Tips, ervaringen & aanraders #3 (Deel 1)

Ik heb die gids laatst ook gekocht en veel daarvan had ik ook al wel gelezen. Maar ik hou me aan het schema wat erin staat en dat helpt hier al heel goed!

1 like

Iemand een tip voor een kinderwekker? Iemand ervaringen met wake up light van Phillips voor kinderen. Ik merk dat mijn zoontje een slaapkop is en moeilijk wakker wordt voor school. Wil hem ergens mee stimuleren.

Helpt het schema ook met daadwerkelijk een hele nacht doorslapen zonder wakker te worden?

Wij zijn hier ook net mee begonnen! Hoop zo dat het werkt want ben wel wanhopig toe aan slaap. Vraagje: Maak je je kindje daadwerkelijk wakker bij het derde slaapje? Volgens de 4-8 maanden gids moet je je kindje na 15 minuten wakker maken, maar mijn dochtertje slaapt dan nog heel diep en is daarna niet meer te handelen omdat ze zo moe is.

@Minnepin
Ze deelt erg graag haar complimenten vanuit tevreden ‘klanten’, maar van daaruit maak ik ook op dat door het volgen van de routines in haar gidsen (dus min of meer de strikte schema’s) mensen al heel snel veel winst behalen. Na enkele dagen al wel.
Zet m op!

4 likes

Ik moet onze zoon voortdurend wakker maken bij zijn dagdutjes. In het begin vond hij dat vreselijk. Maar ik ben erachter gekomen dat onze slaapkop overdag teveel sliep, en daardoor ‘s nachts erg spookte.
Inmiddels went hij eraan dat hij wakker gemaakt wordt en is hij er minder mopperig onder.

Het is de bedoeling van wel ja haha. :sweat_smile:

@Madonna ja is wel de bedoeling! Op die manier bouwt ze weer ‘slaap schuld’ op voor de nacht, zoals zij dat zegt haha. Ik moet de mijne ook vaak wakker maken, maar merk al wel dat ze daardoor ook sneller in slaap valt als ik haar voor de nacht op bed leg :grin:

@Heisenberg @Minnepin en wie ik vergeet, ik hoop zo dat het gaat werken. Vandaag in totaal een half uurtje en nog eens 45 minuten geslapen en dan is ze weer klaar wakker. Afgelopen week al 2x van 4 tot half 6 bezig geweest (en 2 uur, en 3 uur
). Gister viel ik serieus bijna in slaap in de auto, dus er moet echt iets gaan veranderen!

1 like

Wow echt na 15 minuten al? Is alleen voor het laatste dutje dan?

Hoe kijkt zij aan tegen ‘sleep breeds sleep’? Je leert dat overdag goed slapen = ‘s nachts ook beter slapen. Of is dat niet zo?

Zij houdt een bepaald aantal uur dagslaap aan per leeftijd. Dus de balans is belangrijk. Moet ook wel zeggen dat als mijn dochter op de opvang de hele dag ligt te maffen, ze 's avonds ook echt niet op bed te krijgen is.

1 like

Ik hoop het ook voor je! Het breekt je echt op. Nu slaapt L ‘s nachts heel goed maar overdag was het altijd huilen als ze op bed werd gelegd. Was ik uren met haar bezig om te zorgen dat ze 45 min sliep. Door dit schema weet ik ook meer waar ik aan toe ben met haar. En zij hopelijk ook als ze eraan gewend is. Maar gaat nu al super!

@Ovenschaal ja alleen de laatste! Van half 5 tot 5 max. En dan om half 7 laatste fles en dan weer naar bed. Dan ben je ook niet de hele avond bezig met te zorgen dat ze slaapt. Als het goed is :sweat_smile: In de ochtend kort slaapje, middag een lange en dan de laatste weer een korte.

1 like

Ja die middag een lange is hier gewoon niet erin te krijgen :joy: hoe rustig of niet rustig ze ook in slaap valt. Ze slaapt in de nacht wel lang dus in totaal komt ze toch aan 14-15u slaap gelukkig. Maar wakker maken nog nooit geprobeerd. Dutjes zijn toch niet langer dan 30-40 min.

Ja die lange middagdut lukte hier vandaag ook niet hoor :joy: ben allang blij dat ze gewoon zelf in slaap valt nu. Hoelang ze dan slaapt dat ligt aan haar haha.

Jullie zijn ook nog niet zo lang bezig met haar in de wieg te laten slapen toch? Dat ging hier ook niet meteen goed hoor. Ze moeten aan alles wennen :sweat_smile:

Nouja het ging dus een hele tijd (een maandje nu bijna) echt goed! Als het haar niet zelfstandig lukt dan kom ik er naast zitten en handje vasthouden, is vaak genoeg. Afgelopen dagen is echter ineens een ander verhaal :sweat_smile: maakt zich mega druk en overstuur en dan moet ik haar echt troosten. Vandaag maar 2 vd 4 dutjes in draagzak gedaan, had er geen energie meer voor. Eerste twee dutjes hou ik nog wel stug vol.

1 like

Ja ik ken ze toevallig allebei, want dat boek heb ik ook gelezen.
Voordeel van dat boek Slaap is dat het veel omvattende info omvat. Bijvoorbeeld ook over de ontwikkeling van een baby in het eerste jaar.
De gidsen zijn juist weer duidelijk per leeftijdscategorie weergegeven.
Misschien is Slaap wat algemener en geeft voorbeelden aan van mogelijke dagritmes. De gidsen zijn misschien wat ‘dwingender’ qua ritme, al klinkt dat negatiever dan ik het bedoel. Want het schijnt voor veel kleintjes echt heel goed te werken.

1 like

Ik heb het boek van Oei ik groei, eerder werd ik daar wel heel vrolijk van. Elke keer bij een sprong afvinken bij de vorige sprong. Maar nu staan er steeds zooooo veel dingen die F. echt nog niet kan dat ik er gewoon onzeker van wordt.

Zegt “hap” als ze nog een hap wil?
Kan een puzzel van 3 stukjes maken?
Herhaalt een spelletje?
Imiteert twee of meer gebaren die je na elkaar maakt (bv. Klap eens in je handjes)?

Nee. Nee. Nee. Nee.

Ook dingen uit eerder sprongen waarbij ik denk
 weet, nee ook niet.

1 like

Echt niet onzeker van worden! Ik vind oei ik groei zo stom ja sorry. Hier was het het precies hetzelfde en hij is nu 2 jaar en hij is net als alle andere 2jarigen. Ik had zelf de app en heb het verwijderd van mijn telefoon destijds. Geen enkel kind is hetzelfde echt laat je niet onzeker maken.

3 likes

Had mijn baby ook. De kraamhulp gaf mij als tip gewoon de olie te gebruiken waarmee ik mijn buik insmeerde tijdens de zwangerschap. Heb je dat gebruikt? Misschien dat je dat kan proberen?

1 like

Het hielp wel, maar ik denk ook dat het gewoon op een gegeven moment over was. Denk een week nadat de kraamhulp weg was dat ze geen droge huid meer had. Toen begon de babyacne haha. Is het niet vooral vervelling? Dat is ook heel normaal. Ik deed haar in het begin ook niet veel in bad, was ook beter zei de kraamhulp.

1 like

Haha nou ze zeggen toch ook allemaal wat anders, net zoals het CB :joy: