Tips, ervaringen & aanraders #3 (Deel 1)

Volgens mijn app:
Bij geboorte 54cm
1m6d 55,6cm
1m26d 58,5cm

1 like

Even gespiekt in het groeiboekje, in 4 weken 6.9 cm gegroeid. Drie weken weet ik niet maar dan heb je een indicatie. Maar dit is denk ik ook heel afhankelijk van de lengte bij de geboorte en allerlei andere zaken, is denk ik niet te vergelijken.

Even gekeken: bij geboorte 44 cm, met 23 dagen 49 cm. Dus ongeveer 5 cm gegroeid, met daarbij de kanttekening dat de meting bij geboorte meer schatting was dan exact omdat ze zijn beentjes niet te agressief wilden uitstrekken. Bij 23 dagen ontspande hij helemaal dus dat was een nauwkeurige meting.

1 like

Het wasbakje/kraan/ander plastic spuiten was bij mij zonde van de moeite want ik kreeg het niet voor elkaar dat dat niet afbladderde. Rest heb ik ook met witte spuitverf gedaan, zit er 2 jaar al prima op. Heb het aanrechtblad met plakfolie gedaan.

Wel gespoten voor ik hem in elkaar ging zetten, maar volgens mij zijn ze wel makkelijk te demonteren.

1 like

Oh goeie tip, had je wel speciale verf voor plastic dan voor het wasbakje? Want die wil ik idd ook graag een andere kleur geven

Via google zijn ook een aantal diy’s te vinden, misschien heb je daar ook nog wat aan:

1 like

Ik had het met en zonder primer geprobeerd maar helaas geen succes :frowning:

1 like

@anon18050057

Heb het vandaag inderdaad maar gewoon geprobeerd. Middagslaapje hoefde ik hem niet wakker te maken, dat ging vanzelf. Ben benieuwd of het effect heeft.

2 likes

M wil opeens niet meer op de fiets? Mijn man heeft in de ochtend bij het wegbrengen nergens last van, maar ik heb de afgelopen 3 dagen dat ze bij het KDV was haar bij het ophalen niet in het stoeltje kunnen krijgen. Ze gaat echt krijsen en begint ‘au, au, au’ te roepen. Ze wil echt per se niet op de fiets, ze loopt nog liever 10 minuten met die korte beentjes van dr (ze is 18 maanden).

Het stomme is, ze lijkt echt heel erg overstuur, iets wat ik ook niet van haar gewend ben. Maar ik heb nu 2 keer na de helft te hebben gelopen haar toch in het stoeltje gedwongen en dan gaat het wel weer na een minuutje (licht mopperend en zeurend).

Iemand hier ervaring mee? Hoop dat het maar gewoon een fase is.

Kan ze misschien net lopen?
Toen mijn zoontje net kon lopen wilde hij opeens niet meer in de buggy, autostoel en het fietsstoeltje. Was echt een heel gevecht steeds, na een paar weken was het opeens weer over.

Ik heb ook het keukentje gepimpt. De plastic delen heb ik gespoten met een spuitbus van de Action. Zit er nog goed op.

15 likes

Nee ze loopt al heel lang eigenlijk! En buggy is ook geen probleem, echt alleen het fietsstoeltje. Nou ja, ik ga er maar vanuit dat het een fase is. Dank voor het meedenken!

1 like

Heeft één van jullie ervaring met langdurige problemen met het stuitje en omgeving en behandeling hiervan?
Ik ben bij een bekkenfysio maar die richt alleen op mijn bekkenbodemspieren, die blijkbaar nogal slap zijn, maar ik voel geen verbetering bij mij stuitje.
Ik kan een jaar na de bevalling nog steeds niet fietsen of lang op een harde stoel zitten.

Wij hebben een ronde box in de schuur staan. Wil hem bewaren voor evt een tweede kindje maar dat duurt nog wel een jaar of 2 hier denk ik. Dus je mag hem lenen als je wil! Ik kan je foto’s sturen. Hij is van het merk Bopita.

4 likes

Dat is lief! Ga er even over nadenken en over hebben thuis. Zou wel ideaal zijn!

1 like

In 4 weken, bijna 2 cm. In het ziekenhuis hebben ze wel met de Franse slag gemeten.

1 like

Ik wil een warme slaapzak kopen met mouwen voor mijn dochter. Waarom is iedereen hier zo enthousiast over lodger? Ik vind ze vrij duur dus twijfel erover.

Ik heb net de winterslaapzak van Lodger gekocht, die met de ribstof. Vind het model ontzettend mooi zitten, de halsopening is smal en de armgaten ook redelijk klein. Geeft mij een wat veiliger gevoel, heb het idee dat ze hier niet zomaar in kan zakken. Dat had ik bij die van de hema wel. Hij is ook lekker warm (ze ligt er nu met alleen een romper in).
Wel pilt de stof enorm, dat is wel een tegenvaller.

1 like

Jaa echt zwaar overpriced vind ik ze… heb tot nu toe altijd die van de Hema gehad (gevoerde winterslaapzak met afritsbare mouwen). Rond 25 euro per stuk geloof ik? Nadeel is dat ze heeeel warm zijn (moet je kindje van houden) en erg dik (beetje irritant bij de mouwen, zeker bij de kleinere maten).

maarrr… ik ben wel al eeuwen op zoek naar een slaapzak die wel warm is maar ook 100% katoen (of ander natuurlijk materiaal, geen polyester) en niet te dik qua stof (zie irritant mouwen issue hierboven). Als ik zoiets vind ben ik wel bereid ervoor te betalen… tips zijn welkom!
ik twijfel nog over Bemini (te koop via oa bol)… die hebben wel veel keuze qua TOG-waarden en stoffen. Maar goed, vind het alsnog te duur eigenlijk. Zeker aangezien ik er meteen minimaal 2 of 3 moet kopen (ivm doorlekken, spugen, etc)

1 like

Grappig dat je dat zegt van HEMA, ik dacht juist hier gelezen te hebben dat de mouwen van de HEMA slaapzakken erg strak zijn maar dat is dus niet jouw ervaring?