Jazeker, er gaat er ook maar 1 af
Nee wij zijn nog niet begonnen! Ze is er ook nog niet echt geĆÆnteresseerd ofzo dus heb ook niet echt haast. We zien t wel! Denk combi puree en stukjes ofzo
Ze heeft trouwens wel veel honger ook de afgelopen week, in de nacht wil ze ook weer (echt honger), zitten nu ineens weer op 8 voedingen
Mag ik waarom halfvolle ipv volle melk? Volgens mij wordt juist volle melk aangeraden ivm hogere vetgehalte. Volgens mij zijn wij toen rond 18e maand of later pas langzaam overgegaan van opvolgmelk naar volle melk (nadien soja melk ivm allergie).
En @Velvetbetty: wij zijn inderdaad overgegaan op volle melk bij haar 1e verjaardag. Ik ben zelf niet zo van de halfvolle producten, dus heb gewoon volle melk gegeven. Ook omdat ze inderdaad best wel wat vet kan gebruiken.
Volgens mij zegt het Voedingscentrum inderdaad halfvolle melk en het CB ook (dacht ik), maar ja ik mag ook geen boter gebruiken van het Voedingscentrum en alleen volkoren producten, dus ja haha
Waar ik woon raden ze aan om iets van vet door de hapjes/puree (of pap) te doen, zoals boter of olie (omdat een kind dat nodig zou hebben). Doe je dat in Nederland ook?
Hier adviseren ze het ook. Deed ik met de oefenhapjes niet maar nu hij het eindelijk snapt en zelfs lekker vind doe ik er olijfolie door.
En voor iedereen die twijfelt over de hapjes: die van ons wilde eerst echt niks en hield gewoon zān mond dicht. Maar nu ineens vind hij het lekker en zit dan echt te spartelen in zān stoeltje. Banaan met pindakaas is de grote hit haha. Maar brood, nee dat moet meneer nog niet. Alles op zān tijd.
Ook met dat aantal flessen hoor. Al dronk die van ons volgens de schemaās weer chronisch te weinig, dus ben wel blij dat hij nu wat meer binnenkrijgt. Al groeit hij prima
Dat zei de kinderarts van mijn zoontje ook. Ik gaf hem te mager eten en moest juist meer boter en goede vetten aanbieden. Kinderen zijn in de groei en hebben de vetten ook nodig voor voldoende absorptie van bepaalde vitamines.
Is ook goed voor de darmpjes als er wat olie bij zit (als ik het goed zeg )
@Unquestionable ja idd zo heb ik het ook āgeleerdā vanuit de Kleintjesmethode (@ovenschaal). Ook als ze niet goed poepen: zitten er genoeg vetten in? En hoe onbewerkter hoe beter dus idd liever volle melk of roomboter dan half vol of margarine.
Ik kan trouwens nu heel erg aan mijn man merken dat hij is opgegroeid met een moeder die altijd aan het diĆ«ten is, maar niet op een gezonde manier. K. Stak vanochtend haar vinger in de boterkuip, dus ik zo niet doen maar als je het graag wil, mag je wel wat met een lepel. Dus heb een beetje op een lepeltje gedaan. Mocht haar niet zoveel boter geven, want dat is ongezond en ook op haar brood mag maar een dun laagje van hem. Ondertussen smeert hij er wel een dikke laag jam op (die overigens zonder suiker is, maar dat weet hij niet want dat is zogenaamd viesā¦ haha zal het hem eens vertellen als de pot op is) of laat hij haar van zijn ice tea drinken dan heb ik toch liever dat ze iedere dag een lepel in de boter steekt
Zijn jullie in 1 keer overgegaan, zonder problemen?
Zelf drink ik geen melk, maar mijn vriend wel af en toe en we hebben het altijd wel in huis voor pannenkoeken enzo. Is volle melk dan gezonder, āvultā dat ook beter?
Ja gewoon in een keer over, gaf helemaal geen problemen. Volle melk zou wel beter moeten vullen omdat het gewoon wat vetter is. Ik denk dat het gewoon een kwestie van proberen is. Drinkt je dochter de halfvolle melk wel goed?
Mijn vriend is ook een beetje zo. Wij zijn allebei niet dik, ik ben dat nooit geweest en hij volgens mij ook niet. Misschien voor ik hem kende dat hij wat dikkig was, dat zegt hij maar ik betwijfel het. Hij kan goed overdrijven.
Af en toe heeft hij aparte ideeĆ«n over eten en hij kan zo zeuren over dat hij zichzelf te dik vindt. Ik heb al gezegd dat hij dat absoluut niet mag doen als dochter dat kan horen later, ik vind dat zoān slecht voorbeeld.
Hoe lang poets je al niet meer? En hoe vind ze het als ze het zelf mag doen?
Ik heb mijn kinderen in de houdgreep genomen als ze niet wilden, desnoods met zn 2en. Maar dat was altijd maar voor korte periodes, ik kan me ook voorstellen dat et niet leuk is als dat altijd zo moet.
Bij mn dochter hielp youtube kids op de telefoon of als mn man haar hielp met poetsen. Als ze weigerde, was mijn tactiek; houdgreep, huilen, snel poetsen en klaar. Mijn man gaat dan overdreven lachen, grapjes maken etc en heeft er meer geduld voor waardoor het wel lukt.
Ze is volgens mij te jong voor een elektrische tandenborstel, maar evt zou je dat nog kunnen proberen?
En vaak boekjes lezen en filmpjes kijken over tandenpoetsen en de tandarts!
Wij hebben ook tijdje in de houdgreep gehad rond die leeftijd. En met een liedje. Als het zingen klaar was - dan was het poetsen klaar en daarna mag hij zelf.
Het duurde wel paar weken voor hij het toe lietā¦
@Boppie mijn dochter vind het ook niet heel tof, maar dit helpt bij mij het beste: ik geef haar haar tandenborsteltje, met tandpasta erop. Daar gaat ze dan op bijten en mee kloten. En ondertussen doe ik tussendoor met de vingertandenborstel als ze is afgeleid haha.
Miss kan je ook proberen haar zelf de borstel te geven, het is al goed als de tandpasta haar gebit aanraakt. Dat beter dan helemaal niet. En door het kouwen etc op de tandenborstel gaat ie ook beetje langs de tanden. Ik heb er zo een waar op het āhandvatjeā ook reliĆ«f zit om op te bijten zeg maar
Mijn man is eigenlijk verder helemaal niet zo wat dat betreft, zijn zus wel die heeft echt een vertekend beeld van zichzelf en meent ook constant dat ze te dik etc is. Alleen nu komt die kant van hem toch naar boven met dingen met eten. Schoonmoeder heeft er nog steeds een handje van en wij corrigeren haar nu iedere keer, want we willen niet dat onze dochter dit meekrijgt of leert
@Boppie ik kreeg hier een keer de tip om haar mijn elektrische tandenborstel te geven, vond ze zo interessant dat ze spontaan haar mond open deed. Overigens moet ik hem niet in der mond doen want dan gaat ze huilen, maar werkt hier wel als afleiding als ze der mond niet open wil doen dus.
Ja was hier ook. Ik heb toen een Babybrush electrische tandenborstel gekocht, speciaal voor babyās. Dat was in het begin ook niet een enorm succes (en dus idd liggend in bed in de houdgreep onder luid geschreeuw even snel poetsen) maar sinds een paar weken zing ik een Woezel en Pip liedje en gaat het ineens beter? Geen idee waarom maar ze laten het allebei toe nu.
Vanaf 3 maanden ongeveer, daarvoor was het overal en nergens slapen
Ik heb ook eventjes jullie mening nodig. Zoals gisteren hier al besproken met @HotMomma heeft R ās nachts (16 maanden) weer flesjes nodig. Hij eet overdag super goed, dus het zal troost zijn. We zitten midden in een verhuizing. Maar het is intussen soms wel 3x per nacht. Eerst gaf ik hem 90ml gewoon zodat hij weer in slaap zou vallen, maar afgelopen nacht heb ik een grote fles geprobeerd in de hoop dat hij door zou slapen. Maar daar heeft hij er dus 3 van gedronken! 1x bij het slapen om 18.00 uur, 1x om 22.00 en 1x om 03.00. Het kan niet zo zijn dat hij 600ml per nacht drinkt dat lijkt me niet goed. Wat zouden jullie doen?