Hier ook net begonnen met een soort slaapschema! (Net geen 10 weken oud, gecorrigeerd bijna 6 weken). Helaas nog steeds elke 2 uur (borst)voeden… Ik wil heel graag mijn slaap terug! Nu proberen we het voeden op verzoek om te leiden naar voeden op mijn verzoek Sinds gisteren proberen we elke 3 uur en haar tussendoor tevreden houden met een tutje (wil ze meestal niet) of pink en om 19u gaat ze naar boven. Dit is dag 2, dus ben benieuwd wanneer/of we verbetering gaan merken.
Hoe gaan jullie om met opvang en hele jonge baby’s en Corona? Ons kleintje van 3 maanden zou dinsdagochtend gaan wennen. Nu kreeg ik net een mail dat een van de leidsters positief is getest en voel ik me er gelijk heel rot bij. Vind het al kut om hem erheen te brengen voor het eerst, en nu helemaal. Ben benieuwd hoe anderen dit ervaren in tijden als deze. Ben je bang? Houd je hem/haar thuis?
Persoonlijk zou ik een baby van 3 maanden niet naar de KDV brengen. We weten nog te weinig over de COVID bij kinderen, het lijkt minder erg te verlopen bij kinderen… maar exact? Daarbij is het weerstand van een baby is nog zo kwetsbaar dat ik het niet zou durven. Liever dan bij een kennis of grootouders die verder gezond zijn en aan de regels houden. Bovendien durf ik dat ook niet vanwege de RS virus wat daar ook waant. Mijn zoontje heeft toen hij net 5 maanden was erg veel last van gehad 1 week opname met zuurstof etc. Overigens besef ik mij goed dat niet iedereen een keuze heeft …sorry als mijn post te hard overkomt.
Ik breng J sowieso niet tot januari. Dan is hij ongeveer een half jaar. Mijn oudste gaat wel 1 dag in de week. Maar ik werk tot dan ook maar 16 uur per week en kan mijn uren zelf indelen.
Wij brengen N wel vanaf dat ze 3 maanden was twee dagen per week. Ik ben niet zo bang, er wordt ook goed rekening gehouden met de maatregelen op het KDV en we kunnen het ook simpelweg niet bolwerken om haar thuis te houden met ons werk en zouden dan geen oppas kunnen regelen.
Ik wil dit stiekem ook… maar krijgen het moeilijk rond. Maar vind het echt vreselijk idee ja…
Heel lastig lijkt dat me, zou denk ik als je de mogelijkheid hebt het wennen nog even uitstellen tot ze zeker weten dat er verder geen andere leidsters besmet zijn.
K. gaat wel naar het kdv 3 dagen en ziet nu af en toe opa’s en oma’s, maar we hebben hun wel gevraagd haar niet uitgebreid te knuffelen en kussen. Snappen dat afstand houden met haar lastig is en dat hoeft ook niet, samen spelen of als ze zelf bij je komt helemaal prima. Met name oma heeft nogal de neiging haar plakkusjes te geven terwijl ze dat niet wil (nog een discussie an sich met oma, maar dat terzijde) en dan komt ze vaak meteen naar mij toe en tegen mij aanhangen. En dan is de kans natuurlijk vrij groot als oma iets heeft ze mij ermee besmet (en ik heb vanwege diabetes nu extra reden het zwanger niet te willen krijgen). Op de opvang wordt ze in principe niet door de leidster gekust en geknuffeld, tenzij ze bv verdriet heeft. Maar dan zit er veel meer tijd tussen dat ze ons weer ziet, dus voor mn gevoel is dat toch minder risicovol dan rechtstreeks naar mij toe na zo’n moment. Maar K. is bijna 16 maanden, loopt en kan veel zelf, bij een baby is dat natuurlijk wel anders.
Als er nu een leidster daar besmet zou zijn, zou ik haar denk ik iig 2 weken thuishouden (kleine opvang dus ze ziet ook echt alle leidsters) want zou dat echt spannend vinden. Maar wij zijn ook extra voorzichtig momenteel vanwege de laatste weken van mijn zwangerschap.
(Edit: ik ben eigenlijk ook niet zozeer bang dat zij heel ziek wordt, maar dus wel dat ze het aan mij overdraagt en ik nu heel ziek word met alle gevolgen van dien).
Huh maar is het normaal dan dan leidsters kusjes geven aan kinderen? Zou ik zelf uberhaupt geen fijn idee vinden, corona of niet.
Heb het hier wel zien gebeuren bij de baby’s ja.
Ik reageer even zo, thanks voor alle reacties. Ik kan er maar geen ei over leggen… het voelt slecht, maar anderzijds betekent dat ook dat ik nog maar 1 dag in de week aan het werk zou kunnen i.p.v. 3. Ons kleintje zou 2 dagen naar de crèche gaan en mijn vriend is 1 dag thuis. Pff zo lastig. Ik weet ook niet hoe het werkt qua betaling als je dit nog uit zou stellen… we hebben natuurlijk wel een contract getekend vanaf november. Niet dat het om geld gaat, want als het echt niet goed voelt dan is het maar jammer geld…
Nog even over dat RS virus, iets dat altijd wel heerst, maar dat is toch lastig om voor thuis te houden want wanneer zou een kindje dan wel kunnen? Met Corona vind ik het vooral eng vanwege het onbekende en ook wel dat wij er zelf goed ziek van gaan worden, aangezien baby’s en kinderen er ogenschijnlijk minder last van te hebben…
O. is nu 6 maanden en gaat sinds begin september naar het kdv. Hij heeft sindsdien twee keer een verkoudheidsvirusje gehad. Wij werden toen ook verkouden, hebben ons laten testen op Corona en beide keren negatief.
Ik maak me eigenlijk niet zo’n zorgen dat hij het op zou lopen op de crèche. Meer last van de gewone verkoudheidskansen/griep virussen
Ik snap je bezorgdheid! Vooral door de onbekendheid van Corona. W ging vanaf 4 maanden 1 dag per week naar de opvang. Ik moet eerlijk zeggen dat hij sindsdien wel vaak verkouden is, als in neusverkoudheid vooral. Dit hoort eenmaal bij het kdv leven, maar als ik in jouw schoenen zou staan zou ik hem wel laten gaan. Ik heb eerlijk gezegd niet heel erg over Corona nagedacht toen hij ging. Ze handhaven de regels best wel goed vind ik.
Heeft iemand tips voor een fijn traphekje?
Ik zie dat degene die je kan klemmen een soort frame hebben met onderin een soort ‘ligger’. Is dit heel vervelend of valt het struikel gehalte mee?
Wij hebben bij de trap naar boven zo’n uittrekrekje, dus dan heb je nooit dat dat ding in de weg zit met wegklappen enzo. Vind dat wel handig, was eerst wat sceptisch vanwege de hogere prijs maar heel blij mee.
Voor de trap naar zolder hebben we wel zo’n klemhekje (die gebruiken we niet meerdere malen per dag), maar die heeft niks op de grond liggen ofzo. Aan de ene kant zit een scharnier en aan de andere kant op de muur 2 van die dingen waar je hem inklemt.
Edit: even in mn bol.com account gekeken welke: naar zolder hebben we het a3 baby&kids traphek Oslo a €25,-. Prima hekje, klemt goed, dochter krijgt het niet open en is fijn qua breedte in te stellen. Op de gewone trap boven hebben we een Lascal Kiddyguard. Die zijn wel uhm, wat prijziger maar in een aanbieding met 30% gekocht toen. Ik wilde eigenlijk voor dat uitrrekrekje van A3 (rolygatr) gaan, maar mn man vond die minder stabiel/prettig sluiten en daar had hij wel een punt, maarja veel geld prenatal heeft momenteel weer 20% korting op de traphekjes maar zou ook ff googlen, want soms zijn ze daar met korting dan toch nog duurder.
Nou gisteren R na het eten een bak yoghurt en een flesje water in bed gegeven en hij heeft van 18.00 tot 07.00 uur geslapen Echt heerlijk, vooral in deze verhuisweek. Om 00.00 uur huilde hij even maar toen de fles klaar was sliep hij alweer dus die hebben we in de badkamer laten staan. Was toeval waarschijnlijk, maar zooooo chill!
Iemand tips met het tandenpoetsen?
Mijn zoontje vind het niks . Hij is ruim 1,5 jaar oud.
Liedjes zingen en samen poetsen heb ik al geprobeerd. Werkt niet
Is jullie kind ook zo geobsedeerd met telefoons? O. van zes maanden beweegt zijn hele lichaam er heen als hij een telefoon ziet.
Ik wil nog geen schermtijd voor hem, maar weet niet hoe ik dat vol ga houden in de toekomst, haha
Haha, wij doen het zittend op de grond. Dus wij zitten met de benen wijd en hij ligt languit op de grond met ons bovenbeen als kussentje. Dat is de enige manier dat hij z’n mond open doet en ook makkelijk in de houdgreep te nemen is haha.
Ja er kunnen 100 dingetjes voor haar liggen om mee te spelen maar als ze mijn telefoon ziet dan heeft ze alleen maar oog daarvoor en begint ze te huilen totdat ze mijn telefoon vastheeft. Ze is 6,5 maand.
Ja, mijn kind ook. Hij kruipt er naar toe. Wij verstoppen onze telefoons dan en wij willen niet dat hij er straks om gaat huilen, dus hebben wij afgesproken dat als dat gaat gebeuren dan gebruiken wij onze telefoons niet meer als hij in de buurt is.