Tips, ervaringen & aanraders #3 (Deel 1)

Echt nog nooit van gehoord, maar klinkt leuk. Pannenkoekenhuis klinkt ook top, ik krijg er gelijk trek van haha.

Zal ik volgende keer als ik een vraag heb jou gewoon taggen? Volgens mij heb je overal een antwoord op haha :joy:

1 like

Ah yes, ik gebruikt Hero en Kruidvat eigen merk door elkaar en volgens mij zat er bij Kruidvat geen verschil tussen die 2, maar zal dus wel tussen de merken wel ietsje kunnen schelen zo te zien.

1 like

Try me haha :stuck_out_tongue_winking_eye: maar als ik er niks van weet zal ik je dat ook eerlijk zeggen :wink:

@360 dat is om het makkelijk te maken voor ouders. Allemaal net ff anders :crazy_face:

1 like

Volgens mij heb je de verkeerde getagt haha. Want ik had me hier nog niet in gemengd ;). Die koters van mij krijgen sowieso huismerk. De oudste had geluk met nutrilon, dat is nu niet meer te betalen :joy:

Oh prima dus! Thanks

1 like

Haha samme, gaat goed vandaag met taggen zeg :joy::joy::joy: (al de 2e keer dat ik de verkeerde tag, hoe dan) jullie plaatjes lijken ook al zo op elkaar :upside_down_face:

2 likes

Ik denk verkeerde topic. Wel kut dat je cv-ketel kapot is

1 like

Ohhhh shit ja :joy::joy::joy: sorryyy.

1 like

Dochter is net begonnen met de basisschool en de eerste uitnodiging voor een kinderfeestje is binnen. Zo schattig, ben helemaal trots haha.

Alleen wat is tegenwoordig een beetje een normaal bedrag voor een cadeautje?

5 likes

Hahaha zo leuk!! Ik kan echt niet wachten tot die periode! Ik zou zelf een cadeautje geven van 10 eu, maar is best persoonlijk denk ik.

1 like

Lijkt mij ook zo leuk de eerste keer!

Ik zou niet weten wat voor bedrag. Maar beetje leuks zit je al gauw rond 10 denk ik?

1 like

Die is inderdaad erg leuk! Heb daar ook een boxspiraal en het wippertje van. Alleen heb ik ook al een kleed om op de buik te liggen. Hij kan nu alleen nog op zijn rug.

@Printemps Jaaa al die kleden zijn vrij prijzig!

@Zitzak Ahh die is ook wel gaaf!

@Gemini Die is ook leuk! Maar hij kan alleen nog maar op zijn rug!

Waar woon je ongeveer? (mag ook in dm)

Oh maar deze was ook leuk toen hij op zn rug lag! Toen hij een beetje dingen begon te grijpen probeerde hij de visjes te pakken die aan een touwtje zitten. Of te friemelen aan de andere dingen. Hij begon met proberen die visjes te pakken, daarna in zn mond te stoppen, daarna beetje rammelen met het walvisje. Daarna begon hij zich daaraan om te rollen. En op zn buik gebruikte hij de rest.

Wij hebben een losse babygym en zette die er vaak overheen.

Mocht je een speelkleed willen met bogen dan is die er ook in deze lijn van little dutch en ik zag bij ikea ook een leuke.

Dat deze geen bogen heeft vond ik zelf persoonlijk wel heel handig :smile:

Maar zoveel keus maakt het niet altijd makkelijker :yum:

1 like

Ah als je er eentje zoekt met speelboog… wij hebben deze gekregen als kraamcadeau. Van Trixie. Ze hebben ze ook met andere diertjes (vos bijv). Wel een beetje aan de prijzige kant vond ik, maar we mochten hier dus eentje van uitzoeken als cadeau.

3 likes

We proberen N nu een week eerder naar bed te brengen. Ze gaat zo tussen 19.15 en 19.45 naar bed (op onze kamer). Tot vorige week sliep ze beneden bij ons en ging ze tegelijk met ons naar bed en kreeg ze 's avonds laat de laatste voeding. Ze sliep dan in een ruk door tot ongeveer 07.00. Nu krijgt ze haar laatste voeding dus gemiddeld om 19.30 en maken we haar niet meer wakker als we zelf naar bed komen. De eerste ruk gaat goed, ze slaapt dan tot een uur of 02.00 ongeveer, hoewel ze soms wakker wordt als wij naar bed gaan. Maar vanaf 2.00 wordt ze echt elk halfuur wakker. Dan doen we speentje terug, even aaien, handje vasthouden en slaapt ze binnen een minuut of 5 wel weer, maar dat doen we dus wel héél vaak en ze slaapt veel korte slaapjes achter elkaar tot ongeveer 6.30 als ze weer voeding krijgt. Ik twijfel of ik haar een extra late voeding moet geven maar als wij naar bed gaan slaapt ze meestal wel. Ik kan haar natuurlijk ook voeden als ze 's nachts voor het eerst wakker wordt maar dan sluipt er weer een nafhtvoeding in en ik ben bang dat ze, als ik haar uit haar bedje haal, niet meer in slaap te krijgen is. Ze slaapt namelijk sinds een week ook niet meer in haar wieg maar in een ledikantje. Wat zouden jullie doen? Wakker maken voor late voeding, 's nachts weer gaan voeden of dit even proberen vol te houden? Ik weet niet of ze zo kort slaapt steeds vanwege voeding of om een andere reden (misschien vindt ze het eng in het ledikant, heeft ze het koud (?) of slaapt ze overdag te veel/lang waardoor ze niet echt moe is. Iemand ervaringen/tips?

Als ik je goed begrijp kreeg ze eerst nog een voeding om 23 uur oid en nu niet meer? Dan zou ik haar zeker om 2 uur een voeding geven. Die kun je afbouwen als je dat wil/als N er aan toe is (sorry ik vergeet áltijd hoe oud ze is)

Wij hebben nooit een late voeding gegeven, maar altijd gekeken wanneer hij zelf kwam, en dat hebben we ook af kunnen bouwen hoor! Dus als ze er nu om lijkt te vragen zou ik het zeker geven.

Klopt! Ze is 5 maanden (3.5 gecorrigeerd). Ik denk dat we dat inderdaad maar weer moeten gaan doen, en dan hopen dat ze weer in slaap valt (in de wieg viel ze altijd uit zichzelf in slaap na een minuut of 10, in het ledikant gaat dat nog niet echt maar dat zal wel een kwestie van oefenen zijn). Thanks!

Ik denk dat ze dan toch nog wel een voeding zou willen. Vooral als ze dan echt vaak wakker wordt ineens weer.
Of ze wordt wakker van jullie. Dat had L iig wel, die hoorden ons naar bed gaan en werd steeds wakker van ons gedraai en gesnurk. (Die van m’n vriend dan haha)

1 like

Ik zal haar als ze wakker word om 2 uur een voeding geven. Hier wordt mijn meisje ook wakker en slaapt daarna ook heel onrustig, als ik haar een voeding geef dan slaapt ze weer lekker door. Ze is ouder dan N namelijk 7 maanden.

1 like