Tips, ervaringen & aanraders #3 (Deel 1)

Jaa promoties zijn echt :ok_hand:t2:

Net als Calvé: is duur. Maar voor ons echt de enige lekkere pindakaas
 dus als die dan 1+1 gratis is
 dan neem ik gewoon een treetje (12 dus).
Als ik naar mijn lijstje kijk per week, is dat dus nooit wat we eten. Want er zit zelden broodbeleg bij, en de andere week juist weer alleen maar.
Zoals volgende week is alleen gehakt in de actie (van wat wij lekker vinden), dus dan neem ik dat maar eten we meer vlees uit de vriezer etc.

Ik begin in de appie app ook met alle bonus langslopen en daarmee probeer ik de week menu’s vol te krijgen, alleen wat resteert bestel ik “los”. Moet soms moeite doen om aan die minimaal 70€ te komen. :woman_facepalming:t3:

Vind het ook echt wel leuke uitdaging om zo boodschappen te doen haha :sweat_smile::see_no_evil:

1 like

Ja dat gevoel heb ik ook. Het lijkt wel al weer iets beter maar tijdens corona zaten wij echt aan 150 a 160 per maand.
Ik wil nu ook wel meer opletten want in mijn zw verlof krijg ik geen maaltijdcheques meer en natuurlijk ook minder loon dus we zullen wel wat extra moeten opletten.

Misschien een stomme vraag, maar controleer je ook of de bonus echt de moeite waard is? Want ik maak ook vaak weekmenu’s aan de hand van bonusproducten maar soms vind ik de bonus heel weinig. Dus tips: laat het weten!

Haha hopelijk geen nachtmerries. Ik zat ook nog te denken, als je bij voorkeur vega(n) wilt eten, wat al snel duurder is kant en klaar, kan je misschien ook nog kijken dat je sommige dingen zelf maakt. Bijvoorbeeld hummus, mits je man dat lekker vindt, en groentespreads ofzo. Als je dat in grote porties maakt voor de hele week ben je misschien ook nog wel goedkoper uit

Ik vond dit het meest toepasselijke topic dus ik hoop dat ik hier goed zit met mijn vraag.

Welk zwangerschapskussen vinden jullie fijn? Vooral om zelf mee te slapen!?
Ik twijfel nu tussen de Doomoo Comfy Big of die van Snoozzz.

Heb je de zoekfunctie geprobeerd? Deze vraag komt heel vaak terug dus ik denk dat als je op kussen zoekt in dit topic je wel een antwoord vindt!

2 likes

Haha ik zit echt met plezier jouw boodschappen posts te lezen. Jij bent echt een pro in aanbiedingen inkopen, Nice! Ga ik een voorbeeld aan nemen :+1:t2:

1 like

Ooh hahaha :sweat_smile::see_no_evil:!
Geleeerd van de beste: m’n pa :full_moon_with_face: :heart:

1 like

Misschien kan je het zelf maken? Blauwe sweater en dan stof waar je een 1 uitknipt en dan erop strijkt.

Ik kijk meestal op Engelse websites. Mothercare, NEXT, debbenhams. Soms zijn de setjes precies wat iknzoek of stel ik het dan zelf samen.

1 like

Mijn baby is ook 10 maanden, maar eet wel veel minder. Je zegt dat je hem tussendoor een maĂŻs vinger of iets geeft om te rekken. Is hij dan aan het zeuren/zie je dat hij honger heeft? Anders zou ik proberen dat weg te laten.
Zelf volg ik de richtlijnen van het Voedingscentrum en kijk daarnaast naar mijn baby waar hij behoefte aan heeft.

Zijn eetschema is dit:
Ochtend: fles 180 cc + 6 scheppen en pap.
Tussendoor: fruit (bijv. Een hele kiwi of banaan oid)
Lunch: 2 boterhammen met pindakaas, fruit, hummus oid.
Tussendoor (maar niet altijd): fruit, soepstengel.
Avondeten: groente
Voor het slapen gaan: fles 180 cc + 6 scheppen.

En als hij naar de opvang gaat dan eet hij eind van de middag nog groente en yoghurt en dan in de avond thuis nog wat avond eten.

Wat doet je baby om te geven dat hij honger heeft? Is het zeuren/mekkeren?
Tien maanden is ook de leeftijd waarop vaak tanden doorkomen, is het niet eerder verlichtende van bijten ipv honger?
Mijn baby is ook niet zo’n fan van bijtringen etc. als hij tanden krijgt, dan pak ik bvb een LU cracotte met pindakaas. Daar moet hij veel harder voor werken dan een maisvinger bvb (die in 2 sec weg is) en daar is die een hele tijd zoet mee.
Daarnaast probeer ik ook bewuster ‘speeltijd’ met mijn zoon in te lassen. Samen met een bal rollen of bouwtoren spelen. Willen eten is bij mijn baby soms ook gewoonweg verveling.

Die van mij van 10 mnd eet dit:
7 uur
180+6 (laat de laatste week de helft staan), en 1 boterham
9 uur
2 stuks fruit
11 uur
Koekje
12.30 uur
2 boterhammen
14 uur
Yoghurt of een koekje
17.30 uur
Avondeten en yoghurt als hij dat nog niet gehad heeft
19 uur
180+6 (laat de laatste week de helft staan)

Die maisfingers zijn hier in 2 seconden weg, dus als hij wil eten omdat ik eet, hij last van z’n tanden heeft, zeurt om zeuren, en ik wil hem dan toch iets geven, dan krijgt hij zo’n cracotte of een koekje waar hij lang mee doet. Die mais dingen werken hier niet om iets uit te stellen. En zoals @Adje zegt, afleiden met spelen. Ik heb er ook niet altijd zin in, maar helpt wel. Of even een ‘nieuw’ speeltje geven.

1 like

Dan klinkt het tbh meer als verveling, dan dat hij echt wil eten. Mijn zoon is net een maandje ouder en met hem thuiswerken gaat echt niet meer. Hij verveelt zich dan na een tijdje gewoon helemaal kapot.
Mijn baby kan zich het beste vermaken met een bal of rond speelgoed wat rolt, blijft daar dan fanatiek achteraan kruipen. Zelfs een flesje water wat door de kamer rolt vindt hij al interessant. Daarnaast is hij nu ook in de fase van optrekken/stappen en een loopfietsje o.i.d. is ook een hit tot zelfstandig vermaak. Ik weet dat de zoon van @June88 (van dezelfde fase als die van ons) dit ook leuk vindt. Misschien dat eens proberen?

Jep! Hier is de rollator favoriet maar ook het keukentje. En de stoelen door de kamer schuiven, op de tafel klimmen, de spullen uit de kast trekken :sunglasses:. Ik moet alleen nog op zoek naar zo’n afzichtelijk loopautootje als jouw kind heeft. :upside_down_face:

Yes! Gekregen van collega, maar absolute hit.
Voor alle 10/11/12 maanden kindjes, kijk naar zo’n soort rollator deluxe op de krochten van marktplaats:

3 likes

Hoe noem je zo’n ding :joy::joy::joy:

Maar hoe zit je kindje op de groeicurve? Want die van mij kan ook flink eten maar zit maar nét boven t gemiddelde qua gewicht en qua lengte er een eind boven.

Ik bedoelde overigens niet dat jij te weinig met je kind speelt hoor. Ik heb er zelf gewoon vaak geen zin in, omdat hij de hele nacht al heeft gespeeld met mijn slaap :rofl:

2 likes

Het is wel meer dan gemiddeld denk ik, maar dat hoeft natuurlijk niet erg te zijn. Hoe groeit je baby? Zolang het gewoon volgens de eigen lijn is en niet ineens heel veel meer, zou ik me geen zorgen maken.

En hoe gaat het qua ontwikkeling? Gebeurt er veel op dar gebied momenteel? Perioden dat er veel gebeurt qua ontwikkeling werd er hier ook veel meer gegeten dan anderen momenten.

Mbt die maisvingers: heel eerlijk gezegd zit daar echt weinig voedingswaarde in en is het vooral loze vulling, dus als er niet nog allerlei suiker e.d. in zit zou ik me daar niet zo’n zorgen om maken. Wat je wel kan proberen is om op dat moment iets vullenders te geven, om zo het volgende moment wat uit te stellen.

Edit: zie nu je bovenstaande reactie mbt groeicurve. Is het qua gewicht altijd ongeveer die lijn geweest? Dan zou ik me er geen zorgen om maken. Goed opletten dat je overwegend gezonde dingen aanbiedt als er weinig rem op zit en even in de gaten houden qua groei.

En respect voor online lessen geven icm een baby thuis. Ik vond die periode bij K. vrij heftig qua aanhankelijlheid naar mij toe, kon mn kont nog niet keren zonder drama.

1 like

@SeatLeona Als je zelf niet het idee hebt dat het extreem veel is en hij doet het gewoon goed binnen de curves, dan zou ik dat lekker aanhouden. Wel kan je eventueel inderdaad kijken of je dingen kunt geven die wat meer vullen of waar langer over gedaan wordt (cracotte werd al genoemd, komkommers werkte hier ook goed). Veel kinderen hebben fases waarin ze opeens eten als bouwvakkers en daarna volgt vaak een groei ofwel in lengte ofwel in ontwikkeling. En soms zijn het gewoon veelvreters haha.

1 like