Dat is echt mijn mantra geworden het afgelopen jaar “alles is een fase”. Maar idd, in dit geval wel een waarin we wat strenger moeten zijn.
Ik heb beide keren een speen gegeven zodra ze aan het groeien waren.
Van de Kraamzorg mocht t eerder, maar ik dacht ban: zolang je niet goed groeit ga je je zuig behoefte maar gebruiken om m’n productie te helpen haha.
consequent zeggen: “T dat doet pijn, dat vind mama niet leuk. Je mag aaien.”
En dan aaide ik hem.
Als ie het blijft doen zet ik hem ‘weg’. Bijv als hij op schoot zit, zet in ‘m even op de grond of naast me.
Hebben jullie tips voor een leuk voorleesboek? Liever geen prentenboek maar echt een boek met korte verhaaltjes. We hebben jip&janneke, takkie en consorten maar die zijn we een beetje zat
Wel met veel tekeningen, maar ik vind de Kikker boekjes leuk. ‘Kikker is kikker’ is mijn lievelings omdat het zo’n mooie boodschap heeft
Die hebben we ook inderdaad, ik was vroeger als kind ook fan van Kikker .
Misschien zo’n boek met 100 korte verhaaltjes voor het slapengaan? Wij lezen ook wel eens Woezel en Pip, maar dat zijn ook wel echt plaatjesboeken. Verder bijna altijd het dikke boek van Jip en Janneke
Goeie! Ik ga maar even in de boekwinkel en bij de bieb neuzen morgen.
Toon Tellegen? Of is dat nog niet voor die leeftijd?
Dikkie dik
Mijn oudste wou geen speentje dus die heeft hem nooit gehad. Mijn jongste is wel fan de speen merkte vooral dat hij aan het eind van een voeding heel onrustig word. Hij zit dan vol maar wilt nog wel even “tutten”
Iemand tips voor het afbouwen van de nachtvoedingen?
Zoon (4,5m) krijgt nog 1 voeding ‘s nachts, vaak rond 3 of 4u, maar inmiddels drinkt hij ‘s ochtends niet meer echt volgens mij. Hij sabbelt alleen maar een beetje.
Is dan tot een uur of 10 of 11 voldaan en drinkt dan wel goed.
Ik heb dus het gevoel dat hij prima een lange ruk kan maken zonder voeding, alleen dan op het verkeerde moment (dus van 3 tot 10 - zou dat dan liever van 23 tot 6 ofzo hebben). Geef hem nog een dreamfeed. Rekken met speen lukt een uurtje maar dan zwicht ik toch, omdat ik hem geen honger wil laten lijden.
Iemand tips?
Je kunt de nachtvoeding steeds kleiner maken, dus minder cc in het flesje of korter aan de borst. Hierdoor drinkt hij 's ochtends beter en kan hij hem 's nachts uiteindelijk over gaan slaan.
(dat werkte bij die van mij tenminste als een tiet )
Dat ik hier zelf niet op gekomen ben, haha!
Thx ga het vannacht proberen!
Ik lees wel eens dat mensen hun baby leren om zelf de speen te pakken 's nachts. Hoe doe je dat?
Dochter is 7 maanden en kan het motorisch op zich prima, maar als ze in de nacht wakker wordt en haar speen wil kan ze dat echt niet zelf. Dan is ze slaperig en hulpeloos, ik weet niet hoe ik zou moeten oefenen dat ze hem zelf pakt?
Zou wel fijn zijn, dan kunnen we lekker doorslapen
Overdag eindeloos mee oefenen (maak er evt een spelletje van) en meerdere speentjes in bed. Evt de speen aan een knuffeltje of doekje ofzo dat hij makkelijker te vinden is, maar durfde dat zelf in het begin niet zo goed.
Maar wat oefen je dan? Ze gaat in de nacht gewoon hulpeloos liggen jammeren maar steekt geen poot uit
Ik zal eens even nadenken hoe ik er eentje aan haar knuffel vast kan maken, ook @SeatLeona. Ik had altijd meerdere spenen in bed liggen, alleen sinds een maand ofzo beweegt ze in haar slaap het hele bed door en dan belanden die spenen op de grond en tussen t matras en het bed. Ze maakt er eerder een spelletje van voor mij dan voor haarzelf
Speen boven het hoofd en dan zelf laten pakken, weer uitdoen, dan stukje verder weg leggen dat ze er echt naar toe moet etc. Dus dat ze overdag alvast leert de speen te pakken en dat ze hem kan vinden. En dan hopen dat uiteindelijk snachts dat muntje ook gaat vallen.
Misschien helpt het hem snachts niet meteen terug te geven maar haar erop te wijzen en zelf te laten pakken. Evt ietsjes dichterbij leggen, maar wel dat ze hem zelf actief moet pakken.
Thanks, ga morgen gelijk kijken of ze dit een leuk spelletje vindt
Bibs heeft lichtgevende speentjes (andere merken trouwens ook), dat maakt het voor haar misschien ook makkelijker te vinden in de nacht? En een knuffeltje of een doekje eraan voorkomt ook dat de speentjes door de spijlen van het bedje vallen.
Volgens mij kreeg ik vanuit hier de tip om een happy horse knuffeltje (er is er een met lange dunne armpjes en oren volgens mij) vast te knopen door het speentje.