Tips, ervaringen & aanraders #3 (Deel 1)

Hahaha! Nou heerlijk toch!! Ze kunnen niet alles tegelijk!! Denk dat als ze dit nu al zo knap kan, ik niet over zou stappen op een rietjesbeker oid hoor!

1 like

Ik zou het ook zo laten! Onze opvang werkt niet met plastic en tuit/rietjes bekers en ik zie daar alle kindjes uit glazen (!) drinken. Dus het hoeft echt niet haha.

Ik heb hem puur gekocht om te oefenen en de stap naar een gewone beker kleiner te maken. (En ik heb geen zin in nattigheid)

1 like

Mijn dochter wilde ook altijd meteen al uit mijn glas water drinken.
Ik heb wel 360 aangeschaft omdat ze ermee smijt en ik niet hele tijd glas wil vasthouden en moeten bijvullen. Ging meteen goed.

Ik twijfel ook over een rietjesbeker. Lijkt me handig, maar waarschijnlijk overbodig hier.

1 like

En @Printemps thanks beiden!

Wow, uit glazen, dat is wel heftig haha.

Heb zelf 0 verstand van hoe ze straks moet leren drinken dus ik dacht misschien moet zoā€™n tussenstap eerst ofzo. Maargoed chill dat dat niet nodig is. Nouja je kind kan ergere hobbies hebben he

@Lichtknopje ahhh dus zoā€™n 360 graden drinkt in principe hetzelfde als een gewone open beker, maar dan zonder waterballet? Dan valt die nog wel te overwegen ja

Ja volgens mij wel. Met je lip moet je beetje drukken en dan komt het eruit.
En dan alsnog die (zoals cb het noemt) aanzuigende beweging maken.

1 like

Haha, nou die 360 beker vind ik zo makkelijk nog niet :smiley: R snapt hem niet, maar ik krijg er zelf ook nauwelijks wat uit.

1 like

Thanks!! Dit komt inderdaad overeen met mijn eigen redenatie. Dan gaan we denk ik voor de snuzpod!

1 like

Ik zou het ook zo laten. Als ze echt meer gaat drinken en ermee gaat lopen evt zon 360gr beker. Die werken qua drinken hetzelfde: doordat ze eraan drinken komt er ruimte tussen dat randje en komt er vocht uit. 100% knoeivrij is het niet als ze er hard genoeg mee gooien lekt er soms wel iets uit, maar het is minimaal. Rietjesbeker is een andere drinktechniek, dus als ze dit straks kan is de overgang naar een open glas denk ik iets kleiner.

Op de opvang drinken ze ook uit normale bekers hier, in het begin worden ze daar mee geholpen natuurlijk. Zo hebben we thuis ook geoefend, want ze toonde ook al snel interesse in onze glazen. K. drinkt thuis uit der 360gr beker (heb die gewoon altijd ergens staan waar ze bij kan en ligt er ook 1 in haar bed want eerst konden we snachts wel eens naar haar toe voor een slokje water) of gewoon een open beker / onze glazen. Want als ze ons uit een glas ziet drinken is meestal die beker niet meer goed genoegšŸ˜‚ maar voor door de dag heen wel heel fijn!

1 like

Ik heb de Bednest! Vind ā€˜m geweldig maar ken die andere nietā€¦ ik heb ā€˜m destijds tweedehands gekocht voor 250ā‚¬ā€¦

Edit: met 2 matrasjes, aerosleep en extra zijkant haha

Haha, zodra ik wat drink terwijl E op schoot zit, gaan die handjes er ook direct naartoe. Voordeel is wel, ze vindt het zo leuk dat ze vandaag zonder problemen een fles afgekolfde melk dronk (was eerder iets lastiger). Gewoon in de stoel en dan zelf vasthouden/drinken, dan is alles goed.

Dan als ze mobieler is en echt drinkt kan ik idd zoā€™n 360 ding er voor de handigheid wel bij halen.

1 like

Deze had ik, ik vond hem ideaal.
Hij hing altijd boven de box, maar ik kon hem ook aan de maxi cosi of wandelwagen hangen.
Echt wel 2 van de fijnste aankopen tijdens de babyperiode.

1 like

Ik heb een snuzpod en ben/was er heel tevreden over! Ik weet niet wat het verschil is met een bednest maar ik vond het handig dat je twee zijkanten los kan ritsen en je dan een flapje over je eigen bed hebt. Dan kan je kind nauwelijks tussen de wieg en het bed belanden. En hij ging makkelijk open en dicht in het donker enzo :grinning:

@Moon86 ik heb er geen ervaring mee, wel naar gekeken als oefending voor bevallen maar volgens mijn verloskundige was het daar iig voor onzin (maar ze zei "als dat voor jou helpt kan het ook geen kwaad, ik zou alleen die 100 euro aan iets lekkers uitgeven :laughing:).
Zou je niet van die geisha balls oid kunnen proberen? Die zijn volgens mij een stuk goedkoper en hetzelfde idee toch? Wat zegt je fysio/verloskundige erover?
Oh en always heeft ook always discreet voor urine verlies. Ik heb het idee dat dat prettiger werkt dan een inlegkruisje.

2 likes

Ik heb er ook last van met niezen of hoesten (Tmi maar al een paar keer gewoon wat anders aan kunnen doen als ik plotseling moest niezen), maar mijn gyn raadde het af om er nu iets aan te doen, zolang het alleen op dat soort momenten is en niet heel de dag spontaan gebeurt. Zij zei als je nu die spier nog zo gaat trainen heb je ook kans dat je het teveel traint en dat is niet fijn met bevallen.

Had er aan het einde van mn eerste zwangerschap soms last van, daarna eigenlijk niet meer en nu sinds mn tweede trimester dus weer.

Ja :see_no_evil:! Heb ik!
Zowel bij de eerste als de tweede. Niet vanwege urine verlies oid, dat had / heb ik niet.Ik kwam er via googelen ofzo destijds op terecht en kwam dus echt stomtoevallig een review/ervaring van mā€™n eigen verloskundige tegen :joy::joy:ā€¦
Zij staan bij ons er dus wel positief tegenover.

Ik ben beide keren niet gescheurd / geschaafd en 2x snelle uitdrijving gehad. Ondanks grote kinderen en groooote koppies (38 ipv gemiddelde van 34) :sweat_smile:.
Maar goed ik heb niet dezelfde bevalling zonder gedaan dus, waterdicht kan ik het nooit zeggenā€¦ Maar ik vond het bij de eerste vooral fijn dat ik wist hoe ik moest persen ofzo? En dat mā€™n lijf dat dus gewoon kon.
En bij de tweede dacht ik: waarom niet - ik heb ā€˜m nu toch al :yum:

Edit; maar je bent NU zwanger? Dan doe je volgend mij niet meer je bekkenbodem spieren trainen: want dat kan juist tegen werken dacht ik? Je kan de ani ball wel na de bevalling gebruiken daarvoor geloof ik! Ze hebben daar ook een speciaal opzet stukje voor dacht ikā€¦

Misschien stelt het je gerust: tijdens mijn tweede zwangerschap ook heel flink verkouden geweest, 2 weken enorm gehoest en 2 weken behoorlijk last gehad van urineverlies. Na de bevalling nooit meer last gehad van urineverlies.
De verloskundige vertelde me dat half Nederland (zwanger/bevallen of niet) hoestend incontinent raakt.

Ik gebruik de meyco swaddle, vinden wij heel fijn.
Veel zweren bij de puckababy piep. Die heb ik nog 2 stuks liggen, mag je overnemen als je wil. Vond ik niet zo fijn

1 like

Wij hebben deze veel gebruikt. Erg tevreden over.

2 likes

Ja deze hebben wij ook! Heel fijn en niet zo duur. Voordeel van deze vind ik dat die niet zo strak in de nek zit, bij puckababy wel

1 like

Mijn oudste dochter heeft ook vaak oorontsteking gehad. Onze dokter geeft alleen antibiotica als het echt nodig is. Ze heeft dat nu 2x wel gehad en de andere 2x dat ze ook een oorontsteking had, kreeg ik het niet.
Weet niet hoe jullie huisarts dat doet natuurlijk, maar denk dat ze uit zichzelf wel al wat terughoudend zijn met antibiotica geven bij babyā€™s

1 like

Dit is wat het nhg aangeeft:

• Overweeg een oraal antibioticum bij kinderen:
    • jonger dan 2 jaar met dubbelzijdige OMA
    • die al bij eerste presentatie een loopoor hebben in combinatie met koorts en/of pijn

Eigen ervaring bij zoontje is dat hij het soms wel en soms niet nodig had. Gaf de antibiotica dan wel icm probiotica kuur.

En anders morgen even bellen met de huisarts.

1 like