Tips, ervaringen & aanraders #3 (Deel 1)

Fuck yeah. In 10 dagen 3 fotoboeken afgemaakt en dit is m’n score:

31 likes

Wat is de code voor die extra pagina’s?

@Gradje dat gebruikten we de eerste maanden wel heel veel. Misschien is het nu voor de overgang wel heel fijn voor hem. Had ik helemaal niet aan gedacht eigenlijk.

@Suikerklontje goed idee!

Ben heel benieuwd. Als ik het heb gelezen moet ik maar even een plan de campagne maken. Hoop echt dat we een manier kunnen vinden die bij ons past. Vind t ook zo sneu voor hem. Het lukt hem gewoon niet. Papa en mama zijn natuurlijk heeel fijn om bij te liggen. Maar dat gaat gewoon niet altijd. Al geniet ik er vaak wel heeeel erg van als hij zo lekker bij je ligt. Ze worden zo snel groot😭

1 like

EXTRAOKTOBER

maar niet geldig op platliggende en hoogglans pagina’s

2 likes

@Printemps en @Superkonijn Ahh thanks voor t delen! Hopen dat ze gewoon snel leert rollen en dan lekker altijd op haar buikje kan slapen haha (vindt ze volgens mij ook het fijnst slapen)

@Superkonijn precies wat je zegt, echt shit. Je probeert alles, maar niets werkt. Heb ook geprobeerd met een doekje onder het hoeslaken en een handdoek onder het matras (zodat die wat schuin ligt). Dat helpt wel een beetje, maar dan slaapt ze veel onrustiger en wordt ze snel weer wakker omdat ze haar hoofd dus moeilijk kan draaien, lastig!

Qua buikklachten wist ik niet joh! Ze heeft eigenlijk heel weinig krampjes en lijkt verder nergens last van te hebben, gelukkig!

1 like

Fijn dat ze daar geen last van heeft! Dan zal het dat ook niet zijn. Ja het is echt rot, je kunt doen wat je wil maar ze draait weer terug. K. heeft ook een flink afgeplat hoofdje nu, het valt extra op door de bos haren. Die steken nu helemaal daar en vormt een gigantische kruin. Ik denk dat we meer niet kunnen doen dan dit. Je kunt er moeilijk de hele nacht en dag bij blijven staan :thinking:
Ik hoop dat mijn huisarts gelijk heeft dat het altijd bijtrekt!

Overdag probeer ik haar trouwens ook vaker omhoog te doen in de draagzak, dan krijgt het hoofdje minder druk. Weet niet of iemand anders dat al tipte, geen idee ook of het echt wat doet hoor maar klonk in mijn eigen oren wel logisch haha.

Wauw lekker bezig! Goede deal! Ik moet nog beginnen maar heb er geen puf voor. Maar wil het wel graag :tired_face: word moe van mezelf haha.

1 like

Wat voor winterkleding heeft een kind echt nodig? En wat voor winterjas is echt goed warm? Ik twijfel wat voor soort muts/wanten/pyjamas/schoenen ik moet halen, heb echt geen verstand hiervan.

Mijn kinderen hebben dit jaar beide een dikke gewatteerde jas, ik heb ze bij name it gekocht maar die zijn er wel in meer winkels.
Wanten en mutsen koop ik meestal van Barts, wel wat duurder maar die kunnen dan van de oudste door naar de jongste. De mutsen hebben daar ook een fleecelaag inzitten. Als ik ze niet van barts heb dan kijk ik of er zo’n thinsulate label aan zit zodat ze wel warm genoeg zijn.
Voor zowel jassen als mutsen en wanten zou je ook eens bij de decathlon kunnen kijken. Zij hebben ook wintersport kleding dus dat is wel goed warm.
Qua schoenen koop ik eigenlijk altijd een hoger model, zodat de enkels ook warm blijven.
Pyjama’s gewoon bij de zeeman/Hema/wibra/Action met lange mouwen en lange broek van katoen of katoenmengsel.
Edit: de hoeveelheid kleding vind ik lastig in te schatten, hangt er ook een beetje vanaf hoe lang ze de kleding aan hebben. Hier meestal maar 1 dag en dan is het wel vies van de zandbak/klei/jam/onherkenbare smurrie dus ik heb wel veel broeken en truien om de week door te komen en ik niet iedere avond hoef te wassen.

1 like

Wat voor jasjes dragen jullie kindjes nu?
F. heeft nog steeds haar zomerjas aan maar dat is nu eigenlijk wel te koud. Ben opzoek naar een soort tussenjaar. Bij Hema, fake fur, zijn echt niet mijn smaak.
Weet iemand leuke te vinden?

M Draagt nu een regenjasje met een dun mutsje als het wat fris is. Ze heeft namelijk nog niet zoveel haar haha

4 likes

Gevoerd regenjasje van de Zara. Echt ideale tussenjasjes vind ik en blijven hier heel goed. Hij draagt zijn oude nu al ruim een jaar heel veel. We hebben inmiddels een nieuwe, maar naar kdv draagt hij zijn oude nog hehe.

1 like

Weet iemand hoe de kleding van Mango valt? Heb een winterjas op het oog, de maten zijn 74/80 of 80/86. Ze heeft nu (7 maanden) maat 68.
Kan ze natuurlijk ook allebei bestellen en even proberen, bedenk ik nu, haha.
Maar toch, als iemand ervaring heeft, hoor ik het graag!

Hoeveel tijd zat er bij jullie kindjes tussen een tijdje los staan en lopen? :grimacing:

Ik heb even mijn filmpjes teruggekeken, tussen los staan en eerste stapjes zaten 5 weken.

1 like

En tussen eerste stapjes en volledig 100% lopen zat een maand. Ik vond dat stukje -van staan tot lopen- best wel snel gaan ineens!

Ik heb toevallig een filmpje dat mijn dochter voor het eerst los staat, dat was begin juni. In juli zette ze toen een paar stapjes achter elkaar, en dat breidde zich uit tot ze ergens eind augustus alleen nog maar liep en niet meer kroop

1 like

Jassen geen ervaring mee. De dingen die ik van Mango heb gehad vond ik klein maar wel breed vallen. Heb vd zomer hele zooi teruggestuurd omdat het echt heel raar breed viel, maar ook dingen die wel paste maar dan bv bij een maat kleiner: Had een topje en rokje in 74 en die kon ze aan toen ze in 62-68 zat en van de zomer veel spul (shirts, shorts, rokje en wat hemdjes) van Mango in maat 80, droeg ze allemaal al vanaf 74. De korte broeken ook nog met 80 prima maar de shirts werden wat kort.

1 like

:scream::scream:

Jaa! Ik ga er van uit dat het nog veel te vroeg is hoor maar ze staat steeds vaker en langer los staan, vandaag al 10 seconden :scream:

1 like