Misschien moeten wij dat ook gaan doen. Ik zit nu vaak op mijn telefoon tijdens het voeden, maar zodra hij het door heeft stopt hij met drinken en draait hij naar de telefoon. Hij wil
Het zelfs liever dan drinken
Hahaha dat deed de mijne ook
Hahahaa dat doet die van ons ook al een beetje. En de tv. Ze draait haar nek echt in onmogelijke hoeken om de tv maar te kunnen zien.
L spuugt veel. En het is niet altijd melk maar soms ook enkel waterig lijkt het. We geven haar Kruidvat melkpoeder met wat Johannes broodpitmeel. Maar misschien werkt een andere voeding wel beter? Hebben jullie tips toevallig?
Ze mag ook bijna naar 2 toe van de voeding, zou het dan misschien beter kunnen gaan? Cb zegt enkel ‘verdikken en anders is er niks wat je kan doen’
Hier hielp het zelf uitzoeken van een nieuwe tandenborstel en tandpaste uiteindelijk (het werd woezel en pip thema haha). Toen wilde ze er elke dag mee ‘spelen’. Napoetsen nog steeds onder protest hoor…
Confronterend vond ik dat. Dat je blijkbaar zoveel op je telefoon zit waar ze bij zijn dat ze hem ook mega interessant gaan vinden. Met 8 maanden kon mijn dochter mn telefoon al open swipen als ze hem te pakken had. Zit een code op ( ook paar keer bijna geblokkeerd ) maar bv de ene kant op swipen in het vergrendelscherm komt mn sensorgrafiek en de andere kant opent de camera. Zijn toen er echt actief op gaan letten en ingrijpen als ze hem pakte (vanwege mijn diabetes moet mijn telefoon wel enigzins in de buurt zijn). Ze probeert het nu nog wel, maar minder en weet prima dat het niet mag. Nu laten wij haar ooo geen filmpjes kijken op onze telefoons ofzo, die zijn van ons en niet van haar. Iets kijken doen we op de tv of incidenteel nu de chromecast boven kapot is op de iPad.
Wat ze nu met 15 maanden doet is wel heel lief: 9 vd 10 keer ligt de afstandsbediening van mijn pomp op mijn telefoon. Als dat niet zo is komt ze bv aanlopen met mn pomp, moet ik mn telefoon neerleggen en legt ze mijn pomp erop. Of als ze naast elkaar op tafel liggen, legt zij ze op elkaar.
@Avocadotoast @Brooklyn thanks voor jullie reacties! Dat veel verkouden zijn kan ik me wel voorstellen, wel heel vervelend alsnog natuurlijk. Misschien een domme vraag maar (het spookt sinds gisteravond) een beetje door m’n hoofd: hoe weet je dan dat het geen RS is? Of is verkoudheid heel vaak RS en reageert het ene kind daar gewoon beter op dan het andere? Moet zeggen dat de berichten over Corona icm baby’s/kinderen wel goed zijn, en hem naar zn opa’s en oma’s brengen voelt niet perse veiliger. Mijn schoonouders hebben nu ook Corona dus was hij daar geweest, was het ook gebeurt misschien. Het is gewoon een rottijd…
Hm, volgens mij maakt het niet zoveel uit welke voeding je geeft. Er zijn ook veel mensen die op voeding 1 zijn gebleven (wij wel, en hij is inmiddels 16 maanden haha). Maar hij heeft ook altijd veel gespuugd, kan volgens mij geen kwaad en gaat vanzelf weer over vond het ook wel irritant, maar met 100 hydrofiele doeken in huis is het te doen haha.
In principe kan een verkoudheid ook RS zijn. Sommige kindjes reageren daar heftig op en moeten worden opgenomen. Maar dit zijn vooral babies jonger dan 6 weken (vandaar ook dat je niet op kraamvisite moet gaan als je verkouden bent).
Ik ben vorig jaar een paar keer bij de huisarts geweest toen P verkouden/ziekig was (helemaal verstopt hangerig en een beetje verhoging) en toen hebben we meegedaan aan een sneltest onderzoek voor RS. Als ze RS zou hebben dan zouden we mee kunnen doen aan verder onderzoek waarbij ze gingen uitzoeken waarom sommige kindjes daar nou zoveel last van hebben (en ze viel in de categorie “weinig last”).
Maar het was wat anders.
Q. spuugde ook veel en deed dit met de kruidvat voeding gek genoeg meer dan met de nutrilon (beide inderdaad ook met JBPmeel). Ik kan me helaas niet herinneren of het beter ging toen hij naar voeding 2 ging, dat gaat natuurlijk ook samen met ouder worden en volgens mij is dat het enige wat écht geholpen heeft
Ja ik las ook al dat het vaak beter gaat als ze zelf kunnen zitten. Oh is er een reden waarom je bij 1 bent gebleven? Dacht dat je gewoon verder moest gaan haha
@Arya Oh wat gek dat dat ook met kruidvat zo is Ik wil Nutrilon ook wel proberen maar wil ook niet gewoon maar wat doen ofzo. Misschien moet ik gewoon maar geduld hebben en wachten tot het beter wordt haha
Ja bij ons was er echt overduidelijk verschil. Het spugen was er nog steeds, maar met de Kruidvat echt veel erger. Op zich kan je prima wisselen hoor, mits je er twee weekjes voor uit trekt (zolang hebben ze nodig om te wennen), maar kan me ook goed voorstellen dat het niet fijn voelt.
Ik heb ooit es gelezen dat het niet per se hoeft en toen heb ik ooit es gehoord dat er meer suikers in zouden zitten, maar ik heb geen idee of dat waar is? @Unquestionable weet hier meer over geloof ik haha.
Ahh thanks voor je uitgebreide reactie!
Ik ga eens naar de modellen kijken die je tipt!
Had altijd het gevoel dat zo’n uittrekbare niet zo heel stevig is. Maar dat valt dus wel mee als je hem met plezier gebruikt.
Ja dat is ook wat ik gelezen heb. Maar hier zit ze na 16 maanden nog steeds aan de tiet, dus echt erin verdiept heb ik me niet
Heeft iemand een leuke tip voor een speelkleed? Heb er nu een van nijntje maar die is vrij saai.
Heeft iemand hier wel eens gewandeld in de Amsterdamse waterleidingduinen, kun je daar wandelen met een kinderwagen of is het echt los zand? Op Google lijkt het wel te kunnen, maar vind het ook zo stom om er in het weekend heen te rijden en dat dan blijkt dat we er niet vooruit komen
Ook gewone bakstenen paden! Uit mijn herinnering zijn er ook routes die iets minder toegankelijk zijn maar alles komt wel weer op verhard uit.
(Vanuit beide ingangen bij Vogelenzang in elk geval!)
Mijn vader woont er vlakbij en ook verharde paden. Wat ik trouwens wel eens doe als ik twijfel in een nieuw gebied of het gaat met wandelwagen is de wandelroutes van natuurmonumenten checken voor dat gebied en kijken wat de rolstoelopties zijn.