Tips, ervaringen & aanraders #3 (Deel 1)

Als het hard gaat qua ontwikkeling klinkt het mij niet gek in de oren.

Mbt komkommers; ik koop vaak van die minikomkommers en dan over de lengte in vieren (al vanaf 6 maanden zelfs, wel rechtopzittend in een stoel). Eventueel kun je er ook nog smallere reepjes van snijden. Qua voedingswaarde ook weinig (vooral vocht), maar die maisvingers smelten een beetje dus die eten ook veel makkelijker/sneller. Komkommer uit de koelkast is ook nog eens fijn bij tandjes :slight_smile:

1 like

@suikerklontje heeft al gezegd wat ik er over wilde zeggen haha. Het voordeel is dat kindjes echt een beetje moeten werken om het weg te werken. Hoewel hij met 6 tanden al snel een aardig eind zal komen :wink:

OMG ik ging K net ophalen en toen zeiden ze grappend ‘nou hij houdt je wel bezig!’. Dat klopt want hij is alllltijd in de weer met van alles. Wel heel lief en hij kan goed zelfstandig spelen, maar echt flink ondernemend. Maar goed, ik beetje door vragen, heeft ‘ie een ander jongetje op z’n hoofd getimmerd?! :zipper_mouth_face: En toen dat jongetje moest huilen ging K lachen. Echt ik schaam me dood. Ze stelde me wel gerust dat dit normaal gedrag is (‘normaal’) en dat hij dit bij andere kindjes heeft gezien en kopieert.

Maar goed, ik vind dat dus best heftig. K is nu 17 maanden en ons enige kind. Moeten we hier iets mee? Heb al aangegeven dat als zoiets nog een x gebeurt we het graag willen weten, vooral als het wel meer alarmerend wordt.

Iemand die me kan geruststellen dat haar kind ook zoiets doet / deed en geen psychopaat of seriemoordenaar is geworden?

6 likes

Dit is hier bijna aan de orde van de dag :see_no_evil::joy: Nee serieus, ze ‘vechten’ hier echt vaak. Met omver trekken, knijpen, krabben en aan haren trekken. Die kleintjes hebben nog geen idee van pijn doen en dat het ongewenst gedrag is. Zou me er niet te veel zorgen om maken, zeker als ze dat op de opvang ook niet doen!

1 like

Hoe gaan jullie om met slaan? K. (15 maanden)begint ons af en toe echt doelbewust te slaan. Soms uit frustratie omdat ze iets niet mag, maar ook gewoon echt doelbewust. Vanavond had ik haar bv op de trap gezet om haar schoenen uit te doen, ik kijk op, ze kijkt mij heel uitdagend aan en slaat me zo vol in mijn gezicht. En er heel hard bij lachen. Dit weekend ook bij ons beiden meerdere keren per dag, dat ze bijvoorbeeld lief bij je ligt, wat aait en dan ineens heel uitdagend je aan gaat kijken en dan bam. Ik zeg dan je “au dat doet pijn, Niet slaan!” En vaak probeert ze het dan nog een keer. Dan zie je het aankomen dus zeg ik meteen wat strenger “Nee, niet slaan” en dat maakt wel indruk want dan stopt ze of ze maakt er een soort aaitje van.

Hoe zouden jullie hierop reageren?

Wij hebben ook fles en tepelhoedje afgewisseld en een speentje gegeven omdat hij dat gewoon suuuuper chill vond en dat is altijd goed gegaan :slight_smile:

1 like

Onze baby had eerder een speen dan dat ze kon drinken haha. Ik heb ook BIBS spenen. Zou echt niet zonder kunnen.

1 like

Ik zeg altijd “au, niet slaan, dat doet zeer. Doe maar aaien” en dan pak ik d’r handje en dan streel ik dat over m’n wang. En nu doet ze soms d’r handje omhoog en dan zeg ik “nee nee niet slaan, aaien!” En dan gaat ze aaien.

(Maar dit kost wel een paar weken)

2 likes

Bij mij wilde de borstvoeding niet lukken dus ik was ook nog bezig met flessen, tepelhoedjes etc. En wilde dus geen speen geven. Na 5(!) weken heeft mijn man doorgedrukt en gezegd dat hij een speen wilde geven omdat ze gewoon echt die behoefte had en er rustig van werd. Achteraf heb ik spijt dat ik het niet eerder had gedaan, want ze werd er echt veel rustiger van.

2 likes

En @Mhysa haha thanks! Weet ook eigenlijk wel dat het er bij hoort, maar schrok er toch wel ff van.

Komt denk ik ook omdat K zeer waarschijnlijk ons enige kindje blijft en omdat hij ook vrij druk is ben ik bang dat hij straks Dat Kind wordt. Jeweetwel, het kind dat zo druk en een beetje verwend en vooral vervelend is
 waarvan ouders stiekem niet willen dat hun eigen kind er mee speelt haha.

I know, veel te overdreven. :grimacing:

3 likes

Volgens mij betekent dat je je hier druk om maakt dat hij niet zo’n kindje zal worden omdat je er alert op bent :wink:

@Wonderland hier vanaf dag 3 of 4 een speen (icm borstvoeding op verzoek). Soms had ze gewoon echt zuigbehoefte en werd ze gefrustreerd dat er dan nog melk kwam. Heb het met het ‘s avonds slapen gaan wel zo lang mogelijk uitgesteld, want wilde voorkomen dat ze niet zonder kon slapen. Nu heeft ze alleen nog een speen met slapen gaan, gefaald dus haha.

@Unquestionable nog even doorzetten dus :stuck_out_tongue_winking_eye: hoop maar dat ze het niet op de opvang ook doet, maar neem aan dat ik het dan wel hoor.

4 likes

Wij hebben ook zo’n 5 weken gewacht en toen we de eerste keer een speentje gaven ging er een wereld voor ons open. Ze leek wel een junk zo ontspannen werd ze toen ze dat speentje kreeg :sweat_smile:. Werkte zo kalmerend voor dr dat ik spijt had dat we zo lang gewacht hebben.

2 likes

Ik had dus een berichtje naar de opvang gestuurd met de vraag hoe ze met andere kindjes om ging. Helemaal open latend waar ik op doelde. En kreeg terug dat ze vooral keek enz.

Maar ze sloeg en beet R ook. Of trok aan d’r haren. Dus echt niet lief. Maar dat mindert nu gelukkig ook

Ja dit doe ik ook @Suikerklontje. Maar ik herken wel de lach en het dondersgoed weten dat ze iets doen wat niet mag, kleine etters

2 likes

Dan gooien we P en K wel bij elkaar en dan kunnen ze samen verwend, druk en vervelend zijn :joy:

Edit en meer huisdieren nemen, daar wordt hier nu alles mee gedeeld (vooral eten
)

1 like

Ik zeg dan au en zet dr even in de hoek. Dan zeg ik nog eens duidelijk dat ze niet mag slaan, want dat doet mama pijn. Ze hoeft niet lang te blijven zitten in de hoek, maar meer even weghalen uit de situatie zodat ze inderdaad niet gaat lachen.

Edit: ligt er ook aan of ze t expres doet natuurlijk enzo.

1 like

A. deed dit ook super erg twee/drie maanden terug. Was ik met hem in het pierenbadje, sloeg ie elk kind dat in de buurt kwam. Schaamde me echt kapot haha. Ik ook elke keer uitleggen dat slaan niet mag etc.

Nu is ie 20 maanden en gaat het stukken beter! Slaat bijna niet meer, alleen als hij erg moe is. Komt goed hoor, geen zorgen maken!

1 like

Die van mij van 1,5 kan er dan ook wel bij. Die trekt er zo een van een loopfiets af :rofl::face_with_hand_over_mouth:

2 likes

Haha gooien we ze bij elkaar met een stuk of 12 katten. Komt vast goed!

1 like

Heel cliché, maar ook dat is een fase haha. Ik ben in die fase wel heel streng geweest voor S. Dus streng toespreken (zoals je al doet) en gelukkig hield dat echt snel op. Vroeg toen ook meteen raad bij een vriendin met 3 kids of het normaal is, haha. No way, dat mijn kindje mij of een ander slaat.

1 like