Tips, ervaringen & aanraders #3 (Deel 1)

Ik zou ook voor een voeding gaan om 2u! Hoeft geen volledig te zijn, misschien is een halve ofzo al genoeg.

& kan ze ‘m zelf/liggend drinken?
T dronk z’n fles bijv graag op z’n zij! Dan hoef je d’r niet er uit ge halen ook. En dan dronk ie zichzelf dus in slaap :)!

1 like

@Minnepin @Phoenix @Roggebrood @Fishing thanks! Voeding ga ik vannacht geven als ze wakker wordt! Voel me gelijk schuldig dat ik dat de afgelopen nachten niet heb gedaan. Zelf drinken kan ze helaas nog niet @Fishing en het ledikant is afgesloten maar dan leg ik haar gewoon in bed aan de borst. :crossed_fingers:

Iemand nog tips voor (betaalbare :stuck_out_tongue: ) dikke sokken voor baby 9 maanden? Hij heeft altijd koude pootjes

De wollen sokken van Hirsch zijn echt heerlijk!

1 like

Ik ben fan van wollen sokjes van bijv Dilling maar zijn best duur

1 like

Nee joh, niet schuldig voelen! Je probeert eens wat uit en soms wil je kindje daar nog niet aan meewerken :sweat_smile: als ze echt zo’n honger zou hebben dan zou ze wel echt blijven huilen denk ik altijd maar. Ze komt niks tekort hoor :heart:

1 like

Hier heeft dochter 2 maanden slecht geslapen. Ik denk deels slaapregressie, maar het ging ook gelijk en heel stuk beter toen ik haar vorige week een dikkere slaapzak heb gegeven.
Ze heeft het niet al die tijd koud gehad, gezien dit ook tijdens warme temperaturen speelde. Ik heb ook steeds gevoeld in haar nek en bij haar beentjes maar ze was echt niet koud. Heb het er toch maar op gewaagd met die warmere slaapzak, ik dacht als het niet werkt verkoop ik heb wel weer maar ik wil slapen :sleeping:
Goed, puntje bij paaltje, ze houdt gewoon van lekker warm blijkbaar. Prima kind, slaap lekker in je berenvacht :smile:

3 likes

Vraagje aan moeders van kinderen die naar het kdv gaan:
V. gaat vanaf dat ze 4.5 maand was naar het kdv en moest toen behoorlijk wennen (veel huilen). Nu is ze bijna 7 maanden en het gaat nog niet echt top. In haar boekje schrijven ze vaak dat ze onrustig is, veel op schoot wil, niet goed tegen de drukte van de oudere kindjes kan…
Net bracht ik haar weg en 1 leidster is vrij dramstisch en die zei ‘ja haar vermaken hier blijft toch wel een ding hoor’ en ik voel me daar eigenlijk best rot door.
Hoe ging/gaat dat bij jullie kindjes? V. kan thuis prima even in de box spelen, op de grond moet ik er bij blijven want ze kruipt en trekt zich op tot staan en valt dan snel. Is dit een fase waar ze even doorheen moet of moet ik gaan denken aan andere opvang? (Of toch maar stoppen met werken haha I wish…)

Sorry, maar waar hebben deze mensen het over?! Het is een baby. Vind het echt niet fair om dat zo in rapportages etc te brengen. Ik zou dit wel proberen te bespreken.

4 likes

Oke na 3 maanden slecht slapen heb ik ook echt even advies/ervaringen nodig.
M is nu 16 maanden en wordt bijna elke nacht tussen 3-6 wakker en wil dan pertinent niet meer slapen. Vaak zet ie t zo op krijsen dat we maar beneden TikTak gaan kijken en dan zijn we dus vaak minstens een uur bezig (soms 2…) voordat ie z’n bed weer accepteert zonder te gillen.

Overdag slaapt ie nu nog 2x, we hebben ook een poosje 1x geprobeerd, maar ik had niet echt het idee dat het verschil maakte voor de nacht.

Herkent iemand dit? Hoe los ik dit op? Ik vraag het voor mezelf :cry:

Ah dank je dat is precies mijn onderbuik gevoel. Ik wilde echt zeggen ‘wat verwacht je dat ik er aan doe?’. Deze leidster heeft ook evht al 20 jaar ervaring, dus ik krijg dan het gevoel dat er iets mis is terwijl mijn verstand zegt dat het heel normaal is.

Snap ik, zou ik ook hebben hoor! En ik snap ook dat zij voor meer dan één kindje tegelijk moet zorgen, maar kan me niet voorstellen dat jouw kind (wat mij perfect normaal in de oren klinkt) in die 20 jaar dan een speciaal geval is. Ik denk serieus dat ze zich er niet bewust van is hoe de manier waarop ze communiceert op jou overkomt. En stel dat het gesprek echt niet loopt kun je altijd nog kijken naar evt een andere opvang.

1 like

Wat is dit nou weer voor een flauwe rotopmerking en helemaal bij het wegbrengen? Ik vind dit niet oke dat ze dit zo brengen. Als er echt “problemen” zijn kunnen ze dat met jullie bespreken in een gesprek, waar er ook de tijd voor is toch? Wij hadden na 3 maanden een soort evaluatie, maar je kunt ook altijd zelf een gesprek aanvragen.

Het ene kindje is nou eenmaal makkelijker in groepen dan andere kindjes. Het is daar ook veel drukker, meer indrukken, andere gezichten etc. Kan me prima voorstellen dat je daar als kleintje onrustig van wordt.

2 likes

Thanks, ik ga vanmiddag eens kijken als ik haar ophaal of ik het kan bespreken. de andere leidsters zijn een stuk nuchterder en die zeggen dan ‘tja gaat vanzelf wel over’, maar deze vrouw is nogal dramatisch… wil daar wel graag blijven eigenlijk maar heb nu geen fijn gevoel. Denk ook dat ze haat overschat, ze loopt motorisch wat voor en is vrij groot, veel haar, lijkt dus wat ouder. Masr het is inderdaad een baby en die wil nou eenmaal graag wat meer aandacht.

1 like

Wat een stomme opmerkingen, het is toch een kind wat verwacht ze dan?
Je zegt dat ze zeggen dat ze niet tegen de drukte van de oudere kindjes kan, in wat voor groep zit ze? Hier heb je een babygroep 0-2 jaar en een groep van 0-4 jaar.
Zeker niet onzeker worden omdat zij 20 jaar ervaring heeft, juist dan verwacht je toch dat ze met allerlei ‘soorten’ kindjes om kunnen gaan?
Ik heb zelf een hele nare ervaring gehad met een leidster bij mijn zoontje en deze leidster had ook al tig jaar ervaring. Ik heb toen zelf een gesprek aangevraagd met haar en haar leidinggevende. Ook gevraagd om een andere vaste leidster want had helemaal geen vertrouwen meer in haar. Heeft uiteindelijk heel goed uitgepakt. Als ik jou was zou ik dus een gesprek aanvragen. Je moet je kindje echt met een fijn gevoel weg kunnen brengen.

2 likes

Het is de toon die de muziek maakt. Als ze zouden zeggen: ze is graag lekker bij ons en kijkt vanaf een afstandje wat die grote drukke kinderen aan het doen zijn, zou je je er een stuk minder druk om maken, denk ik.

N wil niet drinken, en 1 leidster maakt daar ook een probleem van. Hij wil echt niet drinken, ik heb zelfs een fles geprobeerd, hij weigert alles, dat kan toch niet. En elk moment dat ik haar zie zegt ze dat.

De andere leidster zegt: ohh die N van jou die weet precies wat hij wel en niet wil! Ik heb liedjes voor hem gezongen en toen heeft hij wel 1 slok gedronken! Bij de ene ga ik weg met een rot gevoel, bij de ander denk ik: ja ze ziet hoe hij is, wat fijn. Die tweede staat ook altijd bij t raam bij de parkeerplaats te springen en duidelijk te maken dat hij al is gestopt met huilen :rofl:

Dus kortom: maak je er geen zorgen om, en vertrouw op de andere leidsters. Ze is pas 7 maanden, komt vanzelf!

4 likes

Wij houden 5 a 6 euro aan voor een cadeautje.

1 like

@June88 @Roggebrood @Suikerklontje thanks, voel me al een stuk beter :smile:
Er is ook een leidster die zegt ‘ze wilde vandaag weer gezellig veel op schoot’. Dan weet ik ook wat ze bedoelt, maar het komt heel anders over.
Het ergste is nog dat ze zei dat ze het er met haar collega’s over gehad had. Natuurlijk bespreken ze die kindjes met elkaar, maar nu is het net alsof ze zeggen ‘he bah morgen komt V. weer, die kan zichzelf echt niet vermaken!’.

2 likes

Ik vind het echt heel rot om te lezen en inderdaad echt niet normaal van die leidster. Hopelijk kun je de opmerkingen een beetje van je af zetten. :two_hearts:

1 like

Oh jeetje wat pittig, hoe lang heb je 1x slapen geprobeerd? Hier is R met 12 maanden over gegaan (een beetje gedwongen door de opvang) en daar heeft hij wel net genoeg aan, dus misschien is 2 toch nog te veel? Het is ook wel even een struggle om van 2 naar 1 te gaan, maar misschien dat je nu net dat stapje verder bent dat het wél lukt :slight_smile: dat is in ieder geval het enige dat ik kan bedenken. Snap dat het wel echt klote is, dus sowieso een knuffel!

@Gradje Ik wil een beetje tegenwicht aan de andere reacties bieden. Tuurlijk begrijp ik dat het niet leuk is om te horen, ik heb hier ook wel eens geklaagd over domme dingen die onze opvang heeft gezegd. Maar ik vind het ook weer niet zo erg? Soms drukken mensen zich gewoon even onhandig uit, maar zolang de andere leidsters wel goed laten merken dat ze zich bij hun gewoon prettig voelt, zou ik van mening zijn dat er niet zoveel aan de hand is.

4 likes