Tips, ervaringen & aanraders #3 (Deel 1)

Ja ik ben ook echt in dubio… Want als het niet werkt ben je 36 euro kwijt. Nu is dat geen ramp maar daar kan ik veel leuke kleertjes voor S van hopen hoor haha.

Zou m eigenlijk graag met iemand willen delen de aankoop haha, sorrynotsorry. Maar S is 14 maanden dus moet maar net iemand zijn die ook zelfde leeftijd heeft

Heeft er iemand ervaring met korte dutjes overdag? Is hier iets aan te doen?
Kamer is donker, ze ligt lekker in dr slaapzak en heeft altijd wel goed/redelijk gegeten.
S is over van 2 naar 1 dutje, en de eerste week ging dat supergoed, want toen sliep ze rond 12u echt 2/3u aan een stuk en was ze super uitgerust erna.
Maar na die week werden de dutjes steeds korter. Eerst 1.5u en nu de laatste week steeds maar 45m-1u. Vind dit echt zo weinig voor 1 hele dag. Ze staat ook niet mega laat op (rond 6.30 meestal).

1 like

Hoe is ze de rest van de middag? Haalt ze het tot het slapen gaan of wel echt chaggi? Misschien toch nog even 2 dutjes, bijvoorbeeld 's ochtends een korte en smiddags een korte? K. (15,5 maand) zou het niet redden iig van 6.30 tot 12u. Die ging meestal rond 11u weer naar bed en dan sliep ze vaak 2-2,5 uur. Langzaam is dat opgeschoven en nu redt ze het thuis de meeste dagen tot rond 12.00 uur. Nu wordt K. wel meestal uit zichzelf pas tussen 7.30-8.30 uur wakker waarbij 7.30 uur vroeg is voor haar. Van de week was ze om 7u al wakker en toen heb ik haar wel 2 kleine dutjes laten doen, want ze haalde het gewoon echt niet meer 's ochtends en 's middags hetzelfde.

Op de opvang doet K. vaak maar 1 echt dutje van 45min, heel soms 1u. Rond 15u leggen ze haar dan nog een keer in bed maar 9 van de 10 keer staat er daarna in de app “K. heeft in bed gerust, maar niet geslapen”. Valt me wel op in de app dat ze haar daar 's ochtends alweer veel vroeg in bed leggen dan nu thuis dus (zelden dat ze er daar na half elf inligt), maar meer indrukken en ze de keren dat ze daar echt lang heeft geslapen het afgelopen jaar zijn op 1 hand te tellen. Ze wordt wakker en wil dan weer alles mee krijgen, waar ik haar thuis wel eens wakker hoor worden en ze dan na een minuut weer in slaap is gevallen. Ze redt het op de opvangdagen eigenlijk prima tot 19u, ondanks dat korte slaapje. Moeten dan wel echt rond 19u gaan douchen/in bad want als ik daar tien minuten langer mee wacht is het alleen maar huilen van vermoeidheid.

Ik heb al flink wat kleertjes binnen maar ben nog op zoek naar een eerste pakje. Wat is handig/zit lekker en is warm? Hij wordt in januari geboren. Tips zijn welkom :slight_smile:

1 like

Ik ben fan van de pyjama/boxpakjes van nextdirect. Als ze heel klein zijn ideaal met voetjes en door de drukknoopjes makkelijk aan en uit te doen. Geen opkruipende truitjes of sokjes die uitvallen. Nog steeds vind ik ze heel fijn, ik heb net weer een lading in maat 74 besteld!

2 likes

Is dat dan zoiets? Ze hebben zoveel verschillende regenjasjes😮

Oké, ik voel me een ei maar we gaan een nieuwe fles uitproberen. Nu hebben we een difrax fles met een 123 speen, maar ik snap niet hoe dat werkt :joy: Heb ik een 123 ring nodig of kan het ook zonder?

Is een kruik een musthave voor in de winter?

Nee hoor, nooit gehad! Gewoon lekker warm aankleden 's nachts :slight_smile:

1 like

Eens met @Ketel, die heeft ze hier ook veel aan (gehad). Met (korte mouwen) overslagromper eronder.

Verder ook overslagromper + broekje, en lekker dik inpakken met dekentjes als het koud is. Bij ons binnen is het altijd wel warm, dat wel.

1 like

Wij hadden ze wel in huis, maar nooit gebruikt. Ons kindje kon zich direct al goed warm houden.

1 like

De ochtend tot het dutje rond 12 haalt ze echt met gemakt. Helemaak niet chaggy of wat dan ook. Alleen rknd een uur of 4 kakt ze wel een beetje in, maar naar bed gaan is echt onmogelijk helaas.

Mmm ja om 4u nog naar bed is natuurlijk ook vragen om “problemen” ‘s avonds. Als K. later op de middag nog ooit een dutje doet haal ik haar altijd uiterlijk 4u eruit, scheelt veel voor de avond.

Ik zou het wel in huis halen, want je komt er vaak ‘s avonds achter dat je het nodig hebt en dan is het niet makkelijk ergens te krijgen.

Hier een zomerbaby die zichzelf vanaf moment 1 top op temperatuur hield, mutsjes niet nodig had en het was een hittegolf. Maar haar bedje verwarmde we altijd voor met de kruik ‘s avonds. Dan is de overgang van warm bij papa of mama naar het bedje minder groot. Merkte echt wel verschil hier tussen of ze een warm of koud bedje in ging. In het najaar en de winter hebben we hem ook veel gebruikt, zelden de hele nacht maar om voor te verwarmen.

1 like

Onze baby bleef maar afvallen dus een kruik was wel een must have om hem warm te houden. Maar alleen tijdens de eerste twee weken hoor, daarna was het niet meer nodig en werd hij eindelijk wat zwaarder.

Ik heb zelf twee kruiken gekocht en leen ze nu uit aan vriendinnen. Wie weet kun je ook lenen!

1 like

L is ook 5,5 maand (volgens mij een dagje jonger toch? :grin:) en bij ons werkt het goed hoor! Het is een E-book dus mag hem wettelijk gezien niet verder verspreiden :sweat_smile: anders had ik hem je wel gestuurd voor de helft van de prijs haha

Ja precies, want toen ze dus wel nog een 2e dutje wilde doen werden die steeds later en sliep ze savonds pas weer rond 20.30/21, en dan is ook niet te doen haha (en in de oxhtend werd ze uiteraard net zo vroeg wakker als altijd :sweat_smile:)

Vandaag sliep ze smiddags 1u 15m en slaapt nu alnom 19u dus ging wel, maar had liever ook langer gezien.

Ik heb het ook veel gebruikt. Bedje voorverwarmen en daarna tussen dekentje bij de voetjes. Het was echt nodig hier, ook overdag.

Wij hebben een elektrische kruik van zensy. Die gebruik ik nu zelf met thuiswerken haha.

1 like

Mijm dochter is 6.5 maand en werkt top! Vrijdagavond gestart en van niet zelf in slaap kunnen vallen en elke nacht meerdere malen wakker slaapt ze nu al 3 nachten op rij zo goed als klokje rond en valt ze zelf binnen 5 minuten in slaap.

4 likes

Bij ons wel! Baby geboren in november en zeker 4 weken de kruik gebruikt. Ze was een baby die het snel koud had. Dus 's nachts kruiken + meerdere dekens/lakens en warm setje kleren aan.
Plus: ze sliep bij ons op de kamer en ik had het bloedheet de eerste weken na de bevalling (lang leve de hormonen) en wilde graag met raam open slapen voor de frisse lucht. Dus kruik was zeker nodig.

1 like

Jaa klopt! Misschien ga ik de gok dan toch maar wagen, want vandaag was het weer zo’n gedoe om haar in slaap te krijgen overdag.

1 like