Tips, ervaringen & aanraders #3 (Deel 1)

Wat een toeval. Heb van de week voor mijn zoontje een gevoerde jas van Name It (gele parka staat hem echt zo mooi). En een dino muts van Barts gekocht, haha. Staat hem echt zo cute :heart_eyes: mocht de winterjas binnenkort ergens in de sale zijn koop ik het ook in blauw voor hem.

3 likes

Ik heb net naar deze vraag zitten staren en proberen te bedenken wanneer ze los ging staan, maar hier was los staan ook meteen lopen? Daarvoor stond ze nooit los, echt heeeel af en toe, maar ze hield zich altijd vast. Toen ze eenmaal los liet ging ze er ook gelijk vandoor haha.

2 likes

En hoe lang zat er ongeveer tussen optrekken maar staan tot ergens langs lopen en vervolgens los lopen?

Ik heb het meeste bijgehouden in een document, mocht hij het later interessant vinden (as if :smile:)
9 maanden -> Trekt zich op tot staan
11,5 maand -> Staat los
13 maand -> Eerste stapjes

1 like

Tussen optrekken en langs een meubel lopen zat maar een week of 2 denk ik

1 like

Omg :scream: wat goed al!

1 like

Ze gaat zo snel ineens :sob:

2 likes

Oeh hier trekt ze zich al 3 weken op tot staan, maar ze is ook nog maar 6 maanden. Grappig hoe die ontwikkeling zo verschillend loopt en hoe hard het soms ineens gaat.

Optrekken tot staan: 7,5 maand
Los staan: weet ik niet meer
Eerste stapjes: 11 maanden.

1 like

Een regenjas. Ik heb er een van America Today en een van Hublot (een of ander zeilmerk, supergoede jasjes)

1 like

Welke jas van de Mango?
Ik heb ook een winterjas voor mijn baby bij de mango gekocht. Ze draagt nu maat 74 en heb de jas in maat 80 besteld, die is nu nog wel echt wat te groot voor haar. Vooral bij de armen, maargoed volgens mij hebben mijn kinderen sowieso korte armen want moet altijd mouwen omslaan.
Mango vind ik verder over het algemeen wel klein vallen, ze kan bijvoorbeeld nu al sommige dingen in maat 80 aan.

Tijgeren 7 mnd
Staan 8 mnd
Langslopen 8 mnd
Achter een loopwagen lopen 9 mnd

Ben heel benieuwd wanneer hij losse stapjes gaat zetten! Vooralsnog vindt hij dat veel te spannend :grin:

Die van mij trok zich op bij 9/10 maanden en stond met 10 maanden los. Lopen langs de bank enzo doet ze sindsdien ook, dat ging heel snel. Inmiddels is ze 13 maanden en ze loopt nog niet los.

Ohhh door dit onderwerp ging ik even foto’s en filmpjes terugkijken van dat ze net kon kruipen, lopen enz, mijn haaaart :smiling_face_with_three_hearts: Zo’n bol koppie zonder haar haha.

@Zeepaardje hier zat er ruim 2 maanden tussen. Maar het kan ineens snel gaan idd! Hoe oud is ze nu?

@gradje tussen optrekken en langs meubels lopen zat 2 maanden (bij 6 en 8 maanden), 3 maanden later zette ze haar eerste losse stapjes.

3 likes

Hier zat daar wel wat tijd tussen. Weet het niet precies meer, maar optrekken en staan ging heel snel, langs de box staan was echt zijn favo bezigheid. Ergens langs lopen was denk ik een week of 8 later en volledig los lopen duurde wel een paar maanden.

Noem er ff geen leeftijden bij, wil er geen wedstrijdje “kijk hoe snel mijn kind was/is” van maken. Weet dat die ontwikkeling een puntje van onzekerheid kan zijn bij sommige ouders.

7 likes

Ik hoop juist dat ze nog een poosje niet gaat lopen hoor, gaat me veel te snel allemaal! Als ze 18 is zal ze het vast wel kunnen.

1 like

Haha goed zo!!

@Wonderland wat @Mhysa post, super handig. Qua speeltjes waren hier de fruit en groenten bijtspeeltjes van Oli&Carol een succes. En de welbekende Freddy Vuurvlieg (en soortgenootjes) van @FrauHelga.

Oh ja en van die zwart/wit kaarten speciaal voor babies vond ‘ie ook leuk! Dingen met veel contrast kunnen ze als eerste zien dus die kun je dan een beetje voor ze houden.

2 likes

Haha thanks :sweat_smile: ben normaal nooit onzeker, maar bij dit lopen vraag ik me af en toe af of hij het OOIT gaat doen. Hij loopt nog niet, maar loopt wel op zijn knieën haha. Wtf

2 likes

Hahaha dat deed ze hier ook heel lang! En kruipen ging tot voor kort ook gewoon sneller dus er was geen noodzaak tot lopen.
En sinds twee weken heeft ze t ineens door en loopt ze bijna altijd! En R. is jonger dan P dus no spang :grinning:
Scheelt wel heel veel in supervieze modderknieen dus dat is wel fijn.

2 likes

Het is ook wel lekker rustig moet ik eerlijk zeggen :grinning:

2 likes