T kreeg de groenten die wij aten en ook meteen brood(korst) en fruit ed.
We hebben idd rapley/kleintjes gedaan. Over puree weet ik dus niks af , maar voor rapley/kleintjes vragen altijd bereikbaar
Het stelt me gerust te lezen dat jouw net zo oude baby er ook nog niets van moet hebben! De onze is heel gulzig en wordt helemaal wild als ze dr fles ziet maar van hapjes wil ze niks weten. Ze slikt het inderdaad niet door dus meer dan 1 ijsblokjesvormpje geef ik niet meer.
Wat fijn dat het bij jullie zo goed gaat @Oprah en @Eifoon waren ze vanaf het begin al enthousiast en snapten ze het principe van hapjes of moest dat ook groeien?
Wij zijn begonnen met avocado en daarna broccoli. Ze kreeg eigenlijk gewoon uit onze maaltijden de componenten die ze mocht (hebben het introductieschema van kleintjesgevolgd) bij haar leeftijd. Maar wel als stukjes dus. Voor rapley/kleintjes is het belangrijk dat ze (met evt een beetje ondersteuning) goed kan zitten en tenminste 6 maanden is, bij te vroeg geboren kindjes gecorrigeerd geloof ik. Mocht je dat straks evt wel willen zou je nu met gepureerd kunnen beginnen en dan langzaam steeds wat groffer. Of een combinatie, waarbij je haar toch af en toe stukjes geeft.
Mbt aantal melkvoedingen: ik zou haar daarin volgen, als jij het idee hebt dat ze nog niet toe is aan minder, dan niet toch. Zeker niet nu ze zo onrustig/lastig te vermaken is steeds, lijkt me niet het moment om ook nog een voeding eraf te halen. Zou dat pas uit proberen als ze weer wat rustiger is. Hoog op de curve groeien is niet per se erg toch, sowieso als ze straks actiever wordt gaat dat afvlakken
Mijne is vrijdag 6 maanden en ik weet niet wat er is maar non stop drinken, soms 12 keer in 24 uur Laat het CB het maar niet horen. Maar ik merk ook dat hij nu veel ontwikkelingen doormaakt, dus ik maak me maar niet te druk.
Wat betreft hapjes, moest hij er ook niks van hebben, maar ik bied nu elke avond (tussen 5 en 7) een groentehapje aan (wortel of broccoli). Het is gewoon een kwestie van blijven proberen. Ze gaan het vanzelf doorhebben (en waarderen lol).
Heeft er iemand hier ervaring met het overstappen van opvolgmelk naar halfvolle melk?
We zijn er mee begonnen nu L .13 maanden is en ik ben een beetje onzeker dat ze niet genoeg voedingsstoffen binnen krijgt. Ze eet fruit, brood, en met de pot meeâŠmaar niet altijd even veel. We zitten nog op 3 flessen. Ze slaapt wat minder goed sânachts, ik weet niet of dat door de melk komt of gewoon weer een fase is.
L zat echt te popelen haha!
Een echte Bourgondiër.
Terwijl kleintje van mân nicht na 6 maanden het pas beetje leuk begon te vinden.
THanks @Suikerklontje @Fishing en de rest. Ik ga gewoon beginnen met wat gepureerd en dan later denk ik combineren met wat grotere stukken als ze kan zitten.
Waarom ben je overgestapt als ik vragen mag? Ik heb verder geen mening, de mijne is 16 maanden en drinkt nog steeds gewoon de allereerste melk (niet eens de opvolg dus) en moet van halfvolle melk niks weten haha.
Ja hier gingen de hapjes meteen naar binnen. Maar hij was er ook echt aan toe. Als ik zelf zit te eten en hij niet dan kijkt hij continu naar mijn bord.
âââ-
En wat betreft de schemaâs: ik kijk daar nooit naar. Cb vraagt ook nooit wat hij precies eet, hoe hij slaapt etc?
Zolang ze groeien en tevreden zijnâŠ
Omdat ze in principe genoeg vaste voeding krijgt (maar toch een beetje onzeker als ze een dag heeft waar ze vooral met eten wil gooien ipv naar binnen werkt), voor vitamine, calcium en we ook gewoon van dat gedoe met dat poeder af willen. Ik hoop dat ze dan sâochtends een broodje met een beker melk gaat drinken, ipv alleen een fles en zo ook uiteindelijk die middag fles kan stoppen als ze daar klaar voor is.
Geen haast mee hoor, ik volg haarâŠmaar ben benieuwd of er andere moeders zijn die er ervaring mee hebben en wat je eventueel kan merken in de overgang van kunstvoeding naar koemelk.
Welke fles hebben jullie als eerste afgebouwd/gestopt? Edit: met avondfles bedoel ik die van 19 uur!
- Ochtendfles
- Avondfles
0 stemmers
Of bedoel je met avondfles niet die van 22.00/23.00?
Nee die van 19 uur! Althans net voor t slapen gaan
Oh dan trek ik mijn stem terug want ze krijgen hier 's ochtends en 's avonds nog pap
@Heisenberg hier precies hetzelfde. Dag na haar eerste verjaardag cold turkey gestopt met de fles, gaf geen gezeik. Ze mocht wel halfvolle melk uit een bekertje.
Wij hebben de ochtend fles vervangen voor boterham en beker soja melk. De avondfles is ons nog wel aangeraden door de kinderarts om te blijven geven. Ze hebben beide ondergewicht en S krijgt anders niet genoeg vloeistof binnen. Dus fijn, goed excuus om niet af te bouwen.
Ah ja idd. N drinkt nog 2 flessen nu, maar eet echt genoeg. Hij weigert alleen te drinken, iets anders dan zân fles (officieel eigenwijs aldus de logopedie), en ze verwacht dat hij beter gaat drinken als er een fles af gaat. Dus willen dat binnenkort toch gaan proberen en kijken wat hij dan doet. Hij eet echt meer dan voldoende dus durf het wel aan.
En als je hem zijn eigen fles geeft en daar dan âgewoneâ melk in doet? Zou hij daar in trappen of drinkt hij dan ook niks?
Nope, zodra hij ziet of merkt dat er wat anders in zit weigert hij haha. Heb alle tips en alle drie duizend soorten bekers geprobeerd maar het is echt niet willen, geen noodzaak voelen en ergens strijd om voeren.
Dan zou ik die avondfles gewoon nog even houden denk ik. Dan krijgt hij in ieder geval nog wat vloeistof binnen. Iedere keer strijd voeren is ook zo energie vretend.