Jou baby’tje is net geboren toch? Zo extreem droog huidje had mijn baby ook. Volgens mijn vroedvrouw is dat een normaal eenmalig proces van vervellen wat veel baby’s hebben. Je kunt er wat opsmeren, maar je moet er gewoon doorheen. Gaat vanzelf over.
Nog even over de slaapgids he, wie heeft er ervaring met gecontroleerd huilen?
De andere methodes (steeds verder weg zitten etc.) heb ik al geprobeerd en dan zit ik daar rustig 1.5 uur.
Nu wil ik het dus iets rigoureuzer aanpakken en denk ik aan gecontroleerd huilen (baby is ruim 6 maanden). Ik ben er vrij zeker van dat dat voor nu de juiste aanpak gaat zijn, maar zou graag wat ervaringen lezen.
Wel fijn dat het al wel goed heeft gewerkt! Baby’s kunnen zo ineens veranderen per dag dus vind dit al heel knap haha. Snap heel goed dat je de andere 2 in de draagzak doet op een gegeven moment ben jij ook klaar haha. L doet dat niet meer helaas, bij mij slapen.
@Gradje ja deze methode hebben wij ook gedaan. Maar deden we eigenlijk altijd al want anders lukte het niet bij haar. Als ze echt overstuur is dan pak ik haar natuurlijk op. Maar vaak waren het van die ‘ik ben te moe’ huiltjes en daar moest ze even doorgaan en daarna sliep ze gewoon. Werkte de ene dag ook beter dan de andere
Ik heb dit gedaan rond 3 maanden. Ik ging naast het bed zitten op een stoel en lette op dat ik max 10 min liet huilen. Ik probeerde wel te sussen en eventueel speentje terug te geven. Huilde ze dan nog steeds dan pakte ik haar uit bed, maar zodra ze stil was weer neerleggen. En dan weer max 10 huilen. Bij mij heeft ze alleen de eerste keer de volledige tijd gehuild, daarna steeds minder tot ze na 2 weken zelf in slaap viel.
Overigens pakte ik haar wel als ik het huilen echt te heftig vond (dat verschil hoor je denk ik zelf ook wel).
Edit; oh ik ken de slaapgids niet, weet niet of dit dezelfde methode is. Had niet goed gelezen
En @Heisenberg, bedankt voor jullie reacties! Dan ga ik haar toch maar wakker maken, gisteren ging het gelukkig al makkelijker en vannacht heeft ze doorgeslapen dus er moet toch iets goed gaan
Met het oog op de winter: zouden jullie eerder voor snowboots gaan of voor gevoerde regenlaarzen?
Zo’n palais l’eau handdoek/badcape, die je om je nek kan vastklikken. Is dat nou echt handig?
Mijn vriend zat laatst te mopperen over baby pakken/afdrogen na badje en toen moest ik hieraan denken. Yay or nay?
- Ja, lijkt me handig of heb ik
- Nee
0 stemmers
Ik heb er geen maar het lijkt me opzich wel handig.
Een must have zal het niet zijn.
Ik heb van die XL hydrofiel doeken. Als ik haar uit bad ga halen stop ik 1 punt in m’n mond. Als ik haar dan uit bad til leg ik haar op 1 arm en dan pak ik die punt die naar beneden hangt en die gooi ik over haar heen. Dan is ze in 1 beweging helemaal bedekt.
Ja zo poogt mijn vriend het ook (hij doet het meestal) maar toch moppert hij haha hij is er niet zo handig in
@Peyton ja ik twijfel om gewoon het gemopper op te lossen door een vrij overbodig maar misschien toch wel handig ding te kopen
Of het aankleedkussen op de grond met de doek erop naast het badje? Dan hoef je niet met die doek te kutten
Ja dat deden we (nouja hij, want hij doet nog steeds grootste deel van de badjes) in het begin altijd, weet eigenlijk niet waarom hij daar mee gestopt is.
Denk dat ik morgen het 1-persoons bad weer ga opblazen, gezellig met de baby badderen yaaaay. En gemopper over het afdrogen aanhoren haha.
Haha ik heb N nog nooit alleen in bad gedaan (en mijn vriend ook niet). Zoveel handelingen, ik zou niet weten hoe ik het moet doen haha.
Dit zal wel niet geheel verantwoord zijn, maar wij hebben een grote, diepe, rechthoekige wasbak en daar leg ik dan altijd een heel dik badlaken in. Daaroverheen een xxl hydrofiel, helemaal uitgevouwen zodat ik dat baby kan neerleggen en gelijk kan inpakken.
Ik douche overigens veel vaker met de baby dan dat hij in bad gaat. Vind ik sneller en gezelliger. (En ik typ ik, maar we hebben altijd discussie wie er met de baby mag douchen )
Haha, ik ging van de week voor het eerst alleen met de baby douchen en zat al te bedenken hoe ik dat moest organiseren en dacht toen aan jou (dit heb je geloof ik eerder gepost). Heb toen een ‘stoel’ gemaakt van de wasmand met en een dikke handdoek erin. Kon ze mooi even in zitten terwijl ik mezelf in sneltreinvaart afdroogde en mijn badjas aan deed. Ging top!
(Had ook gewoon haar wipstoeltje kunnen pakken, maar dan moest ik hélemaal naar de woonkamer vijf meter verderop lopen)
Ik wil dat ook!! Maar onze douche schommelt uit zichzelf in temperatuur, hij wordt vaak eventjes koud en dan te heet, en dan weer normaal. En dan elke minuut ofzo herhaalt het riedeltje zich. Heb dat nog niet aangedurfd met baby.
Ik heb het badje eigenlijk alleen in de kraamweek gebruikt. Sindsdien douche ik met hem. Ik heb het babynestje in de badkamer liggen, en dan douche ik eerst snel. Dan pak ik hem en douchen we samen. Als we klaar zijn trek ik met hem een voorzichtige sprint () naar zijn kamer en wikkel ik hem in een XL hydrofiel of een badcape. Heel af en toe doe ik hem in badje, maar ik vind dat zoooo’n gedoe
Ik doe altijd badje of de emmer. En punt van handoek in mijn mond en zo eromheen.
Samen douchen al tijdje niet gedaan. Dat vind ik alleen te gehaast, liever samen.
Maar ik doe vaak alleen bad en naar bed terwijl hij werkt of beneden de afwas doet.
Ik was liever de baby haha.
Wij hebben een tummytub en toen ze daar zonder ondersteuning in kon zitten zette ik haar dan daar in als in ging douchen, gewon naast mij op de grond. Als ik dan klaar was even samen onder de douche om te wassen en dan terug in de tummytub terwijl ik mijn badjas aandeed en mn haren in een handdoek en dan daarna haalde ik haar eruit. In de winter had ik dan het aankleedkussen in de badkamer op de vloer, zodat we daar alles konden doen en niet de koudere gang op hoefden daar had ik dan haar handdoek op klaar liggen. Toen ze uit de tummytub ging klimmen hebben we zo’n antislipmat gekocht voor in het grote bad (ze kon toen ook al zelf zitten en op handen en knieën) en die legde ik vaak onder in de douche, dan zat ze er gewoon op. Nu nog steeds anders glijdt ze kei hard uit haha.
@Wonderland geen ervaring mee, maar wat fijn dat ze op geboortegewicht is!
Grote hydrofieldoek of handdoek om je nek knopen of vastzetten met een haarklem werkt ook!