Tips, ervaringen & aanraders #3 (Deel 1)

@FrauHelga @Gradje top dankje! Zal ik die beide eens proberen :grin:

1 like

Wij hebben het ook af en toe gedaan, maar stopten er ook altijd na een tijdje weer mee. Het vult niet zooo goed en het zijn wel altijd een beetje dezelfde soort gerechten. Maar ook wel weer makkelijk hoor soms!

Supermarkt heeft ook van die vers pakketen (pakketten?)
Die kopen wij ook vaak.

(@anon18050057) Mocht je wel voor dat gemak willen gaan: ik heb een paar keer hello fresh geprobeerd vooral vanwege het gemak maar vond de verhoudingen nooit kloppen. Vooral heel veel koolhydraten (pasta/aardappel/rijst) in vergelijking met de rest en maar kleine porties vetten en eiwitten. En daardoor heb je inderdaad weer sneller honger. Hebben een tijdje marley spoon gehad en daar kun je ook zelf uit meerdere recepten per levering kiezen etc en vond daar de verhoudingen veel meer kloppen.

Rosanne van Life by Rosie heeft op haar blog ook veel kindvriendelijke budgetrecepten trouwens :slight_smile: en veelal zonder vlees.

1 like

Ik ben echt scheel denk ik haha, is dat de korting met code NAJAAR? Ik zoek die grote actie met die tig gratis pagina’s waar het hier over het forum altijd over gaat haha, is dat deze?

Ja dat is deze haha!
Code EXTRAOKTOBER :full_moon_with_face:

1 like

Omgg ik ga nu gelijk beginnen haha, dankjewel! Baby slaapt dus ik kan aan de gang (in plaats van dat ik eindelijk mijn slaap ga pakken ga ik dit doen, waarschijnlijk zit ik hier over 3 dagen nog gezien ik 3 miljoen foto’s doormoet)

1 like

Mijn doel is om in 11 dagen nog 3 fotoboeken af te maken. Met allemaal al wel begonnen, maar wat een werk… afgelopen 2 dagen alle foto’s van m’n iCloud gedownload en in goede mapjes gezet en nu bezig met de fotoboeken zelf. Vandaag van november - februari gemaakt. Morgenavond maar weer verder :woman_shrugging:t2:

5 likes

Het scheelt wel welke leeftijd je kindje is, voor deze poll.
Mijn jongste zoontje is 1 jr, dus die krijgt gemiddeld 3 a 4 schone luiers per dag. Als baby kreeg hij 8 tot 10 schone luiers per dag.

2 likes

Haha heel herkenbaar, wordt nog wat dit! Ik wil die van de zwangerschap-bevalling-kraamweek in ieder geval afhebben. En daarna beginnen aan jaar 1, maar die volgende keer bestellen. Vind 1 boek al gedoe haha.

Vind trouwens knap dat jullie de actie opgemerkt hebben, nog steeds vind ik de actie echt nergens terug op de website of google ofzo. Maar het is laat en ben moe, dus ik kijk niet goed denk ik. Geld niet alleen voor België toch oid hoop ik haha?

Met welke voorwaarden moet ik rekening houden? Online vind ik alleen deze informatie van een vorige actie: “geeft je alle extra pagina’s van elk formaat fotoboek gratis (de code is niet geldig op andere extra opties zoals hoogglans en premium platliggend).”

Misschien zou je eens een boodschappenlijstje kunnen delen, dat we mee kunnen kijken waar de kosten inzitten?
Ik denk dat de meeste kosten wel van hello fresh zijn als ik je verhaal zo lees.

Wij zijn wekelijks rond de 90 á 100 euro kwijt voor een gezin van 5. O. van 5 jr eet gewoon volledig mee, M. deels en J. eet voornamelijk brood en potjes. We hebben wel een vast weekmenu waar we niet vaak van afwijken, scheelt ook wel. Weinig impuls aankomen in de supermarkt. :sweat_smile:

1 like

Ik kreeg hem in de mail.

Deze actievoorwaarden staan daar in:

1 like

@boppie volgens mij liggen de prijzen hier sowieso een stuk hoger. Wij zitten met 2 volwassenen en 1 peuter ook aan ongeveer 120 iedere week denk ik. Heb het eigenlijk nog nooit goed bekeken. Wij eten ook geen vlees, geen alcohol en weinig frisdrank. Wel veel koeken en chocolade :see_no_evil:. En we gaan liefst naar ah. Soms naar Colruyt. Ik moet het eigenlijk ook eens goed bekijken en wat terug schroeven.

Is dit dan voor 1 week? Sowieso denk ik dat het scheelt dat je veel plantaardige 'zuivel’dranken koopt, die zijn relatief duur. En ik vind het persoonlijk ook wel heel veel broodbeleg en dergelijke als ik dat vergelijk met onszelf (2 volwassenen en 1 baby), dit gebruiken wij denk ik in een maand aan beleg en tussendoortjes haha

Wacht… je eet vega(n)?
Dat is dan niet eerlijk vergelijken … ik koop nooit melk voor meer dan 80ct.
En ook geen notenpasta oid. En ook oatly spread is bij mij eigen merk zuivelspread (ook 69cy ofzo).
Dat zijn natuurlijk maar voorbeeldjes hé, maar ik denk wel dat dat scheelt.

En ik koop echt 90% bonus, altijd 1+1 gratis acties enzo sla ik in… Ik denk echt dat ik meestal op 70€ boodschappen ook wel 40-45€ bonus heb :joy::see_no_evil:

Ik zie inderdaad wel veel dure producten. Het maakt ook echt verschil dat je alles bij de AH koopt. Hummus is bijv bij de Lidl ongeveer een euro als ik het goed heb. Dat geldt voor veel producten, dat bij elkaar tikt wel aan. Soms als ik lui ben/geen zin heb haal ik ook wat basis producten bij de jumbo (dichterbij dan de Lidl) maar merk het verschil echt bij het afrekenen.

1 like

Ik had verwacht dat de AH in België veel duurder zou zijn dan de AH in Nederland. Maar heb wat producten gecheckt die ik ook koop (Alpro, Oatley, Calvé) en de prijs is hetzelfde!

Wij zijn ook AH gewend maar omdat we dit jaar allebei minder werken ga ik sinds een maand of twee naar de Lidl. En ik haal bij de AH alleen nog de spullen die Lidl niet heeft, zoals Oatley etc. Dat scheelt echt heel veel geld merk ik nu.

1 like

Ja ik denk dat ik dus alleen op die melk en zuivelproducten al 10€ Minder heb.
En dat is natuurlijk niet erg, en daar moet je ook heel niet op bezuinigen als je graag vega(n) wil eten (kan ik best een voorbeeld aan nemen haha). Maar ik zou dan bijv als alpro of oatly houdbaar in de aanbieding is, gewoon 10 pakken inslaan haha :stuck_out_tongue_winking_eye:

Niks moet hè :grin: toen wij allebei full-time werkten hadden we geen zin om moeilijk over de boodschappen te doen, bestelden ook bijna alles. Dus als het financieel kan, dan maakt het toch niet uit.

Bij ons staat de Lidl in een wat mindere buurt maar inmiddels is het echt mijn favoriete uitje met baby want iedereen maakt dan een praatje (keurig op afstand). Mijn vriend vind dat dan weer echt vreselijk haha.

1 like

Ik denk dat die 70 enkel mogelijk is als je naar de Lidl of aldi gaat en echt heel goed oplet op alles en weinig snacks koopt.
Wij hebben denk ik een vergelijkbaar uitgavenpatroon ook omdat wij niet extreem op de aanbiedingen letten en gewoon kopen wat we willen en ook vrij veel merk producten.