Tips, ervaringen & aanraders #3 (Deel 1)

L heeft het twee keer gehad, één keer als baby (9/10 maanden oud ongeveer denk ik) en onlangs. Ze heeft beide keren antibiotica gekregen, maar ze had de eerste keer een loopoor met koorts, en de tweede keer bleef de koorts aanhouden en was het een dubbele oorontsteking (dus eigenlijk precies wat @Broodrooster aangeeft alleen was ze de tweede keer wel net twee). Ze greep trouwens beide keren niet naar haar oortjes.

Beterschap voor je meisje trouwens!

1 like

I. greep ook nooit naar haar oortjes maar had wel geregeld oorontsteking, ook een aantal keer AB voor gekregen. Als ik dan zachtjes op haar oor drukte, of eigenlijk net voor haar oor/tragus dan schreeuwde ze het echt uit en dan wist ik dat het weer oorontsteking was.
Als het nog niet open (loopoor) was dan heb ik ook weleens Otalgan gebruikt.

1 like

Wij kregen ook een uitgestelde kuur mee toen ze een half jaar was. Zelfde als jij, dus beginnen als t erger wordt. Wij moesten wel een pcm spiegel opbouwen, zodat ze geen pijn had en het misschien tot rust kwam. We hebben 2 dagen pcm gegeven en toen was t klaar.

1 like

Mijn baby had het rond de 8/9 maanden, een dubbele oorontsteking. Hij zat niet aan zijn oren, maar ze waren heel erg rood en er kwam ook allemaal pus uit.
Overdag was hij best vrolijk en merkte je het vrijwel niet, maar in de nacht was hij dan ontroostbaar.
Eerst had hij geen antibiotica gekregen en leek het ook weer over, maar binnen een week had hij het weer en veel erger. We hebben toen antibiotica gekregen en dat hielp heel goed. M’n huisarts zei dat hij alleen antibiotica geeft als het heel erg is of langer dan een week duurt. Vaak gaat een oorontsteking weer vanzelf over.

1 like

Wij hebben ook een keer antibiotica gekregen omdat ze een dubbele oorontsteking had en de koorts bleef. Ze gaven toen wel aan dat het bijna op het eind leek dus wij hebben toen nog een dag afgewacht. J greep ook niet naar haar oren

1 like

Het is dit weekend wintertijd. Onze baby wordt altijd om 8u wakker ongeacht hoe laat ze naar bed gaat. Wordt dit nu gewoon altijd 7u tot de zomertijd of trekt dat magischerwijs vanzelf bij?

Trekt wel weer bij :slight_smile:

1 like

Trok hier vlot bij. Eerste week op de opvang ging einde vd Middag haar reserveflesje op, haalde ze het echt niet tot wij der kwamen halen qua honger, maar ook dat trok na een week vlot bij!

1 like

Oh top! Ja hier zijn de dagen gewoon hetzelfde als eerst (thuis met baby) dus ik hoop maar dat het dan ook wel bijtrekt. Alhoewel 7u nog niet zo’n ramp is. Maar om 18u al in bed leggen gaat beetje ver haha

Ik las een tip om vanaf nu elke dag je baby 10/15 min later te laten slapen (ook voor elk dutje), misschien kun je dat nog proberen? Wij zijn hier vandaag mee begonnen, hoop dat het werkt. Die van ons is namelijk elke dag om 6:00 uur klaarwakker, dus ik wil wel even mijn best ervoor doen om dit niet nog vroeger te maken, haha!

Oh ja dat is wel een idee!

Ze was vandaag alleen zo moe dat ze om 18u er al in lag voor de avond dus dat rekken ging niet echt goed :sweat_smile: oh ja de dutjes kan ik wel 10-15 minuten bij denk ik dat is wel een goeie

1 like

Haha hier was het ook niet heel goed gelukt, wel 10 minuten later naar bed gedaan maar hij sliep meteen (duurt normaal wel 10-15 minuten) dus sliep alsnog om dezelfde tijd…

1 like

R slaapt standaard om 18.00 uur haha! We proberen wel eens later maar dan staat hij ‘s ochtends net zo laat op. :face_with_hand_over_mouth: Zo’n slaapkop.

1 like

Tot welke leeftijd gaven jullie je kindjes nog de fles?
Dochter wordt over een paar maanden 2, en ik vind het zo langzamerhand wel eens tijd om ermee te stoppen. Maar het is inmiddels zo’n onderdeel geworden van het naar bed brengen. Ze krijgt nog 2 flesjes, een voor de middagdut en een voor bedtijd ‘s avonds.
Wat zijn jullie ervaringen met stoppen?
Cold turkey of langzaam afbouwen?

Misschien is dit wel een enorme biecht maar zoontje van net 4 drinkt voor het slapen nog steeds melk uit zn fles. Dat is echt zijn ritueel. Overdag gewoon uit een normale beker hoor.

1 like

Hier zijn ze anderhalf en ook nog 2 papflessen. De ochtendfles (in bed) maak ik nu wel wat kleiner zodat ze daarna ook nog brood eten.
De avondfles zie ik nog niet snel vervallen, maar denk dat ik die ook langzaam zou afbouwen naar kleinere hoeveelheid zodat het steeds korter wordt ofzo.
Heb je verder niks aan, dit bericht :joy:

1 like

Hier is het wel cold turkey gegaan. Ik wilde de avondfles die ze nog kreeg afgelopen zomervakantie stoppen, met de gedachte dat als ze dan toch ‘s nachts wakker zou worden vanwege honger ik dat minder erg zou vinden in een vakantie. Dochter was toen 16 maanden. Ze heeft nog 1 of 2 keer een flesje gehad daarna, maar ik heb de flessen na de vakantie weggegooid en ze heeft ze nooit meer nodig gehad.

Wel een sidenote: een week voor onze vakantie hebben we een ongeluk gehad waardoor zij hechtingen in haar lip had en een kapotte tong en dus sowieso niet echt de fles in haar mond kon houden. Dat kon na een week wel weer, maar we hebben toen niet veel flessen meer gegeven.

Die van ons is nog wat jonger maar vindt het ‘s avonds ook echt nog heel lekker. Zodra hij ziet dat je dat flesje op de slaapkamer zet kruipt hij er al huilend heen :joy: maar de middagfles is er wel af, daar is de opvang een week geleden ineens mee gestopt dus wij sindsdien ook. Die lijkt me ook het makkelijkst denk ik! Die avond zou ik lekker nog houden, niks mis mee volgens mij :slight_smile:

1 like

Hier waren we er met 1 jaar helemaal vanaf. Eerst die middagfles, later de avondfles. Gewoon cold turkey inderdaad. Maar ik moet er wel bij zeggen dat hij toen al goed en best veel at en dronk.

2 likes

Nu het over de avondfles gaat; tot hoe lang geef je een baby 's avonds laat nog een melkvoeding? Mijn baby is 8 maanden en ik voed hem (bv) rond 22:00 nog, vooral omdat ik dan zeker weet dat als hij 's nachts wakker wordt dit niet van de honger is. Nu wil ik binnenkort langzaam over gaan op flesvoeding, maar wil eigenlijk daarvoor al af van die late voeding. Probleem is dat hij rond bedtijd (18:00 uur al) nooit wil drinken, hij is dan te moe denk ik? Avondeten lukt wel, maar melk niet. Kunnen baby’s van deze leeftijd 12 uur zonder voeding?