofdstad van NH) ben je altijd welkom voor een proefritje
Ah jammer dat het wakker worden nog niet later is! Hier ging het later naar bed gaan ook makkelijker en sneller goed dan het late opstaan, ik denk misschien dat daar net wat meer tijd voor nodig is omdat het meer gelinkt is aan het circadiaans ritme?
Ja, wij willen sowieso voor een versie met 1 wiel voor gaan. Anders past ie bij ons niet door de schuurdeur haha. Ik ken helaas niemand met een elektrische bakfiets en jij woont ook niet bepaald in de buurt. Wel heel lief, bedankt!
Ik vind zo’n houten bak wel heel mooi, maar had er niet over nagedacht dat dat ook hard en onveilig kan zijn. Neem ik mee!
Ik heb een elektrische Babboe city, dus met 1 wiel voor en ben er heel tevreden over. De prijs was bij ons de grootste reden om voor de Babboe te kiezen, mijn kinderen waren al wat ouder dus ik vond het echt zonde om een urban arrow aan te schaffen voor de relatief kortere tijd dat we hem gaan gebruiken.
Ik weet niet of regio Arnhem beter te doen is maar ook bij mij mag je wel proefrijden!
Ik heb hier echt geen verstand van, maar ik had gelezen dat die de motor op/bij het achterwiel heeft en dat dat meer onderhoud vergt, merk jij daar iets van? Want anders “moeten” we naar de city mountain en dan komt er een dikke 1000 bovenop.
Ik heb daar nog niks van gemerkt maar misschien dat dat nog komt (hoop het niet!) Ik heb m sinds januari en heb tot nu toe 1x een servicebeurt laten doen, die kun je meteen bij aanschaf mee bestellen.
Verder nog geen gekke rammeltjes gehad en de accu gaat bij ons echt wel een paar dagen mee, natuurlijk afhankelijk van hoe veel we ermee fietsen.
Wij zijn ook aan het oriënteren dus lees met je mee! Hier in de buurt zit trouwens een meneer die bakfietsen inkoopt en opknapt en elektrisch maakt, dat scheelt ontzettend in de prijs. Maar ik woon in Overijssel dus waarschijnlijk ook niet in de buurt. Ik wil daar eigenlijk wat gaan testen.
@Gradje Kan me je gevoel betreft de opvang goed indenken. En zou het ook zeker aangeven, dat je soms met een rot gevoel weg gaat. Onze baby’s zijn even oud en hier begon hij met 5,5 maand voor het eerst. Ze vertelden ook dat het een lastige leeftijd is om te starten, met 3 maanden zijn ze minder eenkennig. Dus we hebben hier ook wat verdrietige weken gehad, kon hem buiten horen huilen bij het wegbrengen. Maar nu gaat het beter en ze geven steeds aan dat ze hem echt niet laten huilen (daar vertrouw ik maar op) en dat ze hem desnoods de hele tijd in hun armen nemen. Ik zie nu op de foto’s een vrolijker mannetje. En in z’n verslagen lees ik dat hij steeds meer geniet. Dus geef het ook tijd maar geef ook bij de leidsters aan dat je er rot om voelt. Ik heb bij ons kdv nooit het gevoel gehad dat ze het vervelend vinden, zelfs niet als ze de hele dag met hem in de weer zijn.
Moeders met al oudere kinderen; vanaf wanneer zijn jullie.begonnrn met zakgeld? En met welk bedrag?
Geen ouder kind, maar vanuit m’n werk wel mee bekend! Je kunt eens kijken op de site van het Nibud.
Je zou ook afspraken kunnen maken: bijv je krijgt 1 euro per week (noem maar even een bedrag), daarvan spaar je 50 cent voor op de bank, en je hebt 50 cent om iets van te kopen. En dan eens laten zien hoeveel ze nodig heeft om die ene Barbie/auto/pop etc te kopen. Het leert kinderen inzicht te krijgen in de waarde van geld en dat is altijd goed vind ik! Je kunt evt met opa s en oma s ook zoiets afspreken.
ING heeft ook zo’n contract wat je kunt gebruiken.
Ja dat contract had ik een poos terug gezien in een story van wilvantien. Dus die staat al opgeslagen op mn telefoon. En via vinted heb ik een pinniemaat gekocht waarin oudste zijn zakgeld dan kan gaan doen.
Wat jij benoemd: 50/50 is wel een goed plan!
Goed zeg! En qua leeftijd… kan je al vroeg mee beginnen, zeker vanaf een jaar of 5. Je zult moeten kijken hoe het opgepakt wordt hoor, maar proberen waard!