Ohh ik vind juist een groot nadeel van die van de Hema dat die mouwen heel dik zijn qua stof en daardoor best strak zitten (kind kan armpjes moeilijk bewegen/buigen). En in de kleinste maar zat ie bij mijn kindje in elk geval ook niet te breed/groot bij de opening. Maar denk dat dit per kindje verschilt dan?
Klinkt alsof wij hetzelfde zoeken haha. Bemini kende ik niet. Ziet er lekker uit maar ook duur inderdaad.
Zou het een idee zijn als ik de HEMA slaapzak een maat groter koop en dan zelf de hals en een stuk inneem? Dan zijn de mouwen misschien wat groter. Is inderdaad niet fijn als het strak zit
en @parapluie Ik moet wel zeggen dat ik de echte winterslaapzak van de Hema nog niet heb geprobeerd, alleen een zomerslaapzak en een 'tussenāslaapzak. En daarbij vond ik de armgaten enorm groot (ook het hoofdgat), maar misschien dat het door de dikke stof van de winterslaapzak anders is.
Mijn baby zit ook echt net tussen twee maten slaapzakken in, waardoor ze nu in een enorm grote slaapzak ligt maar omdat haar hoofd dus niet door dat gat van de Lodger gaat, voelt het wel veilig. Vind wel de prijs inderdaad enorm aan de hoge kant.
Ik zoek een loopwagentje/kar, wat is een aanrader? of is het sowieso geen aanrader
Hmm ja hangt beetje van de maat af denk ik? Eens met @Lilo vind een te grote opening ook echt eng met slaapzakken en ben zelf totaaal niet handig met dingen innemen enzo dus hier geen ervaring mee!
Toen de mouwtjes echt te strak werden hier heb ik ze ook afgeritstā¦ dat viel destijds mooi samen met weer wat hogere temperaturenā¦
De winterslaapzakken van prenatal vind ik fijner! Hebben ook afritsbare mouwen (niet allemaal), zelfde prijsklasse en de mouwen vind ik minder stug. Plus aantal varianten hebben zoān gat voor de autogordel erin ook erg fijn, veel gebruikt afgelopen winter
Ik heb een winterslaapzak van prenatal. Vond die van hema veel te dik en andere te duur haha. Die van prenatal vind ik prima.
Ah ja dat is fijn als dat goed uitkomt. Ik heb genoeg warme slaapzakken zonder mouwen, maar heb toch het idee dat ze het koud heeft, vandaar.
Ben zelf wel handig met de naaimachine maar ga even op de site van PrƩnatal kijken n.a.v. de tip van @suikerklontje, als het gewoon goed past zonder zelf te naaien is dat natuurlijk beter
Ik koop de lodger nooit voor de volle mep. Ze doen heel vaak de oude kleurtjes voor 50%
Ik heb de eerste maanden (k. Lag al heel snel in een slaapzak en die waren zelfs in de kleinste maat nog te groot) de hals ook wat ingenomen dat ze er niet in kon zakken. Van een hema slaapzak (geen winter het was zomer). Ben totaal niet handig met naaimachine maar dit heb ik gewoon met naald en draad met een paar steekjes gedaan. Hals dubbel en vast zetten op beiden schouders en toen ze groter werd die steekjes er weer uit.
@Fishing @Moon86 korting zou top zijn, volgens mij heeft lodger net een kortingsactie gehad en ben ik te laat
Ga nu die van PrĆ©natal kopen (@Suikerklontje) en dan houd ik voor de grotere maatjes kortingen in de gaten. Mān vriend vond het onzin dat ik dingen vooruit wilde kopen met korting, daar komt ie nu een beetje van terug haha.
Kan je hun hydorfiele slaapzakken wel van harte aanbevelen (van lodger) voor de zomer. Die hebben ze nu wel in de sale ik heb ze trouwens voor een prikkie op MP gescoord afgelopen zomer
Over zomer en hydrofiel; zie dat Lodger ook hydrofiele ledikanthoeslakens in de sale heeft nu. Iemand ervaring mee? Is dit minder zweterig in hartje zomer dan een katoenen hoeslaken? Nu lag K. met die hitte vaak in alleen een luier nog weg te zweten, dus miss vast voor baby 2
En welke slofjes zijn fijn voor een newborn die goed blijven zitten? Ga haar wss veel dragen en ze wordt in december geboren. Heb wel een draagjas trouwens dus dat scheelt al bij echte kou.
@Moon86 dit gebreide mutsje van PrĆ©natal vond ik fijn, zie mān post waar ik op reageer. Die hebben ze in veel kleuren
Hangt beetje af van je kindje haha. Die van mij hadden alle 2 zoān grote kop ā¦ die āone sizeā mutsjes ban de Hema en prenatal passen gewoon niet waardoor ze telkens naar boven floepteā¦
(Hoofdjes waren 37.5 en 38cm bij geboorte hierā¦)
Deze zat wel goed!!
Veel stretch
https://www2.hm.com/nl_nl/productpage.0539368001.html
Wij merkten dat eigenlijk alle slofjes soms uitgingen omdat ze tijdens het dragen met die voetjes tegen je aan bewegen. Voor ons was toen de oplossing fleeceslofjes van lodger (lekker warm) met een touwtje ertussen, net zoals je bij wantjes ziet! Lodger slofjes hebben lusjes aan de achterkant waardoor je dat er makkelijk aan kan knopen. Deze slofjes bleven uit zichzelf al redelijk goed zitten, maar stel dat ze m los friemelen ben je dus niets kwijtš
Edit: voor de duidelijkheid ik deed dat touwtje niet in de broek he, dat zou echt gedoe zijn haha. Gewoon eroverheen en dan houdt de draagzak/doek de boel samen! Zelfs in een ringsling gebruikt en ging top.
Ik vond de mutsjes van bambino ideaal, lekker groot ook. Bij kruidvat
Ik heb een zomerslaapzak van Lodger (en pantoffels van ze gehad) maar snap de hype niet helemaal. Ik vond de kwaliteit niet erg goed en de daaropvolgende klantenservice ook niet. Daarom zou ik het niet nog eens kopen. De Hema en C&A slaapzakken vond ik beter
@jahoor via de zoekfunctie kwam ik erachter dat jij de Joolz hub hebt. Vind je die nog net zo fijn? Onze huidige Joolz heeft van die grote wielen en dat is heel fijn met de oneven ondergrond hier. Heeft de hub ook luchtbanden achter? Vind je het vergelijkbaar qua stevig rijden?
Hier is de loopwagen een hit! Binnen enkele dagen kon hij al zoān stuk ermee lopen!
Ik heb deze gekocht omdat ik hem er heel tof uit vond zien, maar ik had toen wel korting (heb er ong 50 voor betaald). Bezorging duurde wel lang, uiteindelijk 2,5 week, net te laat voor zijn verjaardag.
Bedankt voor alle slaapzakkentips!