Ja zo dom van mij, ik heb net 5 nieuwe spenen gekocht. Is inderdaad een goed idee die lichtgevende spenen. Ik ga de collectie nog maar wat uitbreiden misschien, als het aan haar knuffeltje niet werkt
Mijn dochter blijft niet veel uit haar 360 beker drinken, ze drinkt een paar slokken en gooit dan met de beker. We willen haar graag meer water laten drinken, thee en gewone melk. Maar tot nu toe schiet het niet op. Wat zijn nog meer aanraders? (liefst ook een beetje stoot vast )
Succes! Het is trouwens ook niet geheel zaligmakend, onze baby verwart zān spenen wel eens met Pokemon: gotta catch them all. Dan ligt hij wild te schudden met drie speentjes in zān handjes.
Hahaha Ik zie haar er voor aan haha
Smeert jullie baby ook zo bij de fles? Mijn baby is nu 8 weken en alles loopt steeds aan de zijkanten van zān mond er uit. We zijn al over gegaan op prematuur spenen (dr. Browns), en daarbij is het wel iets verbeterd, maar alsnog moeten we altijd een hydrofieldoek of slabbertje erbij hebben. Hij krijgt een mix van fles en borst, misschien dat dat er mee te maken heeft? Iemand tips?
Baby noob hier en ik heb geen antwoord op jouw vraag maar wel een vraag voor jou (en anderen misschien)
Je zegt fles en bv te geven. Dit is wat ik ook wil gaan doen, maar moet fles dan afgekolfde melk zijn of kun je ook van begin af aan kunstvoeding en bv combineren? Of hoe doen mensen dit?
Ik geef nu sinds 2 maanden met succes 2 voedingen met de borst (de eerste en de laatste) en 3 voedingen kunstvoeding. Met 2 a 3 maanden krijgen ze iets meer een schema in het voeden
Zo heb ik het aangepakt:
https://www.forumfeminarum.nl/t/borstvoeding/1117/2355?u=bathwater
Kan inderdaad gecombineerd zoals @Bathwater doet , maar het liefst de eerste periode wel vooral borst (live of kolven) omdat je productie dan nog goed op gang moet komen. Anders loop je het risico dat de productie snel keldert als je een voeding overslaat (zonder die te kolven).
Idealiter afgekoflde melk! Ik geef een combinatie van afgekolfde bv en kv in de fles. Wij zijn er mee begonnen met kunstvoeding omdat de borstvoeding niet genoeg was, maar daar heb ik achteraf wel spijt van gekregen! Want zo is mijn productie nooit goed op gang gekomen. Dus nu combineer ik het maar ik heb wel moeite om mān productie hoog te houdenā¦ Ik ben nu ook aan het afbouwen want het werkt niet goed voor ons. Als ik de borst geef is hij er na nooit verzadigd en wordt hij gefrustreerd en moet ik dus een flesje nagevenā¦ Dus dat is niet ideaal, vandaar dat ik er ook vanaf wil zijn als ik over een paar weken weer aan het werk moet
Ja, dit wel inderdaad @turbs.
Ik ben vanaf 2 maanden langzaam gaan afbouwen met borstvoeden. Ik wil niet kolven en heb daarom gekozen om het zo te doen.
Dit lukt overigens niet altijd. Bij mān eerste kind wilde ik het ook zo doen, maar die weigerde de borst nadat hij goed aan de fles gewend was en toen hield mān productie heel snel op.
Dit is wel ideaal! Hier zou ik ook wel naar toe willen maar ben bang dat het bij mij al te laat isā¦ Merk je ook dat je lichaam er op af gestemd is? Als in je krijgt geen stuwing overdag en er is altijd genoeg bij die beide voedingen? Sorry als je het uitlegt in je gelinkte post maar die kan ik niet openen want kan niet in het members only
@Bathwater @Ovenschaal @DarkwingDuck
Bedankt allemaal! Dat van die productie is idd wel een goede om bij stil te staan. Ben sowieso benieuwd of bv gaat lukken natuurlijk, maar met jullie antwoorden kan ik zeker iets
Ik heb een 75c cup. In de ochtend na de voeding bungelen mān borsten los in de cup en in de avond voor de laatste voeding knallen ze bijna uit de cups , dus daaraan merk ik bij mezelf dat mān productie nog wel aanwezig is.
Maar de belangrijkste graadmeter is dat mān baby tevreden is en goed groeit.
Heb nu (ze is nu 5 maanden) als schema ongeveer (afhankelijk van wanneer ze wakker wordt, maar op werkdagen zijn dit de tijden):
06.00 borstvoeding
09.30 fles 180 ml + 6 scheppen
12.30 fles 180 ml + 6 scheppen
16.00 fles 180 ml + 6 scheppen
19.30 borstvoeding
Ik heb zo een standaard rietjesbeker (3,50) van de Hema gekocht, volgens mij ligt het bij de sportafdelingā¦ is voor meer kindjes in onze omgeving een succes !
Het was ook mijn doel, ik heb uiteindelijk 3,5 borstvoeding gegeven (wel ook af en toe oefenen met een flesje afgekolfde melk) en wilde toen langzaam naar overdag kv gaan. Helaas begon ze mān borst te weigeren dat was net tijdens die hele warme zomerdagen waardoor ik meer kv ben gaan geven en ze al snel mān borst helemaal niet meer wilde. De combinatie lukt helaas niet altijd!
Thanks, ik ga het checken!
@DarkwingDuck Ja, deed mijn kleine toen ook. Wij zijn van Avent naar dr.Browns overgestapt en dat scheelde een hele hoop.
@turbs Ik heb 4 maanden zo veel mogelijk aangelegd voor de productie, gekolfd en kv en bv met de fles gegeven. Achteraf was dat veel te veel gedoe omdat ik gewoon niet genoeg aanmaakte, maar ja ik wilde het zo graag laten lukken.
Iemand ervaring met een slaapcoach? Vind het belachelijk veel geld maar ik begin wanhopig te worden.
Floddertje, boeken van Marianne Busser en Ron Schrƶder, boeken van Vivian den Hollander. Boeken van Kikker zijn inderdaad ook altijd voorzien van een mooie boodschap en lezen lekker weg.
Ik gooi hem weer even in de groep: snuggles and dreams. Op instagram volg ik haar, en ze biedt ook slaapgidsen aan per leeftijdscategorie, met daarin heel toepasbare tips, geven vaak al na een paar dagen resultaat.
Zoān gids is beduidend goedkoper dan een trainingstraject met haarā¦ (al wel nogsteeds e45 volgens mij)
Heb vannacht inderdaad die gids aangeschaft (ook veel geld voor 55 paginaās maar ok) en we gaan er dit weekend mee starten. Moet zeggen dat veel wat er in staat wel bekend is, maar we moeten het maar rigoureus gaan aanpakken.