Tips, ervaringen & aanraders #3 (Deel 1)

Nu het weer kouder wordt zou ik graag de houtkachel weer aan doen, maar ik durf het niet aan met mn nieuwsgierige dreumes. Heeft iemand ervaring/een aanrader voor een haardhek?
De opties die ik zie moet je allemaal in de muur boren (zou ik als hetniet hoeft liever niet hebben) en zijn ook wel eeg prijzig. Marktplaats haardhekken zijn minstens 150 km verderop.

Een gedeeltelijke konijnenren?

konijnenren-6-delig-multi-color

Puppyren is er ook, zijn wat meer stevige panelen. Je kunt bij dierenren.nl losse panelen bestellen

1 like

Haha toepasselijk bij je naam :stuck_out_tongue_winking_eye:

Ik ga er naar kijken! Thanks

1 like

Heel.voorbarig maar wij hadden het gister over de kerstboom, is het te doen die neer te zetten met kruipende baby? Het is een kunstboom met onbreekbare ballen en we laten haar niet alleen, maar toch… ervaringen?

Ja, zulke inderdaad! Het verschilt onderling volgens mij wel iets qua dikte van de voering, maar dat weet ik maar van twee jasjes zeker (en beide zijn gewoon goed als je het mij vraagt). Wij hebben namelijk zelf deze:

Maar ik had tegelijkertijd ook deze besteld en die had een iets dikkere voering nog:

4 likes

Geen ervaring, maar ga wel een kerstboom opzetten (volgens mij zijn onze kindjes ongeveer even oud?). Zullen het wel goed in de gaten moeten houden en ze zal vast eens een naaldje in haar hand krijgen, maar ze moet ook maar leren dat sommige dingen niet mogen en dat ervaren :see_no_evil:

2 likes

Het valt mij op dat mijn kind na een dag opvang de nacht veel beter slaapt. Dat kan natuurlijk door alle prikkels/moe, maar zijn ochtend slaap is daar altijd kort. Rond een uur, terwijl hij hier thuis soms 1,5-2 uur pakt.

In snuggle and dreams slaapritmes staat dat je rond 12 maanden je kind rond de 45min/uur wakker moet maken.

Vrouwen die hier het ochtendslaapje zijn gaan begrenzen en goed resultaat zagen snachts?

Ging hier prima. Hij vond het vooral heel mooi en bekeek zichzelf in de ballen haha. Heus af en toe ook geprobeerd een bal er uit te halen, maar dat corrigeerden we dan en er is geen één kapot gegaan of iets.

1 like

Ik heb hier zelf geen ervaring mee, maar als je het en op de opvang merkt en het in dat boek als methode wordt genoemd klinkt het heel aannemelijk dat het daardoor komt. Ik zou het gewoon es proberen.

Ik kijk echt al uit naar kerstboom opzetten maar had hier helemaal niet over nagedacht :flushed: hopelijk kruipt E tegen die tijd nog niet haha

1 like

Joe! Ik laat hem s morgens max 45 min slapen, van 9.15-10 en dan s middags van 13.30-15.30 en dan maak ik hem ook wakker. Dan om 19 uur naar bed!

@jojo @Gradje @Fredje K. kroop vorig jaar eind december nog nét niet, maar tijgerde wel heel de kamer door. Daarnaast trok ze zich constant op aan dingen (vanuit buik houding, dus haar bovenlijf omhoog om zo dingen uit de open kast of vd rand vd salontafel te trekken)Ze kon zich ook echt ergens aan vastgrijpen en dan niet meer los laten, dan kreeg je het echt met moeite uit haar handen.

Wij hadden altijd een hele grote kerstboom van 2m60 hoog en dat durfde ik niet aan, was veel te bang dat ze zich daaraan zou proberen op te trekken, niet los liet en die boom per ongeluk om zou trekken, over zich heen ofzo. Of dat ze er een glazen bal uit zou trekken en het dan al in haar mond had voor ik erbij was.

Wat wij hebben gedaan: onze boom zijn 3 delen, onderste deel hebben we eronder uit gelaten, middelste deel in de voet en op een tafeltje gezet van een centimeter of 50 hoog. Voet mooi afgedekt met een kleedje en lampjes en onderin geen glazen ballen gehangen en dat is goed gegaan. Tafeltje was ook hoog genoeg dat ze niet bij die bovenkant kon om zich op te trekken. Had eronder een kerststalletje van Little Dutch neer gezet en die vond ze interessanter dan proberen bij die boom te komen. De boom vond ze overigens wel heeeel interessant met alle lampjes als we haar optilden om erna te kijken :slight_smile:

slechte foto maar zo dus

6 likes

Wij hebben sowieso een kleine boom en staat altijd al op een tafeltje / krukje, dus verwacht geen problemen. Denk dat ze de lichtjes idd magisch zal vinden :smiley:

1 like

Ja dan zou ik het wel aandurven! Evt rekening houdend met ballen onderin als ze erbij komen onder. Die lichtjes trekken echt aan haha. Vorig jaar ook met K. in de draagzak naar Glow geweest, dacht die valt wel in slaap (was bijna 5 maanden toen). Echt niet, het was magisch mooi voor haar!

Over kerst trouwens: ik heb vorig jaar met haar (naja zelf uitgezocht maar ze was erbij) een ornament voor in de kerstboom gekocht. Onderop de datum geschreven en dat ben ik van plan ieder jaar te doen. Als ze straks zelf iets gaat kiezen zullen er vast een aantal hele opzichtige tussen zitten maar het lijkt me zo leuk als ze dan groter is en de waarde ervan snapt en waardeert haar al die ornamenten dan te geven :smiling_face_with_three_hearts:

9 likes

Zo kwamen wij er ook op, ik wil haar ieder jaar iets laten uitzoeken voor in de boom. En als er meer kindjes mogen komen dan die ook, kijk uit naar een intens kitscherige lelijke boom over een jaar of 15 :sweat_smile:

4 likes

Ja dat is echt fantastisch, wij hebben er nu al een gehaakte pinguïn, een frozen bal en een giraffe in hangen :joy:

2 likes

@Gradje hier vorig jaar de eerste kerst met een net kruipende baby! Hier stond hij ook op een krukje / verhoging, net zoals bij @Suikerklontje, ging heel prima. Hij vond het echt prachtig met al die lichtjes!

Ik maak me btw wel meer zorgen om dit jaar met een rondrennende terror dreumes die overal op- en in klimt haha. :smiling_imp:

5 likes

Dit lijkt me zo leuk! Moet nog even (zeg maar een jaar) geduld hebben want krijg een april-baby

1 like

Ik ben op marktplaats de houten ikea keukentjes aan het zoeken, en ik zie best een goede deal hie rind e buurt. wil deze namelijk zelf pimpen. Iemand hier ervaring mee? Waar moet ik op letten? Zijn ze makkelijk uit elkaar te halen weer ivm spuiten?

Ik heb geen idee… Bij de geboorte is ze niet gemeten, eerste meetmoment was toen ze een maand oud was bij het consultatiebureau.

1 like